DAVOR ŠTIMAC

Nezavisna lista “Da štima grad” upozorava: Riječka komunalna poduzeća posluju loše, a cijenu će platiti građani

Damir Cupać

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Upozoravamo i na značajan pad standarda odnosno broj pometanja gradskih ulica, broj otkosa trave, pražnjenja košara za otpatke... Za to ne optužujemo Čistoću niti njene radnike. Ovdje je zakazao Grad Rijeka.



RIJEKA – Gradski vijećnici nezavisne liste Da štima grad Iva Rinčić i Davor Štimac upozorili su na loš rad riječkih gradskih tvrtki i ocijenili su da će vrlo brzo loše poslovanje morati platiti građani jer je izvjesno poskupljenje komunalnih usluga, od Autotroleja, preko Čistoće do Vodovoda i kanalizacije.


– Na radnim tijelima Gradskog vijeća dobili smo informaciju da mnoga komunalna društva pripremaju povećanje cijena. Cijene nisu rasle onda kad su se mijenjale poslovne okolnosti nego se čekalo da prođu izbori. Neprihvaćanjem izvješća svih društava, osim Autotroleja, Kozale i Rijeka prometa, gradski vijećnici su zapravo pokazali da ne prihvaćaju ponuđeni poligon u obliku izvješća, koji je unaprijed trebao abolirati drastičan rast cijena komunalnih usluga što nam predstoji Komunalna društva posluju tako da uvijek svoju lošu organizaciju kao i ostale nepovoljne okolnosti poslovanja na kraju uvijek prebace na korisnike. Mislimo da ne mora biti tako, poručila je Lea Domijan Fišter.

Iva Rinčić izrazila je zabrinutost zbog vrlo izvjesnog poskupljenja cijena odvoza otpada nakon što porastu cijene usluga Centralne zone Marišćina, a što je direktorica Čistoće Jasna Kukuljan najavila na odboru Gradskog vijeća.


– Upozoravamo i na značajan pad standarda odnosno broj pometanja gradskih ulica, broj otkosa trave, pražnjenja košara za otpatke… Za to ne optužujemo Čistoću niti njene radnike. Oni svoj posao obavljaju profesionalno i onolikom opsegu koliko to od njih traži naručitelj. Ovdje je zakazao Grad Rijeka. KD Čistoća zapravo posluje dobro. Nakon famozne 2018. godine, kada su njihove usluge poskupjele 109 posto, prihod im je bio veći od 147 milijuna, a intenzivno je prihod rastao od 2016. godine. Zapazili smo jaku marketinšku aktivnost te brojne reklamne i neke edukativne akcije, za koje u Čistoći kažu da ih “ne plaćaju po komercijalnim cijenama”. I nakon sjednice gradskoga vijeća
još uvijek ne znamo koliko one zapravo koštaju. U izvješću su navedeni i otpisi potraživanja u iznosu od preko milijun kuna, a ne znamo za koje to kupce, upozorila je Rinčić.


Štimac o plagijatu



Davor Štimac postao je u svibnju 2018. godine član suradnik HAZU u razredu za medicinske znanosti. Nije prošlo ni godinu dana, a on je to prestao biti. Na pitanje što se dogodilo i ima li njegovo nečlanstvo u HAZU ikakve veze sa znanstvenim radom kojemu je bio koautor, a koji je proglašen plagijatom, Štimac je pojasnio da je o svemu sve rekao u kampanji na lokalnim izborima.
– Jedini razlog zbog kojega više nisam član suradnik HAZU su moje brojne obveze zbog kojih sam 6. ožujka 2019. godine podnio zahtjev za prestanak članstva u HAZU. Naglasio bih da još uvijek obnašam dužnost dopredsjednika Akadamije medinskih znanosti, naveo je Štimac.

Davor Štimac još je jednom upozorio na projekt izgradnje novog pročićivača otpadnih voda na Delti, ocijenivši da je riječ o potpuno pogrešnoj lokaciji te da projekt kasni tri godine.
– Izborom te lokacije isforsiralo se višekilometarsko radikalno prekopavanje centra kako bi se otpadne vode odvele sa zapadne i sjeverozapadne periferije. Centar grada postao je žrtva periferije ne samo dok se bude prekopavalo, nego i trajno. Pročišćivač u centru grada, pod izravnim utjecajem mora i Rječine, u neposrednoj blizini urbanih sadržaja dovodi do nepotrebne izloženosti negativnim utjecajima njegovog rada. Stručnjaci koji se bave ovom problematikom ocjenjuju da je lokacija na Delti izrazito nepovoljna i za temeljenje koje će biti tek nešto jednostavnije od temeljenja Pelješkog mosta. Sve će te
nepotrebne troškove na kraju platiti građani. Pitao sam na Gradskom vijeću, a sada tražim pisani odgovor tko će za to snositi odgovornost. Slikovito rečeno imat ćemo ferrari koga ne možemo održavati, a pitanje je i hoće li moći građani, s obzirom na to da nas je sve manje, zaključio je Štimac.