Nesavjesni vozači

MO-a Kantrida traži zaštitu pješaka: Kamere će stati na kraj brzoj vožnji Istarskom ulicom

Ljiljana Hlača

Foto S. DRECHSLER

Foto S. DRECHSLER

Osobito se brzo vozi na dijelu ceste od café bara Matea do Dječje bolnice Kantrida. Kako se radi o državnoj cesti, na njoj nije dopušteno staviti »ležeće policajace«. Stoga će MO Kantrida za ovu dionicu Istarske ulice od prometne policije zatražiti stavljanje prometne kamere za nadzor brzine



RIJEKA – Vijeće MO-a Kantrida i stanari toga kvarta traže postavljanje stupića ili ograde duž Opatijske ulice radi zaštite pješaka, a ukazuju i na prebrzu vožnju Istarskom ulicom.


O tome je bilo riječi na sjednici Vijeća MO-a na kojoj su uz stanare i vijećnike bili nazočni predstavnici TD-a Rijeka promet i Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za komunalni sustav.


U Mjesnom odboru smatraju da bi se stupićima ili ogradom onemogućilo parkiranje osobnih vozila duž Opatijske ulice, a time bi se riješio veliki problem te se zaštitili pješaci. Naime, zbog uskog nogostupa parkirana vozila dobrim ga dijelom zauzimaju. Stoga su kod prolaska pješaci primorani izlaziti na kolnik, to jest na cestu, a sve to može biti jako opasno. Najgore je ljeti, kada mnogi Riječani dolaze na Kantridu na kupanje.


Stalni nadzor




No, od stupića, to jest ograde za sada ništa.


Naime, u Rijeka prometu su nam rekli da bi se postavom ovakve opreme onemogućilo parkiranje, ali bi nogostup bio još uži tako da opet po njemu ne bi mogla proći recimo invalidska kolica. A što je s mogućnošću proširenja nogostupa?


– Nogostup u toj ulici proširit će se kod kružnog raskrižja, odnosno kod novog hotelskog kompleksa na Costabelli, a ostali dio Opatijske za sada nije u planovima, istaknuli su u ovom poduzeću, koje je zaduženo za održavanje cesta i poboljšanje razine kvalitete uređenja prometa na području grada.


Po njima, rješenje ovog problema leži jedino u stalnom nadzoru i sustavnom kažnjavanju nepropisno parkiranih vozila.


– Jer, svi auti koji su tamo i na taj način parkirani, zapravo su nepropisno parkirani. Tako da će u tom smjeru ići i daljnje aktivnosti, navedeno je.Kada je riječ o brzoj vožnji Istarskom ulicom, to je osobito izraženo na dijelu ceste od café bara Matea pa do Dječje bolnice Kantrida.

– U protekle tri godine Grad Rijeka i Rijeka promet dosta su napravili po tom pitanju, ali građani ukazuju da i dalje ima nesavjesnih vozača koji ignoriraju sve zabrane i ograničenja brzine.


Kako se radi o državnoj magistralnoj cesti (D8), na njoj nije dopušteno stavljanje fizičkih usporivača prometa (ležećih policajaca) koji bi spriječili divljanje po cesti.


Zaključeno je da je jedini izlaz u dosljednom sankcioniranju neobuzdanih prekršitelja. Stoga će MO Kantrida za ovu dionicu Istarske ulice od prometne policije zatražiti postavljanje prometne kamere za nadzor brzine, odnosno pojačani nadzor i dosljedno sankcioniranje svih prekršitelja – otkrili su nam u Rijeka prometu.


Zatvorena Opatijska


Naravno, treba ponoviti i da je od početka tjedna jedan dio Opatijske ulice zatvoren za promet zbog niza zahvata.


Zatvorena je dionica od pješačkog prijelaza koji se nalazi odmah iza raskrižja s Istarskom ulicom (s istočne strane) ukupne duljine otprilike 350 metara i dalje prema zapadu, odnosno dio prometnice uz Turističko naselje Costabella.



Zabrana prometa Opatijskom ulicom i preusmjeravanje na Ljubljansku razlog je za nezadovoljstvo tamošnjih stanovnika koji koriste javni prigradski prijevoz i liniju 32. Naime, i autobusni prijevoz je preusmjeren na Ljubljansku ulicu, a u Opatijskoj su ukinute čak četiri autobusne stanice. To je posebno pogodilo starije koji teško mogu pješačiti do »gornje ceste« i prvog stajališta, pa će se sljedećih nekoliko mjeseci morati strpiti ili se okrenuti privatnom prijevozu – automobilom do prve stanice, pa na autobus.



Na toj lokaciji započeli su radovi na izgradnji kružnog raskrižja, kod križanja na ulazu u turističko naselje Costabella s južne strane i s pristupom budućim objektima sa sjeverne strane, grade se kolektori i upojne građevine za oborinsku odvodnju s polaganjem kompletne komunalne infrastrukture, a izvršit će se i građevinski radovi za polaganje plinske instalacije i izmještenog transportnog vodovodnog cjevovoda za Opatiju. Predviđeno trajanje ovih radova je od 4 do 5 mjeseci.


Na ostalom dijelu Opatijske ulice dopušten je promet samo lokalno do i od stambenih objekata koji se u njoj nalaze, što znači da je iz smjera istoka dopuštena vožnja još 50 metara od raskrižja Opatijska – Istarska – Ljubljanska dalje prema zapadu.


Iz smjera zapada dopušteno je još 2.500 metara lokalnog prometovanja, od raskrižja Ivana Matetića Ronjgova – Pavlovac dalje prema istoku.


Stanica za tehnički pregled koja se nalazi na Preluku radi, s mogućnosti pristupa samo iz smjera zapada, dok je gradski promet Opatijskom ulicom ukinut.


Linija 32 javnog gradskog prijevoza preusmjerava prometovanje obilaznim pravcem kretanja, odnosno Ljubljanskom ulicom i dalje Ulicom Pavlovac. Sav promet za sada se preusmjerava obilaznim pravcem kretanja, Ljubljanskom ulicom i dalje Ulicom Pavlovac.