Završetak ciklusa

Na Korzu nastupila djeca koja sudjeluju u programu RInkluzija, predstavljeni rezultati

Filip Brnelić

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

RInkluzija je riječki model pomoći učenicima s teškoćama.



U Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održana je panel rasprava povodom kraja školske godine i završetka ciklusa RInkluzije – riječkog modela pomoći učenicima s teškoćama.



Projekt, kojim riječki učenici dobivaju sistemsku podršku pri svom obrazovanju putem angažiranja educiranih pomoćnika u nastavi, provodi se u 22 škole kojima je osnivač Grad Rijeka, a odgojno-obrazovnim radnicima, predstavnicima institucija i samim pomoćnicima predstavljeni su rezultati ovogodišnje provedbe.





Teme panel rasprave naziva Sustav pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika, koju je moderirala voditeljica “Rinkluzije” Marija Japundža Broznić iz gradskog Odjela za odgoj i školstvo, doticale su se evaluacije i analize prošlogodišnjeg rada, stanja riječkog obrazovnog modela i mogućnosti unapređenja obrazovnih metoda.



Ovom je prilikom zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan naglasila kako je Rijeka grad koji živi različitost, slavi individualnost svakog čovjeka i diči se svojom posebnošću i otvorenošću.



– Iznimno sam ponosna što ovaj projekt iz godine u godinu napreduje, mi o ovim temama razmišljamo dugi niz godina i idemo u korak sa svjetskim obrazovnim trendovima.



Inkluzija sama po sebi ne podrazumijeva izjednačavanje svih ljudi, već uvažavanje različitosti svakog pojedinca, razvoj razumijevanja i prihvaćanja individualnih potreba, kazala je Krpan.



Grad Rijeka je u školskoj godini na zalasku zaposlio 73 pomoćnika u nastavi koji su radili s 80-ak učenika s teškoćama, a 85% od ukupnih financijskih sredstava u iznosu od 2.8 milijuna kuna namaknut je iz Europskog socijalnog fonda.



Projektom Rinkluzija, koji je pokrenut 2008. godine, učenicima s teškoćama omogućuje se redovit boravak u školi, osjećaj pripadnosti i prihvaćenosti, dok se njihove razredne kolege uče toleranciji, prihvaćanju i pomaganju svojih vršnjaka.



Inkluzivno obrazovanje predstavlja suvremenu normu školovanja temeljenu na jednakosti obrazovnih šansi i životu u svijetu punom različitosti, a svoje teorijsko uporište nalazi u međunarodnim konvencijama o ljudskim pravima i pravima djece.


U sklopu obilježavanja završetka školske godine, na Korzu je održan prigodan glazbeni i izvedbeno-scenski program u kojem su sudjelovali učenice, učenici i pomoćnici iz osnovnih škola Turnić, Dolac, Gornja Vežica, Podmurvice, Kantrida, OŠ Ivana Zajca i Centra za odgoj i obrazovanje, dok su u izlozima gradske vijećnice izloženi radovi djece na temu “Moj pomoćnik”.