TZ

Rijeka prvi put u top 10 destinacija u Hrvatskoj

Alenka Juričić Bukarica

Foto Matea Jurčić

Foto Matea Jurčić

Po ostvarenim noćenjima u privatnom smještaju smo na četvrtom mjestu, a po ukupnom turističkom prometu smo sedmi u Hrvatskoj, kazao je Škarpa



Implementacija prvog Plana upravljanja destinacijom jedna je od najvažnijih aktivnosti Turističke zajednice grada (TZG) Rijeke koja će obilježiti iduću turističku godinu.


Isto tako, 2026. Rijeka bi prema procjenama trebala ostvariti 2 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja, a proračun riječkog TZ-a planiran je u iznosu od oko 2,5 milijuna eura, što je 14 posto više nego ove godine.


Istaknuto je to, uz ostalo, na danas održanoj sjednici Skupštine TZG-a Rijeke koju je u svojstvu predsjednice prvi puta vodila riječka gradonačelnica Iva Rinčić.




Članovi Skupštine tako su usvojili izmjene i dopune godišnjeg programa rada TZG-a Rijeke za 2025., kao i prijedlog godišnjeg programa rada za 2026.


Bolji listopad i studeni


Predstavljajući program rada za iduću godinu, Petar Škarpa, direktor TZG-a Rijeka, iznio je podatke ostvarenog turističkog prometa za ovu godinu prema kojima su listopad i studeni za 10 posto bolji nego lani po ostvarenom broju noćenja.


– Ovakav rast fizičkog turističkog prometa nas je prvi put doveo među top deset destinacija u Hrvatskoj čak i po broju noćenja u hotelskom smještaju.


Po ostvarenim noćenjima u privatnom smještaju smo na četvrtom mjestu, a po ukupnom turističkom prometu smo sedmi u Hrvatskoj, kazao je Škarpa.



Najveći turistički promet ove godine općenito su ostvarili gosti iz Njemačke, potom domaći gosti, Poljaci te Talijani. Skok broja poljskih gostiju donijela je željeznička linija koja je u srpnju i kolovozu Rijeku spajala s Varšavom, kao i aviolinije.


Što se tiče smještajnih kapaciteta, Škarpa je naveo kako Rijeka ima oko 9.300 turističkih ležajeva, od čega oko tisuću u hotelima, oko dvije tisuće u hostelima i učeničkim te studentskim domovima, a daleko najviše u privatnom smještaju, čak oko 5.900 ležajeva.


Ono što je zanimljivo jest i činjenica da nekomercijalni smještaj po kapacitetima nadmašuje ukupni komercijalni smještaj s obzirom na to da statistika bilježi čak 14.000 nekomercijalnih kreveta.


Plan upravljanja destinacijom


Škarpa je podsjetio i kako je TZG u zadnjem kvartalu ove godine izradio Plan upravljanja destinacijom i izračun prihvatnog kapaciteta Rijeke, a sukladno Zakonu o turizmu.


Prijedlog Plana usvojilo je Turističko vijeće, danas i Skupština TZG-a Rijeke, a preksutra će se ovaj dokument naći na usvajanju i pred članovima Gradskog vijeća Rijeke.


Planom upravljanja, koji su izradili stručnjaci Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, procjenjuje se da tijekom najintenzivnijeg mjeseca broj turističkih dolazaka u Rijeci može porasti 30 posto, kao i da je grad sposoban primiti do 5.000 gostiju s kruzera u jednom danu bez narušavanja održivosti destinacije.



Iako Rijeka bilježi cjelogodišnje poslovanje, trenutna razina turističke aktivnosti izvan glavne sezone pruža prostor za značajno povećanje prometa.


Članovima Skupštine detalje Plana upravljanja predstavile su prof. dr. sc. Ines Milohnić i dr. sc. Danijela Soldatić Frleta s FMTU-a istaknuvši kako je prilikom izrade kontaktirano preko 760 dionika.


Istaknule su kako se u Rijeci razvija neintenzivna turistička aktivnost te grad i dalje ima nisko turističko opterećenje. Prihodi od turizma rastu, dok je jedna od bitnih odrednica riječkog turizma u odnosu na mnoge druge destinacije, značajno niža sezonalnost.


“Famozna” Zračna luka Rijeka


Predstavnice izrađivača ukazale su i neke faktore rizika, kao što su nedostatan udio hotela u ukupnim kapacitetima, niža razina zadovoljstva turista kvalitetom smještaja, manifestacijama i prometom u gradu, kao i kritičnost lokalnog stanovništva prema turizmu, prije svega u smislu da dio stanovnika izražava zabrinutost oko apartmanizacije centra grada i indeksa priuštivog stanovanja.


U raspravi se govorilo o mogućnosti da se u špici sezone zabrane građevinski radovi na način kako su to napravile neke druge destinacije jer iznajmljivači u zonama radova, kako je rečeno, dobivaju loše recenzije vezane za buku i prašinu.


Isto tako je postavljeno pitanje “famozne” Zračne luke Rijeka, odnosno njenog nefunkcioniranja i mogućnosti da se nešto pomakne s mrtve točke.


Uz ostalo je rečeno kako većinski vlasnik, a to je država koja ima 55 posto udjela u vlasništvu, u zadnjih šest godina nije bio u stanju u Nadzorni odmor delegirati svog predstavnika, kao i kako se na razini Kvarnera, od strane TZ-ova i regionalne te lokalnih samouprava udružuje oko 600.000 eura godišnje za avioprijevoz.


Zlatna penkala


Direktor TZG-a Rijeke Petar Škarpa istaknuo je kako se već sada bilježi velik interes stranih novinara za dolaskom u Rijeku i na Kvarner koji je 2026. Europska regija gastronomije, kao i Europska regija sporta, što regiju i Rijeku stavlja u fokus europske javnosti i medija, a tako i potencijalnih turista.


Osim toga, u idućoj godini Rijeka je domaćin projekta Zlatna penkala koja se dodjeljuje inozemnim predstavnicima medija za najbolje objavljene materijale o Hrvatskoj na inozemnim tržištima.


Nastup na sajmovima


Turistička zajednica grada (TZG) Rijeke u idućoj će godini sudjelovati na nekoliko velikih svjetskih turističkih sajmova i burzi, u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Turističkom zajednicom Kvarnera te Riječkim prstenom.


Rijeka će se predstavljati na Palce2Go u Zagrebu, potom ITBM-u u Barceloni, IMEX-u u Frankfurtu specijaliziranom za kongresnu ponudu, sajmu autobusera RDA u Kolnu, najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB u Berlinu te WTM-u u Londonu.