Crossroads

PaRiterke predstavile priručnik o prevenciji napuštanja školovanja

Ingrid Šestan Kučić

Foto Grgo Jelavic/PIXSELL

Foto Grgo Jelavic/PIXSELL

Projekt Crossroads potiče razmjenu društvenih i obrazovnih praksi usmjerenih na smanjenje odustajanja od uključivanja u programe nakon obaveznog obrazovanja



Iako je Hrvatska po postotku učenika koji napuštaju školovanje na začelju Europe te ima manje od 5 posto učenika koji ne završe obrazovanje, postoji problem sustavnog prikupljanja podataka koji bi pokazali stvarnu situaciju – istaknula je Tihana Naglić na događanju »Prevencija ranog napuštanja školovanja – primjeri iz prakse« koje je organizirala Udruga za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter.


Riječ je o dijelu Erasmus+ projekta Crossroads kojim se nastoji pridonijeti razumijevanju ranog napuštanja školovanja kroz perspektivu intersekcionalnosti, a u sklopu događanja predstavljen je i priručnik koji donosi načine na koje učitelji, nastavnici i osobe koje rade s mladima mogu osnažiti djecu i mlade u obrazovnom procesu i pomoći učenicima da ojačaju odnos s učiteljima, nastavnicima i vršnjacima te se bolje povežu sa školskim životom.


Primjeri praksi prikupljeni su iz Belgije, Španjolske, Poljske i Hrvatske, a projekt Crossroads pokrenuo je Centar za interdisciplinarne rodne studije (CEIG) pri Sveučilištu Vic u Španjolskoj.




Riječ je o projektu koji potiče razmjenu društvenih i obrazovnih praksi usmjerenih na smanjenje ranog napuštanja škole, odnosno odustajanje od uključivanja u programe nakon obaveznog obrazovanja, kao što su programi stručnog usavršavanja i sveučilišnog obrazovanja.


Projekt obuhvaća metodologije i podjelu iskustva dobre prakse koje su razvijene u drugim europskim zemljama kao odgovor na ovaj problem, a uglavnom zbog utjecaja različitih faktora nejednakosti kao što su rod, podrijetlo, klasa i etnička pripadnost.


Krajnji cilj Crossroadsa je stvoriti vodič dobrih praksi, alata i metodologija koje će biti dostupne nastavnicima s ciljem osnaživanja mladih ljudi koji se nalaze u različitim rizičnim situacijama kako bi im se omogućilo da nastave obrazovanje.