Još malo strpljenja

Obišli smo gradilište D 403. Najskuplja cesta u Hrvatskoj trebala bi konačno biti dovršena ovog ljeta

Marinko Glavan

Vijadukt Mlaka, kojim će se cesta D 403 spajati sa Zvonimirovom ulicom kod Novog lista, u fazi je asfaltiranja / foto V. KARUZA

Vijadukt Mlaka, kojim će se cesta D 403 spajati sa Zvonimirovom ulicom kod Novog lista, u fazi je asfaltiranja / foto V. KARUZA

Iz Hrvatskih cesta nismo dobili precizan odgovor kada bi najskuplja cesta u Hrvatskoj trebala biti u cijelosti završena i puštena u promet, već samo da će biti gotova tijekom ljeta



Tijekom ljeta trebali bi biti završeni radovi na izgradnji državne ceste D 403, kao i čvora Trinajstići na autocesti A7, odnosno riječkoj obilaznici, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta (HC), investitora izgradnje ceste D 403, i Hrvatskih autocesta (HAC), investitora izgradnje novog čvora na obilaznici.


Pješačke staze


Iz Hrvatskih cesta pritom nismo dobili precizan odgovor kada bi »najskuplja cesta u Hrvatskoj«, više od 60 milijuna eura vrijedna D 403, trebala biti u cijelosti završena i puštena u promet, već da će biti gotova tijekom ljeta, dok su iz HAC-a najavili da bi radovi na pet i pol milijuna eura vrijednom čvoru Trinajstići trebali biti završeni polovinom idućeg mjeseca, nakon čega slijedi tehnički pregled i puštanje čvora u promet.





Na svim dionicama gradilišta ceste D 403, koju smo obišli s voditeljem gradilišta Martinom Abramovićem, završni su radovi u punom jeku. Svi najvažniji i najveći objekti, poput gotovo 1,3 kilometra dugog tunela Podmurvice i velikih vijadukata Pioppi i Mlaka, u cijelosti su izgrađeni, što se tiče konstrukcije, opremljeni svim potrebnim instalacijama i infrastrukturom, dobar dio već je asfaltiran, a u tijeku je ugradnja potrebne opreme i završnih »detalja«.



Čvor Trinajstići na obilaznici u prometu sredinom srpnja

Iz Hrvatskih autocesta na naš upit o završetku izgradnje čvora Trinajstići navode da bi građevinski radovi trebali biti okončani u srpnju.


– Radovi na čvoru Trinajstići su u završnoj fazi. Preostali su radovi na asfaltiranju krakova južno od autoceste, dovršetak postavljanja rubnjaka, prebacivanje svih instalacija preko novoizgrađenog podvožnjaka na Šmogorskoj cesti, postavljanje zidova za zaštitu od buke, uređenje gradilišta.


Svi radovi bit će dovršeni do sredine srpnja ove godine, nakon čega će se provesti tehnički pregled, ishoditi uporabna dozvola te će se čvor Trinajstići pustiti u promet, odgovaraju iz HAC-a.


Budući da je HAC početkom ove godine krenuo i u projekt izgradnje dodatnih dviju kolničkih traka na potezu od izlaza s obilaznice prema Matuljima, do kružnog toka na skretanju za Matulje, pitali smo ih i hoće li tijekom turističke sezone biti daljnjih zatvaranja ove dionice za promet.


– Radovi na čvoru Matulji za vrijeme turističke sezone, predvidivo do sredine rujna ove godine, izvodit će se bez utjecaja na promet, odnosno za vrijeme trajanja turističke sezone radovi neće utjecati na sigurno i neometano prometovanje čvorom Matulji i autocestom u zoni čvora, odgovaraju iz HAC-a.

Željeznički nadvožnjak


Na južnom dijelu ceste, na spoju s kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali, traju radovi na postavljanju podloge ceste na potrebnu visinu, nakon čega će ona biti i asfaltirana.


Na vijaduktu Pioppi, kojim se cesta spušta, od izlaska ispod željezničkog podvožnjaka prema kontejnerskom terminalu, također traju završni radovi na izgradnji pješačkih staza i druge potrebne opreme, dok je glavnina radova na izgradnji i infrastrukturi već završena.


Drugi vijadukt, Mlaka, kojim će se cesta D 403 spajati sa Zvonimirovom ulicom, na križanju s Benčićevom, već je u fazi asfaltiranja, a prema Abramovićevim riječima na tom je dijelu ceste uglavnom preostalo još izgraditi rubnike i asfaltirati prometnicu na kojoj će biti i novi kružni tok, neposredno poslije tunela uz zgradu ZTC-a, uz završno opremanje, poput postavljanja zidova za zaštitu od buke.



Od većih građevinskih zahvata u tijeku je izgradnja dodatnog željezničkog nadvožnjaka, koji će u funkciji biti kada se izgradi dvokolosiječna pruga kroz Rijeku.


Tunel Podmurvice, zajedno s pratećim evakuacijskim tunelom, u cijelosti je probijen, položena je sva infrastruktura u trup prometnice, izbetonirana je i završna obloga tunela, a u tijeku su farbanje i pripreme za postavljanje komunikacijske, protupožarne, svjetlosne i druge opreme.


Na sjevernom kraju ceste započelo je asfaltiranje kružnog toka na spoju s čvorom Škurinje, na riječkoj obilaznici, koje traje paralelno s radovima na ostatku prometnice između tunela i čvora.