Pripreme

Pitali smo direktora kad konačno počinje izgradnja ACI marine Rijeka

Marinko Glavan

Anđelko Petrinić / Foto Vedran Karuza

Anđelko Petrinić / Foto Vedran Karuza

ACI Gitone očekuje da će uskoro dobiti građevinsku dozvolu za prvu fazu izgradnje ACI marine Rijeka



Iako su radovi na prvoj fazi izgradnje nove ACI marine Rijeka u Porto Barošu trebali započeti potkraj prošle godine, to se nije dogodilo, u prvom redu zbog toga što do sad još nije izdana građevinska dozvola.


Anđelko Petrinić, direktor tvrtke ACI Gitone koja je koncesionar marine, a čiji su suvlasnici ACI i Gitone, tvrtka u vlasništvu Lürssen grupe, najavljuje kako bi građevinska dozvola napokon trebala biti izdana koncem ovog ili početkom idućeg mjeseca.


– Ishodovanje građevinske dozvole za marinu u Porto Barošu je u tijeku. Proces se odužio, jer se projekt u prvoj fazi sastoji od 48 mapa, koje su sve trebale proći postupak u Ministarstvu graditeljstva, koje izdaje građevinsku dozvolu.




Bilo je određenih komentara od strane Ministarstva koje smo uvažili, tako da krajem veljače ili početkom ožujka očekujemo izdavanje građevinske dozvole, kaže Petrinić.


Odluka o koncesiji


Lokacijska dozvola za novu marinu izdana je, podsjećamo, još krajem svibnja prošle godine, čime su bili ispunjeni uvjeti za stupanje na snagu koncesijskog ugovora između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i ACI Gitonea, a ujedno i za ishođenje građevinske dozvole.


Zahtjev za izdavanje građevinske dozvole predan je dva mjeseca kasnije, a njeno izdavanje očekivalo se tijekom rujna ili listopada, nakon čega su pri kraju godine trebali započeti i prvi radovi na izgradnji marine.


Petrinić dodaje kako je u procesu pripreme za izdavanje građevinske dozvole bilo potrebno ispuniti i zahtjeve Konzervatorskog odjela u Rijeci, a u samom projektu je trebalo uskladiti dijeljenje katastarskih čestica, te je prema novom Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama trebalo ishoditi i odluku o koncesiji na pomorskom dobru za polaganje električnog voda za napajanje marine električnom strujom.


– Buduća trafostanica će se nalaziti u produžetku zgrada u ulici koja prolazi iza Senjskog pristaništa, a koja će se morati prekopati kako bi se napajanje dovelo do Porto Baroša, ističe Petrinić.


Sami radovi na izgradnji prve faze marine trebali bi započeti u prvoj polovini ove godine.


– Očekujemo da ćemo započeti s građevinskim radovima do ljeta ove godine, kaže Petrinić.


Kako tvrtka ACI Gitone, prema Zakonu o javnoj nabavi, nije obavezna provoditi postupak javne nabave, u tijeku su, objašnjava, razgovori s tri zajednice ponuđača za izvođenje radova, koje su prošle prvi krug prikupljanja ponuda za izvođenje radova.


Drugi krug razgovora


– Još u lipnju prošle godine objavili smo poziv za iskaz interesa za izvođenje građevinskih radova. Na poziv se odazvalo pet ponuđača, odnosno zajednica ponuđača, od kojih dvije nisu zadovoljavale tražene uvjete.


S preostale tri zajednice ponuđača nastavili smo razgovore. Nismo obveznici Zakona o javnoj nabavi, ali smo išli u dvokružni postupak odabira izvođača, u prvom, nakon poziva objavljenog na našoj web-stranici i Novom listu, potencijalni izvođači su iskazali interes i dokazali svoju tehničku, stručnu i financijsku sposobnost za izvođenje radova, a u drugom krugu ćemo razgovarati o cijeni i roku izvođenja radova, sukladno projektu, što će biti glavni kriteriji pri odabiru, kaže Petrinić.


Prva faza izgradnje ACI marine Rijeka u Porto Barošu obuhvaća izgradnju zgrade na Ružićevom gatu, produžetak Sušačkog lukobrana, uređenje Senjskog pristaništa i Vinodolskog pristaništa, te Sušačkog lukobrana, uz postavljanje pontona s 226 vezova koji će osim priključaka vode i struje, imati i priključak za zbrinjavanje otpadnih, takozvanih sivih i crnih voda s plovila, što je prvi takav slučaj u Hrvatskoj.


Zgrada na Ružićevom gatu će biti u funkciji cijele marine, s ugostiteljskim i drugim sadržajima, prostorima za posade, recepcijom, sanitarnim čvorovima i svime što je potrebno da marina dobije pet sidara, ističe Petrinić, dodajući kako će se u prvoj fazi rušiti i skladište 41 na Senjskom pristaništu.


Na pitanje hoće li zbog produženja postupka izdavanja građevinske dozvole i početka radova biti pomaknuti i rokovi za izgradnju prve faze marine, Petrinić odgovara da bi marina trebala biti u funkciji do početka turističke sezone 2025. godine.


– Nakon toga slijedi druga faza, tijekom koje će biti izgrađena garaža i uređeno lučko skladište 40 koje je pod zaštitom kao kulturno dobro, a u kojemu će biti smješten niz popratnih sadržaja marine.


Očekujemo da ćemo do ljeta 2026. godine završiti sve kako je propisano koncesijskim ugovorom i ishoditi uporabnu dozvolu za cijelu marinu, kaže Petrinić.


Koncesija na 30 godina


Prema koncesijskom ugovoru koji je stupio na snagu s izdavanjem lokacijske dozvole, ACI Gitone u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu, u roku od tri, mora uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, odnosno 48,27 milijuna eura, a koncesija je izdana na rok od 30 godina.


Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje.


Ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na mlijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura.


Natječajem je koncesionaru ostavljena mogućnost da područje marine proširi i na dio riječkog lučkog bazena, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«, za što je interes do sad u više navrata potvrđen i iz ACI-ja i iz Lürssen grupe.