Školstvo

Obrazovni nadstandard u Rijeci. Građanski odgoj i “Moja Rijeka” najpopularniji programi u školama

Ingrid Šestan Kučić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Građanski odgoj i obrazovanje odabralo je oko 600 učenika iz 24 riječke škole, a Moja Rijeka je odabir oko 650 učenika iz 20 škola



RIJEKA – Za sufinanciranje širih javnih potreba u riječkim osnovnim školama u ovoj školskoj godini iz gradskog proračuna izdvojit će se 162.982 eura, a tim sredstvima sufinancirat će se provođenje programa Školsko poslijepodne samo za mene, Građanskog odgoja i obrazovanja, programa zavičajne nastave Moja Rijeka te dva programa za darovite učenike – »E-matematičke učionica« za darovite mlade matematičare te Likovnog istraživačkog ateljea darovitih osnovnoškolaca (LIADO).


Cjelovit razvoj


Kako bi pridonio cjelovitom razvoju riječke djece i u fokus pozicionirao najbolji interes svakog djeteta, Grad Rijeka izgradio je bogat i prepoznatljiv sustav odgojno-obrazovnog nadstandarda. Tako će Grad i ove godine financirati provedbu programa Građanski odgoj i obrazovanje u sklopu kojega će oko 600 učenika iz 24 riječke škole učiti o demokraciji, ljudskim pravima, toleranciji i prihvaćanju različitosti, zaštiti okoliša, volontiranju, pomaganju prijateljima, nenasilju, upravljanju sukobima i mnogim drugima temama koje su temeljne za napredak društva u cjelini.


Nastavlja se i s provedbom još jednog iznimno popularnog programa, Moja Rijeka, čija je ideja pružanje učenicima mogućnosti stjecanja većih znanja o vlastitom gradu te stvaranja pozitivnog emocionalnog odnosa učenika prema njihovom neposrednom okruženju. Programom »Moja Rijeka« uspješno se potiče učeničko jezično i stvaralačko izražavanje vezano uz brojne povijesne, geografske, umjetničke, kulturne i sportske znamenitosti grada Rijeke. Sve će to istraživati oko 650 mladih Riječana iz 20 riječkih škola.




Program »Školsko poslijepodne samo za mene« namijenjen učenicima u riziku od školskog neuspjeha i nastanka poteškoća u ponašanju od prvog do osmog razreda Osnovne škole »Nikola Tesla«. Program okuplja učenike kojima je potreban dodatan oblik podrške – učenike iz obitelji slabijeg socioekonomskog statusa, učenike s određenim razvojnim teškoćama, učenike s teškom obiteljskom situacijom, učenike pripadnike romske nacionalne manjine.


Poticanje kreativnosti


Istovremeno, Grad raznim programima već niz godina prati i potiče napredovanje darovitih učenika. Tako se i ove godine nastavlja s financiranjem E-matematičke učionice za darovite mlade matematičare i programom LIADO – Likovni istraživački atelje darovitih osnovnoškolca. E-matematička učionica je oblik izvannastavnog rada sa skupinama darovitih učenika po prilagođenim naprednim programima. Polaznici su učenici svih riječkih osnovnih škola, uzrasta od četvrtog do osmog razreda, identificirani nakon natjecanja ili temeljem ciljanog testiranja. Nositelj programa je OŠ Gornja Vežica, a godišnje kroz taj program prođe 90 učenika s kojima radi 20 nastavnika. Program LIADO okuplja učenike od petog do osmog razreda svih osnovnih škola s ciljem razvijanja i poticanja kreativnosti djece, kako bi daljnjim radom pozitivno utjecala na okruženje u smislu dizajna i kulturne svijesti. Nositelj Programa je OŠ Kozala, a u program je godišnje uključeno 70 učenika s kojima rade četiri nastavnika i dva asistenta.