Nova usluga

Riječani sve češće koriste Boltove e-romobile: Jedni uživaju, drugi negoduju, a neki ih, nažalost i – uništavaju

Bruna Matičić

Fotografije: Sergej Drechsler, Vedran Karuza

Fotografije: Sergej Drechsler, Vedran Karuza

Rijeka je pri samom vrhu po broju korištenja romobila. Nažalost, Boltovi e-romobili vrlo brzo su se našli na meti delinkvenata, pa se građani pozivaju na odgovorno ponašanje



Boltovi električni romobili postali su svakodnevna pojava na riječkim ulicama i nogostupima te se čini da ih Riječani, unatoč kiši i nepovoljnjim vremenskim uvjetima, vrlo rado i često koriste za brzo i jednostavno kretanje gradom, a posebice za prijevoz na kraćim relacijama.


Naime, usluga najma Boltovih električnih romobila građanima Rijeke dostupna je od sredine siječnja ove godine, kada je na deset frekventnih lokacija postavljeno ukupno 200 električnih romobila koje svi mogu iznajmiti putem Bolt aplikacije na svojim iOS ili Android uređajima.


Na meti vandala


Da brojni građani uživaju u novoj usluzi koja olakšava kretanje gradom, ali pruža i zabavu, potvrdio nam je Ivan Begović, operativni menadžer za romobile u Boltu Hrvatska.




– Usporedimo li grad Rijeku s drugim gradovima u kojima su aktivni Bolt romobili, vidimo da je Rijeka pri samom vrhu po broju korištenja romobila. Sretni smo što su Riječani uslugu tako dobro prihvatili i nadamo se da će biti još popularnija s dolaskom ljepšega vremena, kazao je Begović.



Ipak, dok neki uživaju, ima i onih koji negoduju jer se romobili koriste na prometnicama i što se uključuju u promet uz ostala vozila, ali i što se ostavljaju na raznim lokacijama.


Osim toga, Boltovi e-romobili vrlo brzo su se našli i na meti delinkvenata, o čemu svjedoče i fotografije na društvenim mrežama koje prikazuju romobil bačen u kontejner za otpad ili, još gore, u Rječinu.


– Nažalost, kao i svi drugi pružatelji sličnih usluga, Bolt se redovito suočava s vandalizmom i uništavanjem električnih romobila. Stoga smo prilikom samog dizajniranja romobila vodili računa da je romobil modularan i da ga možemo brzo popraviti te vratiti građanima na korištenje.


Kada primijetimo da je romobil uništen, nastojimo reagirati što prije kako bismo ga uklonili i servisirali, rekao je Begović istaknuvši kako putem društvenih mreža, značajki unutar aplikacije, ali i marketinških kampanja sve korisnike, ali i građane nastoje potaknuti na odgovorno ponašanje kako bi što duže uživali u pogodnostima koje ovi romobili pružaju.



Građanima poručuju da ih, primijete li uništavanje električnih romobila, obavijeste putem aplikacije i elektroničke pošte na [email protected] ili kontaktiraju lokalnu policijsku postaju, nakon čega će se poduzeti potrebne korake kako bi se spriječila daljnja uništavanja.


Zakonski vakuum


Također, iz Bolta su prilikom otvaranja usluge sigurnost korisnika, ali i ostalih sudionika u prometu, vozila i pješaka, istaknuli kao prioritet. Stoga, korištenje romobila putem Boltove aplikacije ima niz pravila i ograničenja, primjerice, najveća brzinu koju romobili mogu postići iznosi 20 kilometara na sat, a unutar pješačkih zona, kao što je Korzo i Riva, brzina je ograničena na 10 kilomenara na sat.



Uz ograničavanja brzine, tu su i pravila o parkiranju i ostavljanju romobila u zabranjenim zonama i lokacijama na koje se korisnike prilikom korištenja upozorava putom, a prijestupi se u konačnici kažnjavaju novčanim kaznama.


– Usluga najma romobila je novitet i potreban je određeni period da se korisnici priviknu na poštovanje pravila vožnje, ali i parkiranje, o čemu ih nastojimo i educirati. Na nekim područjima grada kao što je Korzo tehnički smo onemogućili parkiranje, dok se za parkiranje izvan dozvoljene zone naplaćuje kazna od 300 kuna, pojasnio je Ivan Begović dodavši kako je kazna visoka ne bi li se korisnike motiviralo da romobile vrate u zonu korištenja i učine ga dostupnim drugim građanima.


Naravno, pogreške su moguće, stoga ćemo uvijek razmotriti povrat naplaćene kazne za što je potrebno javiti se našoj korisničkoj službi putem aplikacije ili e-maila.



Na kraju, važno je istaknuti kako, zbog prednosti koje pružaju, električni romobili mnogima postaju alternativa, a njihovim dugoročnim korištenjem ostvario bi se niz pozitivnih utjecaja, od smanjenja prometnih gužvi u gradu i oslobođenja parkirnih mjesta do utjecaja na okoliš.


No, svakako se ističe problem nedostatka zakonske regulative, stoga se nadamo što skorašnjim najavljivanim zakonskim izmjenama kojima bi se konačno trebala definirati pravila njihova sudjelovanja u prometu, a time i ostvarili sigurniji uvjeti vožnje.