ŠKRTICA

Riječanin osnovao Facebook grupu čiji je cilj jeftinije proći u trgovinama: ‘U godinu dana smo uštedjeli bar pola milijuna eura’

Vladimir Mrvoš

Listanje kataloga i obilazak više trgovina sve je češća praksa, a kupci se snalaze na različite načine preko društvenih mreža, telefonskih poziva i usmenih predaja / Reuters

Listanje kataloga i obilazak više trgovina sve je češća praksa, a kupci se snalaze na različite načine preko društvenih mreža, telefonskih poziva i usmenih predaja / Reuters

Okupili smo prijatelje i poznanike i međusobno počeli dijeliti informacije o cijenama, a nedugo nakon toga odlučili i grupu otvoriti javnosti, kaže Malbašić



 


RIJEKA – Sve više građana u potrazi je za prehrambenim artiklima na akcijama i popustima i to više nije sramotni čin ni za one koji sve donedavno »nisu gledali cijene«. Listanje kataloga i obilazak više trgovina sve je češća praksa, a kupci se snalaze na različite načine preko društvenih mreža, telefonskih poziva i usmenih predaja. Jedna od zanimljivijih inicijativa je osnivanje grupe »Škrtica« na Facebooku koja je sve popularnija među »štedljivim« građanima.


– Grupu »Škrtica« osnovali smo s ciljem stvaranja male zajednice koja će zajednički raditi na ostvarivanju ušteda kroz dijeljenje informacija o sniženjima i popustima. Nije bilo teško pretpostaviti da će se po uvođenju eura umjesto kune ponoviti scenarij viđen u ostalim državama, te da će trgovci iskoristiti priliku da poskupe proizvode. Okupili smo naše prijatelje i poznanike te međusobno dijelili korisne informacije kako bi svi imali koristi od njih. Nedugo nakon toga odlučili smo grupu otvoriti javnosti da i ostali građani imaju koristi od toga, objašnjava Anto Malbašić, osnivač grupe.


Ono što nas izdvaja od drugih je međusobna podrška i edukacija članova – Anto Malbašić / Foto V. MRVOŠ


Pametna potrošnja




On napominje da u grupi »Škrtica« članovi imaju aktivnu razmjenu informacija o trenutačnim sniženjima, akcijskim cijenama, posebnim ponudama i popustima diljem različitih trgovina i online platformi.


– Također, potičemo međusobnu podršku i dijeljenje savjeta o pametnoj potrošnji, objašnjava Malbašić te napominje da su već ostvarene značajne uštede za članove.


Zajedničke kupovine

 


Zanimljivo je da do sada u ovako velikoj grupi nije došlo do razmirica i svađa, koje su svojstvene Facebook grupama, a članovi međusobno dogovaraju zajedničke kupovine većih količina proizvoda i međusobno se sprijateljuju!


– Štreberskim riječnikom – članovi grupe »Škrtica« dijele vrijednosti kao što su ekonomska odgovornost, solidarnost i želja za učenjem i pomaganjem drugima. Kolokvijalno govoreći, mi samo gledamo kako fino jesti i to platiti što je manje moguće! Nema tu mnogo mudrosti. Nama nije bila namjera stvarati ovako veliku grupu, no dogodila se priča sa svim ovim divnim ljudima koji dijele svoja iskustva i međusobno se pomažu, zaključuje Malbašić.

Malbašić kaže je napravljena anketa, kako bi se provjerilo jesu li i koliko savjeti u grupi pomogli članovima da ostvare uštede. Anketi je pristupilo skoro 400 članova. Njih 126 se izjasnilo da su uštedjeli do 10€ mjesečno, 130 članova je kazalo da su uštedjeli do 30€, njih 30 kažu da nisu ništa uštedjeli, a 15 članova kaže da su uštedjeli preko 50€ mjesečno!


Uloga moderatora


– Ugrubo, ako te podatke preslikamo na sve članove grupe, konzervativni izračun kaže da ukupna ušteda članova u ovih godinu dana premašuje pola milijuna eura! Anketa je nespretno sročena, pa je teško izračunati ponderirani prosjek, informativne je naravi. Komotno tumačenje bi reklo da smo ušparali preko milijun eura. Ali nismo političari pa nećemo pretjerivati, objašnjava Malbašić.


Na pitanje kako se i na koji način kontrolira i održava kvaliteta informacija koje se dijele u grupi, Malbašić kaže da postoje moderatori koji aktivno prate sadržaj i uklanjaju nepouzdane ili neprimjerene informacije.


– Zanimljivo je spomenuti da moderatori imaju vrlo malo posla! Članovi grupe vrlo rijetko krše pravila! Iako grupa broji skoro 7.000 članova, podijeljeno je tek nekoliko opomena, a suspendirani profili su uglavnom botovi. Njih je možda sve zajedno desetak. Imamo krasne članove, objašnjava Malbašić.


Kako se na društvenim mrežama može pronaći još nekoliko takvih inicijativa, zanima nas koliko se »Škrtica« razlikuje od drugih sličnih grupa ili platformi za dijeljenje informacija o popustima.


– Ono što nas izdvaja je naša fokusiranost na međusobnu podršku i edukaciju članova. Nudimo mjesto gdje članovi mogu, ne samo pronaći popuste već i razmjenjivati iskustva i savjete o tim proizvodima. U našoj grupi, uz objave o popustima i sniženjima, može se pročitati i objašnjenje zašto su neki jeftiniji proizvodi jednako dobri kao i oni premium. Tako doc. dr. sc. Stribor Marković piše o proizvodima za osobnu higijenu i objašnjava kako i zašto je nešto nastalo i kako izabrati kvalitetan a ne preskup proizvod! Mogu najaviti i da će ugledna ekonomistica Vedrana Pribičević u grupi povremeno pisati analize i prijedloge za dodatne uštede. I drugi članovi uz objave o nekom proizvodu koji je na popustu znaju dopisati neke zanimljivosti o istom. I ja sam znam uz objavu za popust na neku prehrambenu namirnicu napisati i recept. Poslije se zna razviti zabavna rasprava, objašnjava Malbašić.