PROBIJEN ROK

Radovi u Krešimirovoj bit će gotovi tek početkom idućeg mjeseca, a onda slijedi potpuno zatvaranje Adamićeve ulice

Marinko Glavan

Dionica od restorana Index do Trga Žabica već je trebala biti gotova / Snimio Vedran KARUZA

Dionica od restorana Index do Trga Žabica već je trebala biti gotova / Snimio Vedran KARUZA

Budući da je pomaknut rok za završetak radova od restorana Index do Trga Žabica, tako je i početak radova na polaganju nove vodnogospodarske infrastrukture i rekonstrukciji kolnika u Adamićevoj ulici pomaknut za studeni ove godine



 


RIJEKA – Radovi na izgradnji novog sustava odvodnje i vodovodne mreže u Krešimirovoj ulici, na potezu od studentskog restorana Index do Trga Žabica, zbog kojih promet Krešimirovom teče samo dvjema prometnim trakama, što uzrokuje svakodnevne gužve i zastoje u centru grada, trebali su biti završeni tijekom rujna, no kako je na naš upit potvrdio Andrej Marochini, direktor Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija (KD ViK), bit će gotovi tek krajem ovog mjeseca ili početkom idućeg.


Prva faza


Do tad će trajati i privremena prometna regulacija u Krešimirovoj, a kako je pomaknut rok za završetak radova u toj ulici, tako je i početak radova na polaganju nove vodnogospodarske infrastrukture i rekonstrukciji kolnika u Adamićevoj ulici pomaknut za studeni ove godine. Radovi u Krešimirovoj, podsjećamo, predstavljaju tek prvu fazu radova u Adamićevoj koja će, kad započnu radovi na preostale dvije faze, za promet vozilima biti zatvorena dulje od godinu dana. Za to vrijeme, promet kroz najuži centar Rijeke odvijat će se dvosmjerno, ulicom Riva.


I dalje otvorena jama ispred Kapucinske crkve / Snimio Vedran KARUZA




Postavljanje nešto više od 200 metara novih kanalizacijskih cijevi u Krešimirovoj izvodi se njihovim utiskivanjem u tlo, na dubinu od četiri do pet metara ispod kolnika, tehnikom koja se do sad na riječkim gradilištima koristila isključivo na daleko kraćim relacijama, primjerice prilikom polaganja cijevi ispod željezničke pruge. Cijevi se pri tom ne polažu u prethodno iskopane rovove, već se koristi poseban stroj koji buši tlo, a kako bušenje napreduje, za njim se utiskuju segmenti kanalizacijske cijevi, svaki dug po tri metra.


Na taj se način cijevi mogu postaviti do duljine od oko 150 metara, a kako je u ovom slučaju duljina veća od 200 metara, iskopane su tri glavne jame, po jedna na svakom kraju dionice i jedna u sredini, gdje bi se trebale spojiti cijevi koje će se utiskivati s obje strane.


Nastavak velikog projekta

 


Radovi u Adamićevoj i Krešimirovoj nastavak su velikog projekta Poboljšanja vodno-gospodarske infrastrukture u Aglomeraciji Rijeka, investitora KD Vodovod i kanalizacija, vrijednog više 233 milijuna eura, od čega 71,33 posto bespovratnim sredstvima sufinancira Europska unija. Vrijednost zahvata u sve tri faze u Adamićevoj je 8,5 milijuna eura, od čega najveći dio financira KD ViK – šest milijuna i 860 tisuća eura, doduše uz obilno sufinanciranje iz EU-a, u iznosu od 6,5 milijuna eura, dok ostatak financiraju Grad Rijeka, s 406 tisuća eura i Hrvatske ceste, s milijun i 180 tisuća eura.

Utiskivanje cijevi


Utiskivanje je započelo u utorak, a do trenutka kad smo razgovarali s Marochinijem bilo je utisnuto oko deset metara cijevi. Razlog kašnjenju, prema njegovom je objašnjenju, nepredviđeni sastav tla na početnom dijelu dionice na kojemu se radovi izvode.


– Odmah na početku probijanja naletjeli smo na tvrdu stijensku podlogu, iako su elaborati pokazivali da se na toj dionici nalazi uglavnom nasipano tlo. Zbog takvog materijala i iskop jama i probijanje idu nešto sporije od planiranog, za sad probijanje ide brzinom od oko šest metara dnevno, no moguće je da sastav tla neće biti isti cijelom dionicom pa će i probijanje ići brže. Brzina izvođenja radova ovisi prvenstveno o tome, kroz kakvo tlo moramo i u njega utiskivati cijevi, rekao je Marochini.


Andrej Marochini / Snimila Ana KRIŽANEC


O točnom datumu završetka prve faze radova, onih u Krešimirovoj ulici do Žabice, nije htio govoriti, ali je kazao kako bi trebali trajati do četrdeset dana, ovisno o već spomenutom sastavu tla. Osim utiskivanja glavnih cijevi kanalizacije, na tom se potezu izvode i radovi sekundarne odvodnje kao i postavljanja nove vodovodne mreže, no taj dio radova će se izvoditi uglavnom na postojećem nogostupu sa sjeverne strane ulice, tako da ne bi trebao imati značajnijeg utjecaja na promet vozila.


Druga faza


Zbog kašnjenja radova na prvoj fazi, u Krešimirovoj ulici, Marochini najavljuje kako će i radovi u Adamićevoj, započeti nešto kasnije od planiranih rokova.


– Ugrubo, jer je za sad o točnim rokovima nemoguće govoriti, radovi u Adamićevoj trebali bi započeti u studenom. Riječ je o drugoj fazi projekta, na potezu od Veslarske ulice, do Zadarske ulice, odnosno Jadranskog trga. U toj fazi Adamićeva će biti zatvorena od križanja s Veslarskom, iz koje će se promet iz istočnog dijela grada usmjeravati na Rivu kojom će teći dvosmjerno do spoja sa Zadarskom, gdje će se usmjeravati prema Trpimirovoj i dalje Krešimirovom prema zapadu, rekao je Marochini.


Konačna cijena


Pitali smo ga hoće li kašnjenja i podjela projekta po fazama utjecati na konačnu cijenu cijelog projekta rekonstrukcije Adamićeve, čija je vrijednost 8,5 milijuna eura, Marochini je odgovorio kako »postoje razlike u odnosu na predviđeno«, ali i da bi se dio njih mogao kompenzirati kroz nastavak projekta.


– U natječaju je bilo predviđeno izvođenje svih radova odjednom, no zbog što manjeg utjecaja na odvijanje prometa kroz centar grada, projekt je podijeljen na tri faze, što će vjerojatno utjecati na konačnu cijenu.


Na cijenu bi moglo utjecati i nepredviđeno bušenje kroz čvrstu stijenu, ali jednako tako, do kraja bušenja naići ćemo i na mekšu podlogu koja će omogućiti brže bušenje pa je o tome rano govoriti, rekao je Andrej Marochini.