Popularna linija

RegioJetove vlakove iz Praga za Rijeku zamijenili autobusi. Doznali smo gdje je problem

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Linija traje još ovaj tjedan, do 30. rujna



RIJEKA – Umjesto vlakom, posezonski putnici RegioJeta, iz Praga za Rijeku idu – autobusom. Naime, od 17. rujna željeznički promet na ovoj ruti zamijenjen je alternativnim autobusnim prijevozom.


Na pitanje zbog čega je došlo do ove promjene, Alexandra Janoušek Kostøicová, glasnogovornica RegioJeta, kazala je kako su razlog najavljena zatvaranja na željeznici u Hrvatskoj.


Inače, ovogodišnja, četvrta po redu sezona dolazaka RegioJetovih linija u Hrvatsku, traje još ovaj tjedan, odnosno do 30. rujna.


Odvojak za Split




– Zadnja autobusna linija iz Praga za Rijeku kreće u petak 29. rujna, a iz Rijeke za Prag 30. rujna. Što se tiče ovogodišnje sezone prometovanja naših vlakova i autobusa za Hrvatsku, trenutno je rano donositi bilo kakve zaključke te ćemo ocjenu sezone dati nakon što ona i službeno završi.


Prodaja karata je u skladu s našim očekivanjima, s obzirom na to da su naši vlakovi ovog ljeta za Rijeku išli tri puta tjedno, dok su proteklih godina u srpnju i kolovozu za Rijeku prometovali svaki dan, a imali smo i željezničku liniju za Split, kazala je Janoušek Kostøicová ne otkrivajući zasad koliko je konkretno putnika u Hrvatsku stiglo ove godine RegioJetovim linijama.


Inače, proteklih godina došlo se do brojke od gotovo 100.000 prodanih karata s time da je ove godine, dakle, RegioJet ipak srezao broj linija tijekom špice sezone na tri tjedno, što automatski znači i manji broj putnika.


Kao i od početka dolazaka u Hrvatsku, a to je bilo u 2020. kada je krenula pandemija koronavirusa, RegioJetovi vlakovi su kretali iz Praga te prolazili kroz Slovačku.


U te četiri godine, u itinerer je ubačen i Split, za koji je išao dio kompozicije. Da podsjetimo, dio vagona koji su kretali iz Praga, u Ogulinu je odvojen te je polovina vagona išla prema Rijeci, a druga polovina prema Splitu.


Međutim, ove godine se od toga odustalo te je za Split organizirana direktna autobusna linija na dnevnoj bazi.


Isto tako, u početku je RegioJetova željeznička linija išla kroz Ljubljanu, da bi onda ruta bila prebačena preko Zagreba, a jedne sezone su RegioJetovi vlakovi putnike ukrcavali čak i u Budimpešti, no očito se zbog manjka interesa takva ruta nije isplatila.


Kao i proteklih godina, najviše karata i ove je sezone, prema riječima Janoušek Kostøicove, prodano upravo u Češkoj.


Poželjna alternativa


Ove godine prvi RegioJetov vlak je za Rijeku krenuo 16. lipnja. Kao i proteklih godina, organizirane su i autobusne linije za daljnje destinacije. Tako su gosti nakon iskrcavanja s vlaka na željezničkim kolodvorima u Rijeci i Ogulinu, autobusima dalje mogli do svih većih destinacija kao što su Makarska, Krk, Pula, Zadar….


Konkretno iz Rijeke su autobusi putnike dalje prevozili za Pulu, Poreč, Bašku i Novi Vinodolski. Iz Ogulina, pak, idu za Zadar, Trogir i Gradac. A novost je ove godine i činjenica da je Hrvatska članica šengenskog prostora pa putnici na ovim linijama nisu morali prolaziti preglede dokumenata na granici što je također skratilo vrijeme putovanja.


Iako, kažu neki, RegioJetovi vlakovi su zbog loše željezničke infrastrukture, u Hrvatskoj svakako morali prilično usporiti.


Činjenica je da su putovanja vlakom postala poželjna alternativa avio i autobusnom prijevozu zbog manjeg ugljičnog otiska, dakle »zelenija« su, pa bi bilo dobro da Hrvatska, s obzirom na to da želi održivi turizam, i u tom smislu u budućnosti uhvati korak s drugim europskim zemljama.