Većina škola kreće u nastavu uživo

Riječke osnovne škole odlučile se za A model nastave. Nastavni sat bit će skraćen za pet minuta

Ingrid Šestan Kučić

Snimio V. KARUZA

Snimio V. KARUZA

Grad Rijeka je u ime svih 25 osnovnih škola čiji je osnivač, zatražio skraćenje nastavnog sata za pet minuta, uz mogućnost dodatne prilagodbe u skladu s trenutačnom situacijom



RIJEKA  Većina osnovnih škola kojima je osnivač Grad Rijeka opredijelila se za model A nastave, što znači da će u ponedjeljak svi učenici doći u školu. Istovremeno, kažu u Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, Grad je u ime svih 25 osnovnih škola čiji je osnivač, zatražio skraćenje nastavnog sata. Međutim, iako su škole isplanirale provođenje nastave u učionici, u Gradu kažu da nove upute Ministarstva znanosti i obrazovanja, objavljene u nedjelju, otvaraju mogućnosti prilagodbe lokalnom kontekstu organizacije nastave te da će škole tek nakon što počne nastava i učenici dođu u školu, imati potpun i točan pregled broja upisanih učenika, formiranih razrednih odjela i odabranih koncepata nastave.



Produženi boravak


 


– Za organizaciju odgojno-obrazovnog procesa sukladno propisanim mjerama sprječavanja zaraze, u riječkim osnovnim školama najveći je izazov bila organizacija prostora kako bi učenici mogli održavati socijalnu distancu, kako bi se smanjio ukupan broj učenika koji istovremeno borave u školi i kako bi se osigurale prostorije u kojima će moći boraviti učenici i zaposlenici u slučaju da se tijekom boravka u školi moraju naći u izolaciji. Tako je i pri organizaciji sigurnih modela produženog boravka najzahtjevniji dio posla reorganiziranje i osiguravanje adekvatnog prostora u kojem djeca mogu sigurno boraviti, a što prema epidemiološkim mjerama koje se moraju poštovati, nije lako izvedivo u svih 25 osnovnih škola Grada Rijeke. U tim je okolnostima broj djece obuhvaćen produženim boravkom bio uvelike smanjen i zbog toga je prednost u programu produženog boravka dana mlađim učenicima zaposlenih roditelja. No, Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 koje je nadležno Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo 29. kolovoza, otvorile su mogućnost za razvoj prilagođenog modela kojim bismo zadovoljili potrebe većeg broja djece i učenika, odnosno, razmatraju se svi modeli koji će omogućiti da većina ili sva djeca i roditelji koji nemaju drugo rješenje, dobiju mogućnost korištenja produženog boravka na način da se poštuju epidemiološke mjere, odnosno da se osigura zdravlje učenika i radnika, ali i zadrži kvaliteta odgojno-obrazovnog rada i pozitivnih pedagoških praksi, pojašnjavaju u Odjelu.


Tko može dati ispričnicu



Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je dokument s odgovorima na zdravstvena pitanja vezana uz rad predškolskih ustanova, osnovnih te srednjih škola. U dokumentu se pojašnjavaju nadležnosti pojedinih zdravstvenih djelatnika vezano uz ispričnice za djecu. Kraći izostanak ispričnicom može opravdati obiteljski liječnik i u iznimnim slučajevima pedijatar, a za dulje izostanke potrebno se obratiti liječniku školske medicine. U slučaju samoizolacije cijelog razrednog odjela ili grupe u vrtiću, odnosno većeg broja djelatnika ili djece, datum povratka u vrtić ili školu dogovara ravnatelj s epidemiolozima ili liječnikom školske medicine.
Izostanke učenika uslijed bolesti koji su dulji od mjesec dana u pravilu pravda liječnik školske medicine nadležan za školu koju učenik pohađa. Liječnik školske medicine također skrbi za sva pitanja vezana uz obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju i učenika s kroničnim bolestima.


Na pitanje što će biti s učiteljicama koje provode program produženog boravka ukoliko se zbog nepronalaska dovoljnog prostora ne oforme sve planirane skupine, u Odjelu odgovaraju da sve zaposlene učiteljice u sklopu programa produženog boravka koje sufinancira Grad Rijeka normalno rade, nitko nije ostao bez posla, jer broj skupina nije smanjivan, nego su same skupine morale biti manje kako bi djeca bila u najmanjoj mogućoj mjeri izložena potencijalnoj zarazi.



Status radnika


 


O početku nove nastavne godine jučer se raspravljalo i na sjednici Vlade koja je donijela Odluku o načinu izvođenja nastave u osnovnim i srednjim školama, kao i na visokim učilištima. Škole su dužne pridržavati se detaljnih uputa Ministarstva, a visoka učilišta, uz obvezno pridržavanje epidemioloških mjera, zbog autonomije mogu sama izabrati kako će izvoditi nastavu. Potvrđeno je provođenje tri modela za izvođenje nastave: A, B i C; po modelu A svi učenici su u školi, ali se pridržavaju epidemioloških mjera. Po modelu B dio nastave se odvija online, a dio uživo.


Modeli nastave

A
svi učenici u školi
B
dio nastave online, a dio uživo
C
sva nastava online

Po modelu C sva nastava odvijala bi se online, a taj je scenarij predviđen u slučaju da Vlada proglasi mogući lockdown.
Istovremeno je jučer Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu uputio sedam prijedloga koji se odnose isključivo na status radnika u odgojno-obrazovnim ustanovama u vrijeme odvijanja nastave prema tri predložena modela. U Preporodu smatraju da zaduženja nastavnika za vrijeme koronavirusa prelaze ugovorom definirane radne obveze pa traže zaštitu radničkih prava, a u slučaju da Ministarstvo bude ignoriralo njihove zahtjeve, upozoravaju da bi funkcioniranja škola moglo biti dovedeno u pitanje.