Zastupnica RF-a

Peović: Radnici Autotroleja su u strahu

Damir Cupać

Katarina Peović

Katarina Peović

'Kolektivni ugovor u Autotroleju u ovom trenutku ne postoji. Plaće su smanjene zbog korona krize i još uvijek nisu vraćene na staro. A te plaće su među najnižima u branši. Vozači moraju odrađivati velik dio prekovremenih sati, u nekim slučajevima i do 500 sati godišnje', rekla je Katarina Peović



RIJEKA  Saborska zastupnica Katarina Peović iz Radničke fronte ocijenila je jako lošim stanje u riječkom Autotroleju, kazavši da svatko tko se vozi javnim prijevozom, zna o čemu priča.



– I to stanje nije od jučer, odnosno od kada je krenula kriza zbog korona virusa. Dovoljno se sjetiti svih onih samozapeljenih autobusa, treba se sjetiti da su se linije reducirale i prije krize. Nama kao Radničkoj fronti obraćaju se radnici Autotroleja i upozoravaju na niz nepravilnosti. Mole nas da iznesemo probleme, ali bez njihovih imena jer su u strahu. To dovoljno govori o demokratičnosti u ovom komunalnom poduzeću, izjavila je Peović.


Ona je dodala da kolektivni ugovor u Autotroleju u ovom trenutku ne postoji, a da je jedan od problema smanjenje plaća.





– Plaće su smanjene zbog korona krize i još uvijek nisu vraćene na staro. A te plaće su među najnižima u branši. Vozači moraju odrađivati velik dio prekovremenih sati, u nekim slučajevima i do 500 sati godišnje. Mislim da bi o svemu tome trebao nešto reći i ministar Oleg Butković koji vodi resor koji pokriva ovu problematiku, uvjerena je Peović. Ona je upozorila da 45 radnika nije dobilo novi ugovor.


– Radi se sve suprotno od onoga što bi trebalo s obzirom na pandemiju korona virusa. U ovom trenutku treba uvesti više linija što znači da bi trebalo biti više vozača, a vozačima se ne produžavaju ugovori o radu. U isto vrijeme se zapošljavaju umirovljenici, čak i na puno radno vrijeme, izjavila je Peović.


Njezina je ocjena da je nedopustivo da se kod nabavke novih autobusa ne vodi računa o tome da oni moraju imati zaštitne kabine za vozače i automatske mjenjače.


– Službeni automobil gradonačelnika Vojka Obersnela ima automatski mjenjač, ali autobusi u javnom gradskom prijevozu nemaju. Administracija buja, a radnici se otpuštaju. To je stanje Autotroleja. U javni prijevoz mora se više ulagati, a problem je puno dublji, a to je deindustrijalizacija Rijeke. Treba biti pošten i reći da za sve nije odgovorna samo lokalna samouprava, nego i država. Jedino rješenje za Autotrolej je demokratizacija ovog komunalnog društva i omogućavanje radničkog participiranja u odlučivanju, potrebna je veća transparentnost poslovanja koja je sada takva da su izmiješane tri komunalne tvrtke – Autotrolej, Rijeka plus i Poslovni sustavi, a sve kao rezultat reorganizacije koju je osmislila konzultantska tvrtka, upozorila je Peović.


Na pitanje u kojoj su fazi pregovori s političkom platformom Možemo o zajedničkom nastupu na lokalnim izborima, Peović je pojasnila da u ovom trenutku može reći samo da očekuje potporu za kandidaturu za gradonačelnicu, ali da jasnog odgovora druge strane još uvijek nema ni u vezi s potporom ili u vezi s prekidom suradnje koja je počela na parlamentarnim izborima.