Riječki lungomare

Pitali smo Riječane što misle o ideji izgradnje 6 kilometara duge šetnice od 3. maja do Preluka

Marko Dobrecović, Sanja Gašpert

Ilustracija buduće šetnice duge šest kilometara na potezu od Preluka do 3. maja

Ilustracija buduće šetnice duge šest kilometara na potezu od Preluka do 3. maja

Trebalo bi dodati i stazu za bicikliste, toga uvijek nedostaje, pogotovo u Rijeci. Ja bih se sigurno koristio tim potezom i za šetnju i za »pedaliranje«, kaže Matej Morić, koji se s prijateljem Sašom Vukasom Popovićem slaže da bi šetnicu rado koristio i ljeti i zimi – za prošetati ljubimca, razbistriti um ili napuniti baterije



Ljeto se primiče kraju, a s padom temperatura sve više sugrađana odlučuje boravak na moru zamijeniti nekim drugim oblikom rekreacije koja uključuje boravak u prirodi. Kantrida, dio grada koji obuhvaća duge plaže koje su svakog ljeta omiljene kupačima, također je odredište svima koji na druge načine žele provesti boravak u prirodi. Prema sve češćim najavama u budućnosti će potez Preluk – Kantrida biti ruta po kojoj će se moći uživati u šetnji prirodom.


Pod službenim nazivom »Obalna šetnica s plažama – zapad« Grad Rijeka je još 2016. pokrenuo izradu projektne dokumentacije, a otprilike šest kilometara duga šetnica trebala bi povezati Preluk s Brodogradilištem »3. maj«.


Proces izrade šetnice uključuje rekonstrukciju postojećeg Šetališta Milića Jardasa, na koju bi se nadovezale dionice koje tek valja izgraditi. Podijeljena u tri dionice šetnica počinje od plaže »S zavoj«, a završava na lučici Brgudi, koja se nalazi nadomak samog »3. maja«.


»Papiri« spremni




Kako ističu u Gradu, tim će kapitalnim projektom biti obnovljena i izgrađena obalna šetnica na cijelom potezu od Preluka do Brodogradilišta »3. maj«, odnosno Lučice Brgudi. Buduća šetnica ukupne dužine 5,8 kilometara povezat će postojeće i novouređene plaže te postojeće i planirane sportske, rekreativne i turističke sadržaje smještene duž zapadne obale grada.


Dionica A obuhvaća rekonstrukciju postojećeg Šetališta Milića Jardasa, od plaže nazvane »S zavoj« do hotelskog kompleksa Costabella. Dionica B obuhvaća nastavak dionice A do plaže Bivio, a dionica C obuhvaća trasu obalne šetnice od plaže Bivio do plaže Ploče u podnožju kompleksa Bazena, gdje se nadovezuje na već izvedenu dionicu obalne šetnice.



– Do danas je izrađena kompletna projektna dokumentacija, izdana je građevinska dozvola za rekonstrukciju dionice A, lokacijska dozvola za izgradnju dionice B, dok je za dionicu C izrađeno idejno rješenje.


Za realizaciju nastavka šetnice do plaže Bivio u tijeku je rješavanje imovinskih odnosa s vlasnicima zemljišta i utvrđivanje granice pomorskog dobra. U svibnju ove godine obnovljen je dio dionice A ispod Hotelskog Resorta Hilton Costabella.


Rekonstrukcijom je tada uređena površina od oko 1.420 četvornih metara, a taj je dio šetnice uređen na način da su pješačke površine dovedene u visinu prije započetih radova na hotelskom kompleksu i to ugradnjom slojeva nosivog nasipa koji je završno obrađen šljunkom, dok je jedan dio šetnice popločen.


U sklopu rekonstrukcije šetnice obnovljena je postojeća i izgrađena nova javna rasvjeta te je postavljeno oko 90 metara nove pješačke ograde. Uklonjena je stara urbana oprema, odnosno izrađeni su novi temelji i postavljena dva nova stola i klupe, kao i novi koševi za smeće.


Na dijelu rekonstruirane površine zasađeno je pet stabala pinija, a na novoj zelenoj površini posijana je trava, ističu u Gradu Rijeci.



Što se tiče realizacije projektiranih zahvata, s obzirom na površinu koja je obuhvaćena projektima, a koja uključuje i površine za odmor i rekreaciju djece i odraslih te kompletnu infrastrukturu, vrijednost investicije za obje dionice, prema projektantskim cijenama, procijenjena je na iznos od 45 milijuna kuna.


