Riječki javni prijevoznik

Na natječaj za novog direktora Autotroleja javilo se pet kandidata, među njima je i Kontuš

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Među kandidatima je i sadašnji direktor Alberto Kontuš kojem krajem mjeseca istječe privremeni, šestomjesečni mandat



RIJEKA – Pet prijava kandidata stiglo je na natječaj za izbor direktora Autotroleja, potvrđeno je iz riječkog javnog gradskog prijevoznika. Rok za podnošenje prijava bio je do ponedjeljka, 17. travnja, ali do srijede su još stizale prijave poslane poštom. Povjerenstvo za ocjenjivanje pristiglih prijava u idućim će danima odabrati najboljeg kandidata čiji izbor mora potvrditi Skupština KD-a Autotrolej, najkasnije do kraja ovog mjeseca, kada istječe privremeni, šestomjesečni mandat sadašnjem direktoru Albertu Kontušu.


Kontuš je prethodno odradio puni mandat od četiri godine koji je istekao u listopadu prošle godine, kada je bio raspisan natječaj za izbor direktora koji je uskoro, bez posebnih objašnjenja, bio poništen, a Kontušu je dodijeljen privremeni mandat na rok od najviše šest mjeseci ili do izbora novog direktora.


Niz problema


Sadašnji direktor potvrdio je na naš upit da je podnio prijavu za izbor na još jedan mandat, ali je odbio bilo što drugo komentirati dok cijeli postupak ne bude završen, odnosno dok povjerenstvo i Skupština ne potvrde tko će biti direktor Autotroleja u iduće četiri godine.




On je upravljanje javnoprijevozničkim komunalnim društvom preuzeo u listopadu 2018. godine, nakon što je ostavku, službeno iz osobnih razloga, na polovici mandata podnio tadašnji direktor Marin Rajčić. Rajčić je pak na mjestu direktora zamijenio Željka Smojvera koji je dvije godine ranije prešao u upravu tada novoosnovanih gradskih trgovačkih društava Rijeka plus i Poslovni sustavi, a danas je direktor Rijeka plusa.


Cijeli Kontušev mandat obilježio je niz problema, od onih s požarima autobusa, s čime je problema bilo već i za mandata njegovog prethodnika, preko poteškoća s održavanjem koje je preuzeo Rijeka plus, na čelu sa Smojverom, koji su rezultirali nemogućnošću održavanja voznih redova, pa sve do ogromnog pada prihoda uslijed lockdowna u pandemiji COVID-19 i nedostatka radne snage, u prvom redu kvalificiranih vozača. Stvari je dodatno pogoršala energetska kriza zbog rata u Ukrajini te s njom povezan rast cijena goriva i električne energije, pa je krajem prošle i početkom ove godine prijetio mogući štrajk zaposlenika Autotroleja, no na kraju je ipak postignut dogovor između uprave i sindikata kojim su povećana materijalna prava radnika.


Otkaz vozaču Puljiću


U Kontuševom mandatu ostat će zabilježena i odluka o otkazu Robertu Puljiću, mladom vozaču koji je, prije nešto više od godine dana, javno upozorio na nelogičnosti u voznom redu i tablicama koje vozači dobivaju. Nakon burne reakcije javnosti, kao i reakcije gradonačelnika Marka Filipovića koji se javno usprotivio takvoj odluci, odluka o neproduljenju Puljićevog ugovora je povučena, a on je dobio novi ugovor o radu.


Među najznačajnijim postignućima u Kontuševom upravljanju Autotrolejom je obnova flote autobusa s devedesetak novih vozila, čime je u najvećem dijelu riješen problem s nedovoljnim brojem tehnički ispravnih autobusa za svakodnevno održavanje linija, a vozni park Autotroleja je značajno unaprijeđen, uz smanjene troškove održavanja.