ZELENA LEKTIRA

Prva riječka hrvatska gimnazija na globalnoj mapi vodećeg svjetskog udruženja knjižničara

Ingrid Šestan Kučić

Neovisna i neprofitna organizacija iz Škotske, posvećena međunarodnoj suradnji i knjižničarstvu, u svoju je mapu uvrstila i hrvatsku Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu te knjižnicu zagrebačkog FF-a



RIJEKA – Uz Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu te knjižnicu zagrebačkog Filozofskog fakulteta, Prva riječka hrvatska gimnazija (PRHG) jedina je hrvatska ustanova koja se našla na globalnoj mapi vodećeg svjetskog saveza knjižničarskih udruženja IFLA-e, neovisne i neprofitne organizacije smještene u Škotskoj, a posvećene međunarodnoj suradnji i razvoju knjižničarstva.


Za druge razrede


Jedan od ciljeva organizacije je i aktivno društveno djelovanje, a u sklopu toga na svojim stranicama predstavljaju i projekte koji povezuju knjigu, knjižnicu i održivi razvoj te je tako PRHG na tu mapu upisala svoj projekt »Zelena lektira: Jabuka za srce« koji se realizirao u sklopu školskog projekta »Srce«. Riječ je o projektu koji su s učenicima drugih razreda provele školska knjižničarka Sandra Vidović i nastavnica hrvatskog jezika Helena de Karina u suradnji sa ZMAG-om i Draženom Šimlešom. Navodeći kako je projekt planiran kao dio redovne nastave i izvannastavna aktivnost u skladu s ishodima redovnog nastavnog predmeta hrvatskog jezika, kao i međupredmetne teme Održivi razvoj, De Karina najavljuje da je njegova provedba planirana i u sklopu izborne nastave hrvatskog jezika, predmeta kreativno čitanje i pisanje te Književnog programa Rijeka riječi.


– U školskoj knjižnici učenici su prošli ciklus radionica vezanih uz održivi razvoj, s posebnim osvrtom na UN-ovu Agendu 2030. Provedene aktivnosti samo su logični nastavak i diseminacija znanja stečenih u trogodišnjem Erasmus+ projektu pod nazivom »Steps 2030 World« u kojem su sudjelovali učenici i nastavnici naše gimnazije zajedno s kolegama iz Slovenije, Njemačke, Italije i Nizozemske, objašnjava De Karina.




Projekt je imao i financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja, a profesorica riječke gimnazije kaže da je uvrštavanje na Svjetsku mapu Međunarodne knjižničarske organizacije izuzetno vrijedno i važno prepoznavanje i potvrda rada, osobito kad se uzme u obzir da su jedina hrvatska školska knjižnica koja se našla na mapi.


– To je PRHG-u važno međunarodno priznanje koje govori o viziji razvoja škole i mogućnostima koje želimo pružiti našim učenicima, a u skladu sa suvremenim obrazovnim trendovima, kao i društvenim trenutkom, ističe De Karina.


Nekoliko faza


Zelena lektira ima nekoliko faza, a u prvoj fazi učenici su se bavili razumijevanjem ciljeva održivosti utemeljenih na emocionalnim reakcijama proživljenih tijekom čitanja književnih djela i gledanja dokumentarnog filma »Medena zemlja« te potom književnoteorijskoj analizi u kontekstu ciljeva održivog razvoja. U drugoj je fazi nadograđeno izvanučioničkom nastavom na Recikliranom imanju Vukomerić gdje im je, uz iskustveno učenje, predavanje o tome što je i kako funkcionira održivi razvoj održao Dražen Šimleša. Treća faza je faza vrednovanja tijekom koje su učenici samostalno stvarali prezentacije prema unaprijed zadanim smjernicama i rubrikama, koristeći različite digitalne alate po vlastitom izboru.


Za središnji motiv projekta odabran je simbol jabuke, semantički jednako sadržajan i funkcionalan u literaturi i održivom razvoju, projekt će se nastaviti i iduće školske godine, a cilj je proširiti temu na nove književne tekstove uz razvijanje učeničkog pisanog stvaralaštva, ali i povezivanje s akterima iz zajednice koji se bave održivim razvojem pa je u planu suradnja s riječkim Urbanim separeom.