Bilingvalni kamp

Klinci u Klani učili na hrvatskom i engleskom jeziku

Biljana Savić

Na kampu su stvorena brojna nova prijateljstva

Na kampu su stvorena brojna nova prijateljstva

Cilj je motivirati djecu i potaknuti ih da samostalno istražuju, uče, usvajaju nova znanja i proširuju svoje vidike i područja interesa



U pitoresknom šumskom okruženju Klane, petu godinu zaredom održan je Bilingvalni znanstveni kamp u organizaciji Matematičkog svijeta na čelu s profesoricom matematike Sanjom Jelenić-Soldatić i Centrom za inovacije u edukaciji Coningenium koji vodi prof. engleskog jezika Anja Rumac, uz svesrdnu logističku pomoć načelnice Općine Klana Željke Šarčević Grgić.


Male grupe


Ideja začeta kroz niz inovacija u obrazovanju kao što je bilingvalni pristup znanju s vremenom je, na zadovoljstvo organizatora, polaznika i roditelja, praktički usmenom predajom nadišla lokalne okvire i pobudila interes hrvatske i međunarodne obrazovne zajednice.


Svi programi odvijali su se u malim grupama do osam polaznika. Obje profesorice svjesne su kvalitete, ali i manjkavosti obrazovnog sustava te su u svoj kamp ukomponirale sve ono što je djeci od iznimne važnosti za daljni razvoj.




Njihove metode temelje se na aktivnom, smislenom učenju putem otkrivanja, povezujući teoriju s praksom i sa stvarnim životom, a sve to kroz igru, pokuse i istraživanja, tako da su se djeca tijekom ove godine upoznala s prijenosom energije, ali i stvaranjem svjetlosne energije iz voća i povrća, na bilingvalnoj matematici učili su o koordinatnom sustavu, svjetskim čudima, tajnama piramida, izračunavali njihov volumen, a sve to su začinili zabavnom igrom mumificiranja svojih prijatelja, dok su se na flori i fauni upoznali sa snagom vjetra, na handmade radionici izrađivali vjetrenjače, te naučili predvidjeti vrijeme prepoznavajući vrstu oblaka, uz još pregršt drugih zanimljivih sadržaja.


– Prije svega, radimo s istim edukativnim žarom i ljubavlju, uvjetno rečeno, s manje i više nadarenom djecom, jer vjerujemo da su njihov intelektualni potencijal i psihologija nerijetko sputani nizom društvenih varijabli na koje djeca nemaju utjecaja.


Znanje i iskustvo koje smo stekli tijekom svih ovih godina sugerira nam da znanstvenim i ljudskim pristupom primjerenim njihovoj dobi, u pravilu ostvaruju bolje rezultate od svojih vršnjaka svedenih isključivo na školski sustav obrazovanja.


U svakom slučaju, zahvaljujući Bilingvalnom znanstvenom kampu, kod većine polaznika se na kraju kampa probudi zanimanje za određeno područje za koje do tada nisu ni znali da ih zanima, kaže Anja Rumac.


Socijalna interakcija


Sanja Jelenić- Soldatić ističe da su na kraju prošlogodišnjeg kampa imali djecu ranog osnovnoškolskog uzrasta koja su tijekom cijele ove godine svoje zanimanje usmjerila prema kemiji i matematici.


– Cilj nam je motivirati djecu i potaknuti ih da samostalno istražuju, uče, usvajaju nova znanja i proširuju svoje vidike i područja interesa. Razvoj kritičkog razmišljanja i logičkog zaključivanja sastavni su dijelovi svih naših programa, ali neizostavan dio čini i socijalna interakcija, tako da se u kampu rađaju i mnoga nova prijateljstva, kaže Jelenić-Soldatić.


Uglavnom, nakon pet dana nepatvorenog prirodnog raja Klane, igre, inovativnog i zabavnog učenja, polaznici su ponijeli kući nezaboravno iskustvo.