Novi ciklus radionica

Kratka priča, novinarstvo u kulturi, filmska kritika i e-samizdavaštvo

Nela Valerjev Ogurlić

Davor Mandić i Zoran Krušvar, mentori za novinarstvo u kulturi i kratku priču

Novi ciklus radionica okuplja zanimljiva voditeljska imena književne i kulturne scene – Zorana Krušvara, Davora Mandića, Alena Kapidžića i Dejana Durića

RIJEKA » Nakon sedam godina radionica kreativnog pisanja u Zagrebu i više od 300 polaznika koji su osvajali književne nagrade i objavljivali knjige, Centar za kreativno pisanje (CeKaPe) prenosi spisateljsku energiju i Riječanima. Novi ciklus radionica okuplja zanimljiva voditeljska imena književne i kulturne scene: Zorana Krušvara, Davora Mandića, Alena Kapidžića i Dejana Durića. Oni će voditi radionice kratke priče, novinarstva u kulturi, filmske kritike i e-samizdavaštva, koje će se održati na Filozofskom fakultetu u Rijeci (F-301) 9. i 10. travnja. Radionice na Filozofskom fakultetu uvod su i ogledni primjerci ekstenzivnih radionica od po 30 sati, a koje će voditelji održati s početkom u travnju.

U četvrtak 9. travnja održat će se radionice filmske kritike s voditeljem Dejanom Durićem (16.00 – 17.30 sati) i novinarstva u kulturi s Davorom Mandićem (18 – 19.30 sati). Uz predstavljanje radionica, oba će predavača ponuditi kratke i praktične vježbe pisanja koje će sudionicima osigurati mogućnost za vrijedne nagrade. Dejan Durić, docent na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Rijeci, na otvorenom satu će održati predavanje o ulozi i značenju filmske kritike u kontekstu filmske umjetnosti i industrije te predstaviti radionicu kojoj je cilj osposobiti upisane za samostalno promišljanje o filmskome djelu i pisanju filmske kritike. Novinar u kulturi Novog lista Davor Mandić, uz osnovne teorijske informacije polaznicima će na otvorenom satu prenijeti i praktična uputstva za kreiranje tekstova prema pravilima struke, pritom se posebno osvrćući na specifičnosti sektora kulture u odnosu na druge novinarske sektore.

Sljedeći dan, u petak 10. travnja, od 16 do 17.30 sati radionicu kratke priče predstavit će voditelj Zoran Krušvar, autor dviju zbirki priča, dvaju romana za djecu, dvaju romana za odrasle i dobitnik četiriju književnih nagrada.

– Radionica pisanja kratke priče namijenjena je svakome tko ima srca rastati se od pridjeva. Dođi, napravit ćemo bonsai od tvoje sekvoje! – poručuje Krušvar budućim kratkopričašima, a na otvorenom satu predstavit će program radionice uz kratke, inspirativne vježbe i nagraditi najbolje sudionike.

Predstavljanje CeKaPe-ovih radionica zatvorit će još jedan riječki pisac, Alen Kapidžić, uvodnim predavanjem u radionicu e-samizdata, od 18 do 18.30 sati, također u petak. Govorit će o e-nakladništvu, e-čitačima, e-knjigama te aplikacijama i platformama za objavljivanje (Kindle direct publishing, ISSUU, TookBook, Scribd, Oyster, Smashwords). Svi koji se odluče za ovu radionicu dobit će znanje i vještine za objavljivanje književnih djela na distribucijskoj platformi Smashword te osnovne informacije o ostalim platformama i građenju čitateljske mreže.

Upisi u novi ciklus radionica otvoreni su do 20. travnja, a svi zainteresirani mogu se prijaviti na: [email protected] ili na 01 2431 071 te 091 5675 140.

– Iskoristite priliku i pišite s riječkim piscima, učite od njih, podijelite s nama ljubav i strast prema književnosti i pisanju! – poručuje Sanja Vučković, voditeljica CeKaPe-a. (N. V. O.)