U subotu novo svečano otvorenje zgrade na riječkom lukobranu

Nesuđeni putnički terminal pretvoren u fitness centar

Marinko Glavan

U prizemlju će biti šank i terasa namijenjeni šetačima i putnicima s brodskih linija, najveći dio prvog kata zauzima fitness centar i kafić, a na drugom katu bit će restoran. Bit će mjesta i za šalter za prodaju karata, rent-a-car, turističku agenciju, te agenciju za mega-jahte



RIJEKA » Putnički terminal u riječkoj luci bit će službeno otvoren 10. svibnja, po drugi put u svega pet godina otkako je izgrađen. U novom pokušaju da se sto milijuna kuna težak promašaj Lučke uprave i gradskih urbanista stavi u funkciju, u zgradu Putničkog terminala useljeni su brojni novi sadržaji, u prvom redu namijenjeni građanima, što ne čudi, s obzirom da se čitav riječki pomorski putnički promet svodi na dvije katamaranske linije dnevno, uz tjedni polazak dužobalne linije u ljetnim mjesecima. 



Terminal će, zvuči pomalo bizarno, napokon dobiti i garderobu u kojoj će putnici moći ostaviti svoju prtljagu do polaska broda, kao i sanitarni čvor namijenjen putnicima. Tih sadržaja dosad, naime, u zgradi namijenjenoj putničkom prometu nije bilo, što bi samo po sebi bilo dovoljno nevjerojatno, da čitava zgrada nije izgrađena na posve promašenoj lokaciji na korijenu lukobrana. Pokazalo se da tamo ne mogu pristati veći brodovi, odnosno cruiseri zbog kojih je i građena, za mandata bivšeg ravnatelja Lučke uprave Bojana Hlače, uz amenovanje gradske uprave koja je lokaciju terminala uvrstila u prostorne planove. 





   Za vrijeme bivšeg koncesionara Zorana Maržića praktički čitav terminal bio je pretvoren u ugostiteljski objekt, dok je prema uvjetima novog koncesijskog ugovora što ga je Lučka uprava potpisala sa zajednicom ponuđača – tvrtkama Forum ugostiteljstvo u vlasništvu Gina Pastorčića i Damira Funčića, te Riva Marina iza koje stoji Mirko Pavičić – ugostiteljstvu namijenjen dio površine zgrade. Preciznije, restoran na drugom katu, dio prvog kata gdje će kafić funkcionirati uz fitness centar koji zauzima najveći dio etaže, te šank i terasa u prizemlju, namijenjeni šetačima Molo longom i putnicima s brodskih linija. 


  Virtualna Fiumanka


Kafići će, potvrdio je Pastorčić, biti dnevnog tipa, otvoreni do 24 sata, a novi koncesionari nemaju ambicija da terminal ponovno postane noćni klub, kao za vrijeme Maržića, od kojeg Lučka uprava potražuje više od dva i pol milijuna kuna neplaćene koncesijske naknade, dok je on istodobno tužio Lučku upravu za čak 18,5 milijuna kuna, zbog izgubljene dobiti. 


   – Velik dio terminala namijenjen je sportsko-rekreacijskim sadržajima, u prvom redu fitness centru kojim upravlja podkoncesionar, tvrtka Seven d.o.o., a tu su i drugi sadržaji, poput šaltera za prodaju karata za katamarane, rent-a-cara, turističke agencije, te pomorske agencije za mega-jahte, kazao je Pastorčić. 



 Lučka uprava postavila je novu rampu tik pokraj Lučkog kontrolnog centra. Time će se, prema riječima ravnatelja Mezaka, spriječiti neovlašteni ulazak vozila na Riječki lukobran. 


   – Ribari, vozila za prijevoz ribe, kao i vozila Dezinsekcije, Lučke uprave i drugih tvrtki i ustanova koja imaju te ovlasti i dalje će moći prometovati lukobranom, a rampom se isključivo sprečava neovlašteni pristup vozilima, objasnio je Mezak.



   U znaku sporta i rekreacije proteći će i svečanost otvaranja Terminala, koja će se održati na Međunarodni dan tjelesnih aktivnosti. 


   – U skladu s tim predvidjeli smo i program otvaranja, koji je usmjeren prema sportu i rekreaciji. Organizirat ćemo šetnju i trčanje Molo longom, a one koji uspiju istrčati čitavu duljinu lukobrana, na kraju će čekati i simbolične nagrade, najavio je Pastorčić. 


   Posjetitelji će se na otvaranju moći okušati i u vještini jedrenja, ali na računalima. 


   – Kao svojevrsni uvod u poznatu riječku regatu bit će organizirana virtualna Fiumanka, u kojoj će se igrači moći natjecati jedni protiv drugih putem interneta, kazao je Pastorčić, dodavši kako je to i najava buduće suradnje s organizatorima Fiumanke. 


   Uz održavanje Fiumanke u lipnju je vezano i otvaranje restorana u sklopu Terminala, jedinog dijela zgrade koji 10. svibnja još neće biti otvoren za posjetitelje, budući da još traju radovi na njegovom uređenju.   

Naplata parkiranja


U sklopu koncesijskog ugovora Forum ugostiteljstvo i Riva Marina upravljaju i parkiralištima pokraj zgrade Terminala te ispred zgrade Lučke kapetanije, gdje su već započeli s naplatom parkiranja, po cijeni od četiri kune na sat do 15. svibnja, nakon čega će cijena porasti na šest kuna po satu. Parkiranje će biti besplatno za korisnike fitness centra i goste restorana, a kraće parkiranje bez naknade bit će omogućeno i vozačima koji prevoze putnike sa katamaranskih linija. 


   Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak potvrdio je kako planirana dinamika otvaranja Terminala ne odstupa od uvjeta koncesijskog ugovora, dodajući kako je koncesionar dosad u potpunosti poštovao sve odredbe ugovora. 


   Baš tim odredbama ugovora, kojima su točno propisani sadržaji u zgradi Putničkog terminala, neizravno je potvrđeno da on to zapravo nikada nije bio, niti će biti. Riječani će dobiti izuzetno atraktivan fitness centar s pogledom na more, još atraktivniji restoran, te napokon i kafić u kojemu će moći popiti kavu nakon šetnje Molo longom, no pomorski putnički terminal koji će s pravom nositi taj naziv vjerojatno će morati čekati barem jednako dugo koliko i pravi autobusni kolodvor. A s obzirom na broj brodskih putničkih linija i cruisera koji pristaju u Rijeci, čekanje bi se moglo produljiti u beskonačnost.