Kako ističu u Gradu Rijeci, ideja riječkih šetnica polazi od namjere povezivanja krajnje jugoistočne i krajnje sjeverozapadne točke gradskog područja, odnosno omogućavanja pješačkog pohoda od Plumbuma na istočnom dijelu grada Rijeke do Bivia, odnosno Preluka na zapadnom dijelu grada.


Dok se na društvenim mrežama vodi burna rasprava o tome bi li izgradnja takve šetnice narušila primorski integritet kvarta na zapadu grada, a betonizacija po mnogima kultnih stijena nepovratno uništila prirodnu bioraznolikost, sugovornici koje smo jučer zatekli na plažama Kantride zadovoljni su tom idejom te smatraju da bi njezina izgradnja imala mnogostruku korist.



– Bila bi to dobra stvar kada bi tim putem povezali Preluk i Kantridu. Želim da se to napravi na način da lijepo izgleda i bude svima dostupno, rekao je Saša Vukas Popović. Sašin kolega Matej, s kojim radi u obližnjem beach baru, dodaje da bi se, ako bude mjesta, mogla dodati i staza za bicikliste.


– Toga uvijek nedostaje, pogotovo u Rijeci. Ja bih se sigurno koristio tim potezom i za šetnju i za »pedaliranje«, dodaje Matej Morić. Obojica su se prijatelja složila kako bi to bilo mjesto koje bi se koristilo i ljeti i zimi, a pogodna je i za prošetati ljubimca, razbistriti um ili napuniti baterije.


Ostali su sugovornici imali slične dojmove, a neki su od njih primijetili i da bi šetnica bila lako dostupna.


– Lako se sjedne na »jedinicu« i dođe ovdje. Auti su također jedna od opcija. Šetnja na tom dijelu značila bi dobro provedeno vrijeme i za nas umirovljenike i za mlađe osobe, navodi umirovljenica i česta kupačica na plažama Kantride Amela Taborin.


Bliže od Opatije


Svoj komentar o ruti šetnice dao je i Amelin prijatelj Dušan.



– Sviđa mi se ideja itekako. Ja s Podmurvica često navratim na Kantridu, pa bih svakako i tu šetnicu koristio. Kada govorimo o onim vilama i kućama koje su na tom potezu, mislim da njima ta šetnica ne bi trebala smetati jer sve to privatno vlasništvo nije uz samu obalu.


Ja bih tamo dodao i sve one sprave na kojima se mladi rastežu jer vidim da oni to vole i koriste, dodaje Dušan Ilijašić.


Stanovnici Kvarnera uživaju u šetnjama. Ova bi šetnica zaintrigirala mnoge šetače i proširila ponudu.



– Skoro svaki vikend šetam između Opatije i Voloskog. Potez Preluk – Kantrida bila bi mi malo bliža varijanta tako da bih se možda tom šetnicom koristio češće nego onom opatijskom. Komad bi šetnice prolazio ispod novootvorenog hotela, pa bi i turistima bila lako dostupna.


Svakako bih dodao nekoliko zahoda, klupice i kante za smeće. Dobro bi došao i kakav ugostiteljski objekt, ali to nije uvjet. Oni koji dođu autom mogu se parkirati u garaži kod bazena, primjerice – navodi hodač Boris Pezer, koji na Kantridu dolazi s Ronjgi.


Šetnicu kao novi prostor susreta i provođenja vremena u prirodi vidi i Sanja koja se voli okupati na okolnim plažama. Sanja navodi da je već nekoliko puta bila na dijelu već postojeće Šetnice Milića Jardasa, a moguće proširenje vidi kao dobru ideju.



– Vidim to kao praktično riješenje. Ako bi to ljudima olakšalo kretanje od točke A do točke B, onda mi se sviđa ideja. Kada to bude u izgradnji, treba se dosjetiti da se šetnici dodaju one popularne sprave za vježbanje i parkići za djecu ako je moguće, kaže Sanja Ljubojević iz Viškova.


Pozitivne reakcije brojnih sugovornika, bilo da žive u Rijeci ili u okolici, znak su da stanovnici ovog kraja još uvijek rado borave u prirodi. Za njih bi izgradnja ove šetnice značila još jedno mjesto na kojemu će rado provoditi svoje slobodno vrijeme.