Dobar primjer

Škola bez korone: Nastava na čistom zraku tjera COVID-19 iz ŠPUR-a

Bruna Matičić

Foto: V. KARUZA

Foto: V. KARUZA

Naši učenici od početka nastavne godine većinu nastave obavljaju uglavnom u vanjskim prostorima u okruženju škole, naravno, onda kada to vremenski uvjeti dozvoljavaju, a imamo sreću da nas je vrijeme poslužilo svih ovih dana, kazao je ravnatelj Damir Šegota



RIJEKA – U vrijeme kada se koronaepidemija nesmanjenom snagom širi diljem Hrvatske, a sve veći broj škola bilježi porast broja razreda u samoizolaciji i razmišlja o uvođenju online nastave, Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci s ponosom ističe da je škola bez korone.


Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci, koju pohađa 158 učenika i u kojoj radi 40 nastavnika, od početka školske godine nije zabilježila niti jedan pozitivan slučaj zaraze koronavirusom, kao niti jedan razred u preventivnoj samoizolaciji. Naime, učenici veći dio nastave općeobrazovnih i strukovnih predmeta odrađuju na otvorenom u školskom vrtu i dvorištu okruženi zelenilom. Upravo to je kao jedan od glavnih razloga dobre epidemiološke situacije, istaknuo ravnatelj Damir Šegota, koji je u društvu pročelnice za odgoj i obrazovanje Edite Stilin i glavnog epidemiologa NZZJZ-a PGŽ-a dr. Dobrice Rončevića, prikazao način funkcioniranja i rada te odvijanje nastavnog procesa u Školi za primijenjenu umjetnost.


Male grupe


– Ja vjerujem da jednim dijelom epidemiološki dobro stojimo zbog ovakve organizacije nastavnog procesa. Naši učenici od početka nastavne godine većinu nastave obavljaju uglavnom u vanjskim prostorima u okruženju škole, naravno, onda kada to vremenski uvjeti dozvoljavaju, a imamo sreću da nas je vrijeme poslužilo svih ovih dana, kazao je Damir Šegota te istaknuo kako se u školi radi u malim obrazovnim grupama i pridržavaju se epidemiološke mjere i preporuke poduzete od osnivača, Primorsko-goranske županije, i Ministarstva znanosti i obrazovanja.




Pročelnica Edita Stilin potvrdila je kako je organizacija nastave na otvorenom i u malim grupama svakako pridonijela dobroj epidemiološkoj situaciji te Školu za primijenjenu umjetnost istaknula kao primjer dobre prakse i izuzetnog rada. Također, naglasila je kako je županija nabavila dva šatora, koja će se grijati, kako bi učenici u hladnijim i kišnim danima mogli nastavu obavljati u dvorištu.


Foto: V. KARUZA

Foto: V. KARUZA


Pozitivan primjer


Glavni epidemiolog Dobrica Rončević nije skrivao oduševljenje prekrasnim ambijentom okoliša škole i organizacijom nastave koja spletom okolnosti čini održavanje nastave dodatno sigurnijom u odnosu na uobičajene standarde koji se provode u školama diljem županije.


– Inače, škole ističemo kao pozitivan primjer gdje se, uz organizacijske napore koji nisu mali, uspijeva zadržati vrlo siguran okoliš za odvijanje nastave i boravak učenika, i to provođenjem preventivnih mjera za sprječavanje širenja epidemije. Iako imamo puno razreda koji su u samoizolaciji zbog pojedinih slučajeva, vrlo je malo širenja bolesti u školama Primorsko-goranske županije.


Potvrđeni slučajevi u školama iznimno su mali i dolaze uglavnom iz vanjskoga okruženja, a zbog epidemioloških mjera ne uspiju se prenijeti i na ostale učenike, nastavnike i djelatnike škole, kazao je Dobrica Rončević te organizaciju nastave, odnosno individualni rad i rad u malim skupinama, ocijenio primjerenom pedagoškom standardu za održavanje praktične nastave, ali i trenutačnim okolnostima.


– Izostanak slučajeva u ovoj školi govori u prilog tomu da mjere, koje inače organizacijski pokušavamo postići u drugim školama, ustvari jesu funkcionalne i učinkovite. Ovo je izvrstan primjer i nadam se da će on biti doprinos i motivacija da izdržimo i, uz sve napore, zadržimo određenu pozornost te da se ne opustimo. Trenutačno smo u dosta lošoj epidemiološkoj situaciji i treba nam energije, dobre prakse i motivacije kako bismo pridonijeli padu epidemije.