VANDALIZAM

Netko reže obloge sjedala u autobusima Autotroleja! Već je uništeno 80-ak sjedala, šteta premašila 50 tisuća kuna

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Riječ je o linijama prema Grobniku, Hreljinu, Bakru i Kraljevici, a s obzirom na to da su oštećenja na svim sjedalima praktički identična, s uvijek jednakim uzorkom izrezanim nožem ili skalpelom, pretpostavlja se da se radi o istom vandalu



RIJEKA – Nepoznati vandal ili više njih u proteklih su nekoliko mjeseci oštrim predmetom uništili obloge na više od osamdeset sjedala u autobusima Autotroleja, počinivši time štetu u iznosu većem od 50 tisuća kuna.


Robert Mrvčić, rukovoditelj službe prometa u javnom gradskom prijevozniku kaže kako su prvi slučajevi uništavanja »tapecirunga« na sjedalima bili zabilježeni početkom ove godine da bi eskalirali u posljednjih nešto više od mjesec dana. Sva su sjedala oštećena na praktički identičan način, izrezivanjem tkanine i spužve ispod nje u nepravilnom kvadratnom obliku, a pojavljuju se uvijek na istim linijama.


Kaznena prijava


– Riječ je o linijama prema Grobniku, Hreljinu, Bakru i Kraljevici, dakle na linijama prema istočnim prigradskim naseljima. Na gradskim linijama sjedala su na isti način oštećena samo jednom na liniji broj pet kada su uništene obloge na trima sjedalima. S obzirom na to da su oštećenja na svim sjedalima praktički identična, s uvijek jednakim uzorkom izrezanim nožem ili skalpelom, pretpostavljamo da je riječ o istom počinitelju ili više njih. I ne samo da se štete događaju na istim linijama nego su u nekoliko navrata počinjene u istim autobusima. Dodatan je problem to što se, kako vrijeme prolazi, učestalost ovakvih oštećenja povećava pa je tako od ukupnog broja oštećenih sjedala najveći dio oštećen u posljednja dva-tri tjedna, kaže Mrvčić, pokazujući nam dvadesetak demontiranih, oštećenih sjedala u garaži Autotroleja koja čekaju na ponovno tapeciranje.




Iz Autotroleja je policiji upućena i kaznena prijava protiv nepoznatih počinitelja, no zasad bez rezultata.


Počinitelj je za svoja nedjela pažljivo birao autobuse jer su, dodaje Mrvčić, sve štete počinjene u vozilima nešto starijih godišta, koji nisu opremljeni nadzornim kamerama.


Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin


Nema kamera


– Očito je da oni koji ovo rade dobro znaju koji su autobusi opremljeni kamerama, a koji ne jer još niti jedna slična šteta nije počinjena u novim autobusima koji imaju kamere. Inače, broj uništenih sjedala u svakom od incidenata varira, od jednog pa do čak osam sjedala, koliko ih je 4. lipnja bilo uništeno na jednoj od linija, a tom je prilikom uništeno i nekoliko ručki na naslonima sjedala. Ne znamo tko radi štete, iako vjerujem da su ostali putnici u autobusima vidjeli tko je počinitelj, barem u ovim slučajevima kada je uništeno više sjedala jer je nemoguće izrezati sedam-osam sjedala tijekom vožnje, a da nitko ništa ne primijeti, kaže Mrvčić.


Štete su, prema njegovim riječima, višestruke jer osim samih troškova ponovnog tapeciranja sjedala dolazi i do poteškoća u organizaciji i održavanju voznog reda autobusa, posebno na prigradskim linijama.


– Sama šteta na oblogama sjedala kreće se od 600 do 700 kuna po sjedalu, što dosad ukupno iznosi preko 50 tisuća kuna, a s obzirom na sve veću učestalost ovih nedjela, strahujemo da će se iznos dodatno povećavati. Dodatan je problem u tome što autobus s tako oštećenim sjedalima ne može biti pušten u promet dok se sjedala ne zamijene drugima ili ne pretapeciraju. U špicama prometa to povremeno dovodi do velikih poteškoća u organizaciji i do nedovoljnog broja autobusa na linijama, kaže Mrvčić.