Erasmus

SiLab: Riječka gimnazija tri godine sudjelovala u programu inovativnog poučavanja

Bruna Matičić

Foto: V. KARUZA

Foto: V. KARUZA

Metode poučavanja obuhvaćene u priručniku i softveru baziraju se na »brainstormingu« i moderiranju nastave kroz promišljanje o prikupljenim idejama koje vode k praktičnom rješavanju i realizaciji



RIJEKA – Nakon pune tri godine aktivnog sudjelovanja u projektu ERASMUS+ »School Innovation Labs (SiLab)«, Prva riječka hrvatska gimnazija predstavila je ostvarene rezultate u okviru završne transnacionalne konferencije.


U projektu koji je za cilj imao uspostavu inovativnih metoda poučavanja kroz razvoj inovativnih laboratorija, uz Prvu riječku gimnaziju i Visoku poslovnu školu PAR, sudjelovali su i partneri iz Portugala, Bugarske, Italije, Grčke i Mađarske.


– U projektu su ostvarena dva ključna rezultata. Prvi je izrada vodiča, odnosno priručnika za nastavnike koji su voljni u nastavu pokušati implementirati inovacijske laboratorije. Razrađen priručnik sadrži primjere, pristupe i rješenja za nastavnike koji se do sada nisu susreli s takvom metodom poučavanja te načine uspostave prostora u vlastitim školama. Osim priručnika za nastavnike, u sklopu projekta partnerska ustanova TREBAG iz Mađarske razvila je softver za inovativno poučavanje, kazala je ravnateljica Jane Sclaunich, ujedno i glavna koordinatorica projekta.


Drukčiji modeli




Kako je pojasnila, modeli inovativnih laboratorija osmišljeni su prema modelu postojećih poduzetničkih inkubatora koji dopuštaju višu razinu kreativnosti, razvoja i razrade ideja, mišljenja i rješavanja problema, a mogli bi se prenijeti i u školsko okruženje. Upravo navedni priručnik sadrži primjere kojima se metoda poduzetničkih inkubatora može implementirati u nastavi te uključuje primjere inovativnih metoda poučavanja koje su osmislili nastavnici, a koji se uvelike razlikuju od predavačke metode koja se danas većinom primjenjuje.


Priručnik s pilotiranim inovativnim metodama i radionicama bit će dostupan svima koji su zainteresirani da u svojim školama i razredima uvedu drukčije modele poučavanja, a uz hrvatski, preveden je na nekoliko jezika, i to talijanski, grčki, mađarski, bugarski i portugalski.


Metode poučavanja obuhvaćene u priručniku te osmišljeni sotftver, to jest novi digitalni alat, baziraju se na modelu »brainstorminga«, odnosno oluje ideja i moderiranja nastave kroz promišljanje o prikupljenim idejama koje vode k praktičnom rješavanju i realizaciji, a mogu se primijeniti u svim nastavnim predmetima, govori nam ravnateljica. Međutim, uvjet za ovakav rad je stvaranje kreativnog prostora, odnosno koncept kreativne učionice koja mora biti inspirativna i omogućavati fleksibilno učenje u grupama.


Kutak za opuštanje


U sklopu projekta jednu takvu SiLab učionicu osmislili su i kreirali riječki gimnazijalci u svojoj školi, a koja osim prostora za učenje ima i kutak za opuštanje i relaksaciju. Također, osim upoznavanja s inovativnim metodama stjecanja znanja u inovacijskim inkubatorima, učenici su kroz projekt imali priliku upoznati se i koristiti najnovije tehnologije koje se koriste u nastavi, kao što su VR naočale, 3D printanje, Smart STEM t-shirts, odnosno pametne majice.


– Osim novog znanja, svaki projekt donesi nam i poboljšane materijalne uvjete u školi, i to nas uvijek veseli. Sve se konačno bazira na vještinama budućnosti i kompetencijama, što nam je izuzetno važno jer učenicima ne želimo prenositi samo činjenično znanje, već ih želimo poticati na kritičko razmišljanje i prenijeti im korisno znanje, kompetencije i vještine koje će im biti korisne i za buduća zaposlenja, zaključila je ravnateljica.