Predstavljena Riječanka 1

Otvorena izložba na postamentima: Rijeka kakvu je vidi drvena kamera Borislava Božića:

Valentina Botica

Foto Vedran KARUZA

Foto Vedran KARUZA

“Ovo je igra, beskrajna igra puna neizvjesnosti i iznenađenja. Bez obzira na znanje i iskustvo uvijek se dogodi nešto nepredviđeno i upravo ta nepredvidivost često donese očaravajuće rezultate”, rekao je Božić



 


 


 




Znatiželjno se mnoštvo okupilo u četvrtak oko postamenata na Korzu. A središtu gužve – drveni sanduk i Borislav Božić koji njime fotografira.


 


Takozvana “afganistanka”, istovremeno je fotoaparat i laboratorij za crno-bijelu fotografiju. Nastajala je nekoliko mjeseci i to po uzoru na e-faoree ili instant kamere.


 


“Ovo je igra, beskrajna igra puna neizvjesnosti i iznenađenja. Bez obzira na znanje i iskustvo uvijek se dogodi nešto nepredviđeno i upravo ta nepredvidivost često donese očaravajuće rezultate”, rekao je Božić koji je za svog vijeka već izradio brojne kamere. Svim svojim kamerama daje ime, a ovu je nazvao Riječanka 1. Fotografije koje nastaju njome poklon su gradu za Dan sv. Vida.

Foto galerija: Borislav Božić demonstrirao kako radi drvena kamera i otvorio izložbu na Korzu Foto: Vedran Karuza



 


Fotograf je zainteresiranim Riječanima na Korzu demonstrirao kako Riječanka funkcionira. Prvo koristeći običan papir i uz otvaranje poklopca kako bi vidjeli što se unutar sanduka događa, a onda s pravim foto-papirom uz osjetljivu proceduru koja iziskuje uvježbanost i mrak.


 


“Nije teško naučiti rukovati njome, ali je potrebna vježba”, kaže Božić koji u ovom slučaju više cijeni spontanost i vodi se metodom pokušaja i pogrešaka, što mu dozvoljava fluidnost i unaprijed neodređen ‘proizvod’, jer nikad ne može biti siguran kako će fotografija ispasti.


 


“Cijeli život eksperimentiram i volim se natjecati sam sa sobom”, kaže fotograf kojeg zabavljaju prolaznici koji misle da je Riječanka stara barem 100 godina. “I fotografije koje su na postamentima odišu prošlim vremenima, ostavljaju nostalgična sjećanja. Bilo bi čak i neprimjereno da fotografije izgledaju precizno i digitalno. Vrsta razvijača i vrsta papira također utječu na konačni izgled fotografije”, objasnio je Božić.


 


Ovakvu kameru naziva se afganistankom zato što u tim predjelima i dalje postoje ulični fotografi koji fotografiraju turiste za novac. “Ja to neću raditi, iako su me oduševljeni prolaznici pitali”, nasmijao se.


Borislav Božić istaknuti je riječki fotograf i dugogodišnji fotopedagog koji je svojim radom obilježio razvoj fotografske scene u Rijeci i šire. Kroz brojne izložbe, radionice i edukativne programe posvetio se promicanju vizualne kulture i analogne fotografije. Njegov pristup fotografiji temelji se na istraživanju, eksperimentiranju i potrazi za dubljim značenjima svakodnevnih prizora. U pedagoškom radu ostavio je snažan trag, inspirirajući mnoge mlade autore da razvijaju vlastiti fotografski jezik.