Opet za volanom

Provjerili smo kako rade riječke autoškole nakon ponovnog otvaranja: Moguć je porast cijena

Edi Prodan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Zbog obaveznog distanciranja u učionicama, teoretski dio nastave morat će se provoditi s manje polaznika, te će se ciklus teorije s dva tjedna produljiti na tri, što možda može dovesti do viših cijena



RIJEKA  U ovom nam trenutku najveći problem predstavlja činjenica da su naše učionice smanjenog kapaciteta zbog čega u jednom turnusu predavanja možemo prihvatiti znatno manji broj polaznika naše autoškole, točnije ciklusa obavezne teorijske nastave. Prije je ciklus trajao dva tjedna s predavanjima od po tri sata, od sada će to biti tri tjedna po dva sata.


Naprosto, manje su nam skupine nametnute zbog poštovanja propisane udaljenosti iz zdravstveno-preventivnih razloga izazvanih epidemijom koronavirusa. Istaknuo nam je to Elvis Dessardo, voditelj autoškole Corsa u Viškovu o povratku u autoškole.


Čitav niz mjera


Kako je poznato, u sklopu najvažnijih i najopsežnijih mjera popuštanja unutar kojih je dozvoljen i rad autoškola, donesen je čitav niz mjera podijeljenih u dvije sekcije: uvjeti za prostore i održavanje teorijskog dijela te mjere prilikom praktičnog dijela – vožnje. Uglavnom je riječ o općepoznatim mjerama koje uključuju preporuku za nošenje maske predavača i polaznika, osiguravanje i korištenje dezinfekcijskih sredstava, dok su najvažnije, kao i najproblematičnije mjere za održavanje propisane udaljenosti između učenika.




Predavanja se naime moraju organizirati tako da se pri ulasku u učionice poštuju mjere udaljenosti od 1,5 metara između polaznika, što je ujedno i udaljenost između sjedećih mjesta u učionicama. Jasno je da one drastično smanjuju broj kandidata u pojedinoj grupi. S obzirom da istaknute obaveze izvođenje nastave produžuju s dva na tri tjedna, postavlja se pitanje mogućeg poskupljenja cijene procesa kojim se stječe pravo polaganja vozačkog ispita te u konačnici – dobivanje vozačke dozvole.


– U ovom trenutku ne idemo s povećanjem cijena, no hoće li tako biti i u buduće, teško je prognozirati. Dođe li do daljnjeg poboljšanja zdravstvene situacije te njome iniciranog novog popuštanja mjera koje bi u učionice vratio prijašnji broj polaznika, sve bi ostalo na razini aktualnih cijena. No, potraje li ovo stanje, jasno je da ćemo morati korigirati cijene, dodao je Dessardo.


Situacija pod kontrolom


U drugij skupini su mjere prilikom praktičnog dijela nastave, odnosno vožnje. I kod njih je dezinfekcija najvažnija, tako da se između nastavnih sati vožnje pojedinih kandidata moraju dezinfekcijskim sredstvima prebrisati sve površine u neposrednoj blizini vozačkog i suvozačkog mjesta, osobito površine koje se često dodiruju rukama. Jednako tako, i ventilacija mora biti prilagođena na izmjenu zraka, ne na recirkulaciju u samoj kabini automobila, čime se zadržavaju i potencijalno opasne čestice koronavirusa.


Praktični dio predavanja o pružanju prve pomoći za kandidate održava se na način da polaznici prije i nakon rukovanja materijalom i modelima za edukaciju dezinficiraju ruke. Vježbe pružanja umjetnog disanja ne preporučaju se i preporuka je da se privremeno odgode. Za vježbe zamatanja i imobilizacije rad na modelima se ipak preporučuje.


– Nije lako jer mi konkretno idemo u red manjih autoškola, ali se trudimo kako bismo i s ovim novim mjerama nastavili uobičajeni rad. Trenutno odrađujemo dugove iz vremena prije epidemije, sate vožnje ispunjavaju kandidati koji to nisu uspjeli učiniti prije dva mjeseca, da bismo tek nakon toga krenuli s novim polaznicima – naglasio nam je Živojin Janković iz Autoškole Zamet.


Situacija je dakle »pod kontrolom« no, iako nitko to nije želio istaknuti, čini nam se kako je ipak uputnije autoškolu upisati čim prije. Nije naime isključeno, kako je dao naslutiti i Dessardo, da bi »socijalna udaljenost« koja je danas propisana za izvođenje nastave mogla poskupiti izvođenje njezinog teoretskog dijela.


S druge strane, današnje cijene goriva koje su ipak nešto niže od onih iz vremena prije korone, omogućavaju kompenzaciju – gubi se u razredu, dobiva u vozilu. Mada, s obzirom da svjedočimo rastu cijena goriva, jasno je kako će se ta prednost vrlo brzo izgubiti.