CTK Rijeka

S aplikacijom za pomoć osobama s mentalnim poteškoćama pobijedile na riječkom Hackatonu

Sanja Gašpert

Iva Matetić, Matea Dejanović Jozić, Marija Siladjev i Lana Prar

Iva Matetić, Matea Dejanović Jozić, Marija Siladjev i Lana Prar

Iva Matetić i Matea Dejanović Jozić napravile su aplikaciju koja je podrška osobama koje se nose s mentalnim poteškoćama, a pomoću kalendara koji bilježi raspoloženja, savjeta i drugih opcija omogućuje im postizanje psihičke stabilnosti



Aplikacija za praćenje raspoloženja najbolje je digitalno rješenje društvenog Hackathona koji se od četvrtka održavao u Centru tehničke kulture Rijeka, gdje je okupio mlade iz Dalja, Opatije, Rijeke, Vinkovaca, Zadra, Zagreba, koji su izrađivali digitalna rješenja za šest organizacija civilnog društva.


Žiri društvenog Hackathona u sastavu Kristian Benić, Rene Brakus i Anita Pribanić odlučio je o tome koje digitalno rješenje je društveno najkorisnije, najtransferabilnije, najinovativnije, najviše doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja te ukupno najbolje rješenje društvenog Hackathona.


Društveno najkorisnije rješenje izradili su Dorian Bojić i Klara Cvetković, koji su radili na digitalnom rješenju za kalendar za Tete pričalice.





Kako je istaknuto, Tete i Barbe Pričalice su jedni od onih svakodnevnih heroja koji svijet čine boljim pričajući priče za laku noć djeci koja se, nažalost, nalaze u bolnici. Kako bi se lakše organizirali, izrađena je mobilna aplikaciju koja im olakšava organizaciju termina za pričanje priča.


Žiri je njihovo digitalno rješenje prepoznao kao društveno najkorisnije, jer je uistinu potrebna u civilnom sektoru i svima onima koji rade s volonterima.


Mobilna verzija dosad fizičke igre za prikupljanje sredstava Zaklade Sveučilišta u Rijeci MemoRi proglašena je najtransferabilnijim rješenjem društvenog Hackathona.


Žiri u ovoj igri vidi mogućnost transferabilnosti u različite svrhe i sredine. Na digitalnom rješenju su radile Kristina Jugovac i Elena Ujčić.



Kao najinovativnije rješenje riječkog Hackathona žiri je istaknuo mobilnu aplikaciju za bilježenje raspoloženja Feniks, nazvano prema splitskoj udruzi koja je zatražila rješenje.


Na njoj su radila dva tima, a nagradu su dobile Iva Matetić i Matea Dejanović Jozić.


Aplikacija je novi vid podrške osobama koje se nose s mentalnim poteškoćama, a pomoću kalendara koji bilježi njihova raspoloženja, savjeta i drugih opcija omogućuje im da postignu i zadrže stanje remisije i psihičke stabilnosti.


Zbog izravnog doprinosa 16. globalnom cilju održivog razvoja Ujedinjenih naroda, koji želi promovirati miroljubiva i uključiva društva za održivi razvoj, osigurati pristup pravdi za sve i izgraditi učinkovite, odgovorne i uključive institucije na svim razinama, internetska stranica za nagradu za promicanje mirotvorstva, nenasilja i ljudskih prava »Krunoslav Sukić« proglašena je digitalnim rješenjem koje najviše doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja.


Na digitalnom rješenju radili su Mateo Uhoda i Tomislava Konjevod, a potrebu za njim je izrazila organizacija Centar za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek.



Ukupno najbolje rješenje riječkog društvenog Hackathona izradile su Marija Siladjev i Lana Prar, koje su izrađivale aplikaciju za bilježenje raspoloženja Feniks.


Njihovo je rješenje od strane žirija prepoznato kao najkompletnije rješenje koje zadovoljava sve kriterije društvenog Hackathona – društveno je korisno, transferabilno je, inovativno je i doprinosi UN-ovim globalnim ciljevima održivog razvoja.


Kako 48 sati nije dovoljno vremena da se digitalna rješenja u potpunosti završe, timovi će nastaviti surađivati s organizacijama civilnog društva s kojima su surađivali u ovom kratkom periodu kako bi digitalna rješenja na kojima su radila bila završena i mogla se početi koristiti.


Osim navedenih rješenja, timovi su radili na aplikaciji za igranje društvenih igara za Savez izviđača Rijeke te promotivni materijal projekta Akcija za 5! udruge Delta iz Rijeke.


Društveni Hackathon dio je međunarodnog Erasmus+ projekta Social Hackademy (#hackad) koji se osim u Hrvatskoj provodi i u Belgiji, Francuskoj, Grčkoj i Italiji.


Mlade osobe u projektu sudjeluju već nekoliko mjeseci tijekom kojih su se educirali u području vizualnog i grafičkog dizajna, web dizajna i izrade native mobilnih aplikacija.