Prolongirani radovi

Izlaz sa riječke obilaznice prema tunelu Učka i Matuljima i dalje je zatvoren. Evo kad će ga otvoriti

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Istovremeno, za promet bi, prema informacijama iz HAC-a, trebali biti otvoreni prometni traci od Matulja prema tunelu Učka i u smjeru prema Rijeci



Izlaz s riječke zaobilaznice (A7) prema Matuljima, Opatiji i tunelu Učka i dalje je zatvoren za sav promet, iako su radovi trebali završiti 7. ožujka, a izlaz trebao biti otvoren dan kasnije.


Četverotračna autocesta


Izlaz će ostati zatvoren još punih mjesec dana, sve do Uskrsa, usmeno je na naš upit potvrđeno iz službe za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta (HAC).


To znači da će vozači koji prometuju iz smjera Rijeke prema Matuljima, Opatiji ili Istri, još mjesec dana morati koristiti zaobilazne pravce, bilo isključivanjem na čvoru Diračje u Rijeci i vožnjom preko Kastva do Matulja ili na čvoru Jurdani te natrag prema Matuljima i Opatiji.




Razlog prolongiranju zatvaranja inače vrlo prometnog skretanja sa zaobilaznice je, kako saznajemo, potreba za stabilizacijom nasipa na dijelu kojim prolazi izlazni trak, što se, očito, pokazalo zahtjevnijim nego što je prvobitno procijenjeno.


Istovremeno, za promet bi, prema informacijama iz HAC-a, trebali biti otvoreni prometni traci od Matulja prema tunelu Učka i u smjeru prema Rijeci.


Čvor Matulji (Učka) povremeno će se zatvarati za sav promet tijekom idućih nešto više od godinu dana, zbog radova na izgradnji četverotračne autoceste od riječke zaobilaznice prema tunelu Učka, odnosno autocesti A8. Čvor Matulji je, objašnjeno je iz HAC-a, interregionalno središte koje spaja dvije autoceste, A7 i A8, pri čemu je riječ o dvotračnom kolniku, s dvosmjernim prometom na kojemu su ulazi i izlazi izvedeni s jednim prometnim trakom i u jednom smjeru.


HAC ovu dionicu, od izlaza sa A7 do kružnog raskrižja, namjerava izgraditi u punom profilu autoceste, dok s druge strane, od tunela Učka do »rotora« na ulazu u Matulje, izgradnju punog profila autoceste od ljeta ove godine planira započeti koncesionar Istarskog ipsilona, tvrtka Bina Istra.


Iz HAC-a ističu kako će se radovi na njihovoj dionici izvoditi u fazama, pri čemu je završetak predviđen do kraja prvog kvartala iduće godine, no kako radovi već sad očito kasne, taj bi rok mogao biti i dulji.


Cijev tunela


Bina Istra trenutno gradi drugu cijev tunela Učka koja bi trebala biti probijena ovog ljeta, a puštena u promet godinu dana kasnije, kada završe radovi na opremanju nove cijevi i osuvremenjivanaju postojećeg tunela.


Paralelno, na ljeto ove godine započet će radovi na izgradnji punog profila autoceste od tunela do Matulja koji bi, prema najavama iz uprave Bina Istre, trebali trajati oko tri godine, s obzirom na vrlo zahtjevan teren i imovinskopravne odnose, odnosno potrebu za otkupom i rušenjem većeg broja objekata na trasi autoceste.


Po završetku ovog zahvata, Istarski ipsilon bi trebao biti u cijelosti integriran u sustav autocesta u Hrvatskoj, a do tad bi trebao zaživjeti i novi, jedinstveni sustav naplate na svim autocestama, bez obzira na to tko je koncesionar na pojedinoj dionici.


Sustav će se temeljiti na beskontaktnoj naplati, bilo putem očitavanja registarskih pločica na vozilima i naplate s posebnog računa ili unaprijeđenoj verziji elektronske naplate cestarine (ENC), što bi trebalo rezultirati smanjenjem gužvi na sadašnjim naplatnim postajama, posebno tijekom ljetne sezone, kao i većom protočnošću prometa u cjelokupnom sustavu autocesta.


Sadašnji radnici na naplatnim kućicama, prema najavama ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, bit će zbrinuti putem poticajnih otpremnina, prirodnim odljevom, odnosno odlaskom u mirovinu ili raspoređivanjem na druga radna mjesta unutar sustava Hrvatskih autocesta.