Niskotarifni avioprijevoznik

Ryanair dosad potvrdio samo jednu liniju prema Rijeci, ali očekuje se da će ih biti još: ‘Posebno je bitna Skandinavija…’

Marinko Glavan

Zasad jedina linija kojom se Ryanair vraća na riječki aerodrom, nakon što je ove godine ukinuo sve linije prema Rijeci, ona prema Bruxellesu, počet će s prometovanjem od 27. ožujka iduće godine



RIJEKA – Nakon što je niskotarifni avioprijevoznik Ryanair objavio početak prodaje karata za letove na liniji Bruxelles – Rijeka, očekivalo se da će izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary na konferenciji za novinare u Zagrebu najaviti i uvođenje dodatnih linija prema Rijeci za iduću sezonu, no najava novih linija nije bilo.


O’Leary nije najavio ni nove linije prema Zagrebu koji je postao jedna od Ryanairovih baza u Europi, tako da će zrakoplovi ovog prijevoznika glavni grad Hrvatske povezivati s 15 postojećih, a od prosinca i s još devet, prethodno već najavljenih destinacija.


Zasad jedina linija kojom se Ryanair vraća na riječki aerodrom, nakon što je ove godine ukinuo sve linije prema Rijeci, ona prema Bruxellesu, počet će s prometovanjem od 27. ožujka iduće godine. Zrakoplovi će na liniji Bruxelles – Rijeka – Bruxelles letjeti dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom, sve do 27. listopada 2022. godine. Na liniji će prometovati zrakoplovi tipa Boeing 737-800, kapaciteta 189 sjedala pa će u razdoblju od sedam mjeseci Ryanair ponuditi više od 23 tisuće sjedala na ovoj liniji.




To što su najave novih linija prema Rijeci izostale, prema riječima Gojka Mavrinca, riječkog stručnjaka za zračni putnički promet i urednika portala »croatianaviation.com«, ne znači da ih do početka turističke sezone neće biti i više.


Uzroci prekida


– U ovom periodu u tijeku su preslagivanja za iduću sezonu, ugovaranja linija, pri čemu Hrvatska turistička zajednica osigurava dobar dio sredstava za takozvano udruženo oglašavanje, bez kojeg niskobudžetni prijevoznici u pravilu ne lete, tako da bi, ukoliko Ryanair postigne zadovoljavajući dogovor sa svim subjektima uključenima u udruženo oglašavanje, linija prema Rijeci moglo biti i više od ove jedne. Očekivalo se da će u Zagrebu biti najavljene nove linije prvenstveno za Zagreb, ali i za Rijeku, no to se nije dogodilo, već je Ryanair konferenciju za novinare uglavnom iskoristio za promociju postojećih linija u Hrvatskoj, komentirao je Mavrinac.


O’Leary je u Zagrebu rekao kako Ryanair ulaže u Hrvatsku da bi joj pomogao u oporavku turističke industrije nakon COVID-a i ojačao povezanost s ostatkom Europe jer Ryanair nastavlja rasti, a zračni prijevoz se vraća na razinu prije pandemije.


– Budući da Ryanair ove zime preuzima 55 novih zrakoplova tipa B737-8200, sa zadovoljstvom baziramo tri nova zrakoplova u Zagrebu koji će, tijekom prve Ryanairove zime s bazom u Zagrebu, letjeti na ukupno 24 nove linije, kazao je O’Leary koji je nešto kasnije rekao da će u Zagrebu biti bazirana četiri zrakoplova.


Avioni Ryanaira u Rijeku su slijetali niz godina, sve do ovogodišnjeg prekida, a čak i u 2020. godini koju je obilježio gotovo potpuni krah putničkog zračnog prometa, održavao je tri linije prema Rijeci. Do prekida Ryanairovih linija je, prema izjavama direktora riječke Zračne luke, Tomislava Palalića, došlo prvenstveno zbog nevoljkosti Turističke zajednice Kvarnera da financijski sudjeluje u udruženom oglašavanju. Prema njegovim izjavama od prije mjesec dana, Ryanair je tražio 40 tisuća eura kroz udruženo oglašavanje, pri čemu je HTZ pristao financirati polovinu, ali je TZ Kvarnera odbio pokriti drugu polovinu traženog iznosa pa je avioprijevoznik izbacio Rijeku s karte svojih linija.


Nastavak razgovora


Kakav je dogovor za ovu godinu postignut s Ryanairom, pokušali smo saznati od direktorice TZ-a Kvarnera Irene Peršić Živadinov koja kaže kako je tijekom ljeta Turistička zajednica održala niz sastanaka s predstavnicima hotelskih kuća i drugih subjekata u turizmu kako bi se utvrdio njihov interes za udruženim oglašavanjem u avioprijevozu, među ostalim i za linije Ryanaira.


– Nakon tih sastanaka poslali smo pismo namjere Ryanairu, kao i drugim avioprijevoznicima, a rezultat toga je uvođenje linije prema Bruxellesu. U komunikaciji smo izrazili interes i za nekim drugim linijama, posebno prema Skandinaviji i drugim, nešto udaljenijim destinacijama.


Očekujemo odgovor Ryanaira po pitanju uvođenja dodatnih linija prema Rijeci. Interes naših hotelijera za dovođenjem aviogostiju je prilično dobar, s obzirom na to da je i interes turista za smještajem u objektima visoke kategorije i ove godine bio vrlo velik, a to su dobrim dijelom gosti koji stižu na odmor avionima. Zbog toga razgovaramo i s drugim avioprijevoznicima, a s nekima od njih već su dogovorene linije kojih će prema Rijeci u idućoj sezoni biti više nego ove godine, rekla je Peršić Živadinov.


Bitno povećanje prometa


Zračna luka Rijeka ovu će godinu završiti s pedeset tisuća putnika, prema predviđanjima uprave, što je tek četvrtina od rekordnog prometa iz 2019. godine, kada je kroz riječki aerodrom prošlo nešto više od 200 tisuća putnika. Povratak Ryanaira čak i sa samo jednom linijom, prema Bruxellesu, ako popunjenost aviona bude samo pedeset posto, značit će povećanje u odnosu na ovogodišnji promet za više od petine. Direktor zračne luke Rijeka Tomislav Palalić kazao je kako se pokazalo da je financiranje ključ za održavanje linija.


– Sve prošlogodišnje tvrdnje pojedinaca da je Ryanair odustao od Rijeke zbog Zagreba, pokazale su se netočnima, što vidimo sada kad se Turisička zajednica odlučila uključiti u udruženo oglašavanje. Vjerujem da Ryanair neće ostati na jednoj liniji za Rijeku, rekao je Palalić.