Protivljenje

Platforma Možemo! protivi se prodaji gradskog zemljišta na Žabici. Iznijeli svoje razloge

Damir Cupać

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Nismo iracionalni inatlije, ali ne postoji ni jedan argument koji bi nas natjerao na promjenu našeg mišljenja, ističu.



Gradski vijećnici Možemo! Rijeka Iva Davorija i Nebojša Zelič još su jednom poručili da neće podržati prodaju gradskog zemljišta na Žabici na kojemu je predviđena izgradnja novog autobusnog kolodvora s garažom.


Pozvali su sve gradske vijećnike da im se pridruže jer u Možemo! Rijeka ocjenjuju da je riječ o lošem konceptu koji ide na štetu javnog interesa i građana Rijeke.


– Kao što smo već najavili, glasat ćemo protiv prodaje zemljišta bez obzira što je na javni natječaj za prodaju gradskog zemljišta pristigla jedna ponuda.




Nismo iracionalni inatlije, ali ne postoji ni jedan argument koji bi nas natjerao na promjenu našeg mišljenja da je riječ o konceptu koji nije u interesu građana, pojasnio je Zelič.


Iva Davorija pretpostavlja da neće biti jedini s takvim stavom u gradskom parlamentu koji mora dati konačnu riječ kada je riječ o prodaji gradskog zemljišta na Žabici.


– Nedavno je organizirana tribina i to kada je sve već bilo gotovo, a sada je potvrđeno da je pristigla jedina ponuda za kupnju zemljišta.


Riječ je o poduzeću kojima je upravljanje garažama biznis. Do sada se uvijek pričalo o novom kolodvoru, ali projekt Zapadna Žabica uključuje i izgradnju garaže za koju se najavljivalo da će riješiti problem parkiranja.


Upitno je hoće li to tako biti s obzirom na to da je planirani kapacitet garaže na Žabici 800 mjesta, a u međuvremenu smo izgubili parkirna mjesta kod Benčića, a izgubit ćemo i parkiralište na Rivi.


Znači nije riječ o dodatnim mjestima, već o kompenzaciji za postojeća kojih više neće biti i s kojima je upravljao Rijeka plus.


Drugim riječima, moglo se utjecati na cijenu parkiranja budući da je o tome odlučivalo Gradsko vijeće. Sada, da ponovim riječi gradonačelnika Marka Filipovića s tribine, Grad Rijeka neće moći utjecati na cijene parkiranja u novoj garaži koja bi trebala biti izgrađena na Žabici jer smo je dali privatniku.


Ispada da Grad Rijeka oslobađa svoja parkirna mjesta kako bi ih dala privatniku u koncesiju. Pitanje je što onda građani Rijeke imaju od toga, upozorio je Zelič.


Davorija je naglasila da je rasprava na tribini koja je održana pokazala da nema jasnog obrazloženja gdje bi se potrošio uprihodovani novac od prodaje zemljišta.


– Plana raspodjele prihoda nema, već se samo načelno priča o ulaganju u prometna rješenja i proširenje javnih površina. Očito je da se u prodaju krenulo naglo, a natječaj je raspisan u nepovoljnom trenutku i trajao je kratko.


Nije teško da bi nepovoljni faktori utjecali i na realizaciju projekta. Očito se u cijelu priču krenulo kako bi se pošto-poto zatvorila 20-godišnja neuspješna priča i trakavica s novim kolodvorom.


Nije bilo komunikacije sa strukom, a ni javne rasprave u vezi ovog projekta i zato se protivimo prodaji na ovakav način, pojasnila je Davorija.


Ana Marković navela je da od oko 85 milijuna kuna koliko je ponudila privatna tvrtka ne ide cijeli iznos Gradu Rijeci, već se taj iznos dijeli s Rijeka plusom, a nije ni predviđena uplata cijelog iznosa odjednom.


– Očito je da gradska vlast nema viziju održivog razvoja grada, sve se svodi na rasprodaju gradske imovine i na dodjelu polustoljetnih koncesija, a građani od toga neće imati ništa.


Rijeka ide u potpuno pogrešnom razvojnom pravcu i potreban je zaokret. Da je tome tako, najbolje svjedoči prodaja gradskog zemljišta na Žabici, zaključila je Marković.