Gradsko vijeće zasjedat će 6. lipnja

PGS nije za ostavke, ali inzistira na reorganizaciji Autotroleja

Damir Cupać

Foto PGS

Foto PGS

Na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća bit će i točka na kojoj će se raspravljati o Autotroleju. Bit će onih koji će zazivati smjene i ostavke uprave i Nadzornog odbora Autotroleja. Mi nismo za takvo rješavanje problema, rekla je Ana Trošelj



RIJEKA Predsjednica riječkog Gradskog vijeća, PGS-ovka Ana Trošelj, najavila je da će se na sjednici gradskog parlamenta 6. lipnja, između ostalog, raspravljati i o problemima u Autotroleju zbog kojih je ugrožen javni prijevoz u gradu.


– Naša intencija nije pljuvati ni po kome niti zazivati ostavke ili smjene. Pozivamo sve odgovorne, a prije svega gradonačelnika i direktora Autotroleja, ali i ostale riječke političke aktere, na hitno i odgovorno rješavanje problema. Moramo se svi skupa zauzeti za prava korisnika javnog prijevoza jer su oni najugroženiji, a nisu to samo zaposlenici Autotroleja. Na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća bit će i točka na kojoj će se raspravljati o Autotroleju. Bit će onih koji će zazivati smjene i ostavke uprave i Nadzornog odbora Autotroleja. Mi nismo za takvo rješavanje problema, ne želimo to rješavati preko koljenja ni eksperimentirati u groznom trenutku za korisnike javnog prijevoza. Linije su reducirane do mjere da ljudi gotovo da ne mogu koristiti javni prijevoz. Promjene preko koljena dovele bi do još većega problema, izjavila je Trošelj. Ona je dodala da PGS zahtijeva hitno od svih aktera ozbiljniji pristup svemu tome.


– Prema viziji razvoja Autotroleja do 2027. godine direktora Roberta Mrvčića treba osigurati dovoljan broj potrebnih kadrova, posebno vozača, kroz kontinuirano zapošljavanje, prekvalifikacije, a po potrebi i uvoz stranih radnika, optimizirati vozne redove i mreže linija. Pitamo se gdje je zapelo. Istina je da je Autotrolej podigao plaće, obnovio vozni park zahvaljujući europskim fondovima. Ali građani ne mogu koristiti javnu uslugu. Gradonačelnik je sazvao hitnu Skupštinu Autotroleja na kojoj su donijeti neki zaključci, ali mi s time nismo u potpunosti zadovoljni, kazala je Trošelj.




 


Problem nije u plaćama


 


Gradska vijećnica PGS-a Tea Mičić Badurina naglasila je da je Autotrolej jedno od najvažnijih komunalnih poduzeća.


– Trenutno su prava svih korisnika javnog prijevoza ugrožena. Prije dva tjedna, nakon dodatne redukcije vožnji, zatražili smo da se ukine u potpunosti naplata javnog prijevoza. Građani za nemali novac kupuju godišnje, mjesečne, tjedne karte. Okolnosti su takve da Autotrolej više ne može nuditi kvalitetnu uslugu. To znači da bi trebala takva biti i cijena. Veliki broj djece u vršnim satima ne stane u autobus, radnici ne mogu na posao. Umanjenje pokaznih karata za 25 posto za nas nije nikakva mjera. Ova kriza počela je prije 10-ak godina kada je direktor bio Željko Smojver. Sada najveći problem nije novac jer će vozači imati najveću plaću u Hrvatskoj. Početna plaća 1.500 eura plus dodaci. Nije problem ni u voznom parku. Nužna je reorganizacija poslovanja Autotroleja, a time se treba baviti direktor i gradonačelnik, uvjerena je Mičić Badurina. Prema njezinoj ocjeni dvojbena je situacija i s bolovanjima u Autotroleju.


 


Uvesti kontrolu bolovanja


 


– Ako od 240 vozača njih do 80 na bolovanju, to je znak da tu nešto ne štima. Ako postoje osnovane sumnje za zloupotrebu bolovanja, treba učiniti sve da se uvede kontrola bolovanja za početak. U gradu bi trebala postojati direkcija prometa u sklopu komunalnog sustava, a koja bi vodila računa o kadrovima. Da je imamo, problemi bi bili puno manji. U Rijeci postoji prometna škola i netko bi trebao voditi računa o upisnim kvotama i početi promišljati politiku oko javnog prijevoza. Potrebna nam je sinergija kako bi u što kraćem periodu vratile usluge Autotroleja građanima, zaključila je Mičić Badurina.