
Ideju o vanjskoj učionici pokrenuli su roditelji učenika, djelatnici škole, zainteresirani građani i udruge, a realizirana je u okviru Riječkog programa lokalnog partnerstva
povezane vijesti
Učenici OŠ Pehlin priveli su kraju projekt čiji je rezultat izgradnja vanjske učionice. Povodom završetka projekta, za učenike, roditelje, učitelje i članove lokalne zajednice održano je zajedničko druženje, a kako ističe ravnatelj OŠ Pehlin Mate Verović, novi je prostor nastao kao rezultat višemjesečnog zajedničkog rada građana, roditelja, škole i udruga, okupljenih oko inicijative “Za(jedno) Pehlin”.
– Pehlin je jedinstveni riječki kvart, poznat po svojoj multikulturalnosti i raznolikosti, s više od pet tisuća stanovnika. Međutim, takva struktura donosi i određene izazove, od socijalne podijeljenosti do manjka prostora koji bi služio kao središte okupljanja.
Iako škola svakodnevno okuplja djecu iz različitih zajednica, u naselju nedostaje mjesto koje bi otvorilo vrata širem povezivanju među generacijama i skupinama koje ovdje žive.
Upravo iz te potrebe proizašla je ideja o vanjskoj učionici, prostoru koji će služiti kao svojevrsna platforma za integraciju i poticanje zajedničkih inicijativa, ali i za druženje, radionice, edukacije i susrete zajednice. Inicijativu “Za(jedno) Pehlin” pokrenuli su roditelji učenika, djelatnici škole, zainteresirani građani i udruge, a Riječki program lokalnog partnerstva pokazao se kao pravi okvir za provedbu ovakve ideje, objašnjava Verović.
Predstavnici projekta sudjelovali su na radionici pisanja projekata udruge SMART, pripremili su detaljan prijedlog i osigurali podršku. Projekt je vrijedan 7.406 eura, od čega je Grad Rijeka sufinancirao 5.281 euro, dok je lokalna zajednica osigurala 2.125 eura, uključujući preko 400 sati volonterskog rada.
– Prostor je građen promišljeno, kroz dijalog s građanima koji su svojim idejama i savjetima pridonijeli oblikovanju konačnog rješenja. Povodom završetka radova održano je i aktivno druženje kroz tri tematske radionice, oslikavanje zida koje su vodile učenice iz grupe Vizualnog identiteta škole, sadnju aromatičnog autohtonog bilja u organizaciji Udruge pehlinskih umirovljenika te ekološku radionicu izrade ekokugli s mikroorganizmima za oplemenjivanje voda koju je vodila učiteljica prirode i biologije.
Događaj je potaknuo međugeneracijsku suradnju i pokazao kako ovaj prostor može služiti lokalnoj zajednici, kaže ravnatelj.
Dodaje da je u planu da se vanjska učionica koristi za nastavu na otvorenom, društvene i edukativne aktivnosti umirovljenika, kao i za javne programe koje će organizirati mjesni odbor i lokalne udruge.
– Ovo nije samo nova učionica. To je prostor koji okuplja, povezuje i potiče dijalog. U Pehlinu, gdje je dugo nedostajalo središnje mjesto zajedništva, sada postoji kutak koji će služiti svima, mjesto koje je nastalo zajedničkim radom i ostaje otvoreno za sve, zaključuje Verović.