Turistička zajednica

Hoteli na Kvarneru ove godine rade 27% bolje nego lani i čak 70% više nego 2019.

Sanja Gašpert

Irena Peršić Živadinov / Foto Sergej Drechsler

Irena Peršić Živadinov / Foto Sergej Drechsler

U siječnju i veljači hoteli su bili najbolje popunjeni, čak 51 posto svih noćenja ostvareno je upravo u hotelskom smještaju, rekla je direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov



U prva dva mjeseca ove godine hoteli na Kvarneru radili su 27 posto bolje nego lani i čak 70 posto više u odnosu na predpandemijsku, 2019. godinu.


U siječnju i veljači hoteli su bili najbolje popunjeni, čak 51 posto svih noćenja ostvareno je upravo u hotelskom smještaju.


To znači da su se stvorili motivi dolaska i hoteli, koji su se vrlo često znali zatvarati nakon Nove godine i otvarati za Uskrs, imaju razloga ostajati otvoreni tijekom zimskih mjeseci.




Kao i kampovi, koji u odnosu na lani bilježe nešto slabije rezultate, međutim, u odnosu na 2019. godinu čak 218 posto više ostvarenih noćenja, čemu su zasigurno pridonijeli i digitalni nomadi, istaknula je na konferenciji za novinare direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov.


Podizanje kvalitete


Dodala je kako se intenzivno radi i na podizanju kvalitete i dovođenju gostiju bolje platežne moći, što rezultira manjim opterećenjem destinacije i boljim financijskim rezultatima.



– U odnosu na prošlu godinu, imamo dvanaest posto više noćenja u objektima s 4 i 5 zvjezdica, a u odnosu na 2019. godinu čak 95 posto više noćenja u visokoj kategoriji, rekla je Peršić Živadinov.


U prva dva mjeseca ove godine u Primorsko-goranskoj županiji ostvareno je 265 tisuća noćenja i osamdeset tisuća dolazaka, što je porast od 47 posto u noćenjima i 43 posto u dolascima u usporedbi s 2019. godinom te tri posto više noćenja i četiri posto više dolazaka nego lani.


– Početak 2024. godine obilježili su nikad bolji turistički rezultati i u usporedbi s 2019. godinom veći su za pedeset posto. Destinacije u županiji bilježe odličnu posjećenost, a domaći gosti i dalje su pri vrhu te su ostvarili najveći broj noćenja – gotovo sto tisuća, što je 25 posto više u odnosu na 2019. godinu.


Gosti iz Slovenije i Mađarske ruše rekorde, Mađari su ostvarili 144 posto, a Slovenci 25 posto više noćenja u odnosu na prošlu, 2023. godinu, istaknula je Peršić Živadinov.


Nastupi na sajmovima


Govoreći o aktivnostima TZ-a Kvarnera, Peršić Živadinov izdvojila je nastupe na jednom od najvećih svjetskih sajmova CMT u Stuttgartu, potom na bavarskom sajmu F.re.e u Munchenu i ITB u Berlinu, najvećoj turističkoj burzi s više od 160 tisuća posjetitelja i 5.500 izlagača iz 165 zemalja svijeta.



Podsjetila je i na niz osvojenih nagrada, poput Godišnje nagrade hrvatske kongresne industrije, Nagrade za maritivnu baštinu turizma, kao i nedavnog priznanja na filmskom festivalu “The Golden City Gate” u Berlinu za promotivni film “Make Your Own Movie”.


Također, rekla je Peršić Živadinov, nagrađen je i novi tematski promo film “It’s all about the taste”, koji je osvojio prvo mjesto na natjecanju Food Film Menu.


Naglašavajući važnost sigurnosti za turistički razvoj destinacija, Peršić Živadinov najavila je održavanje znanstveno-stručne konferencije, koju 20. ožujka u Opatiji organizira TZ Kvarnera u suradnji s Policijskom upravom primorsko-goranskom, a dolazak su najavili ministri Davor Božinović i Nikolina Brnjac te direktor Hrvatske Turističke zajednice Kristjan Staničić.


Odličan turistički početak nove godine komentirao je i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina. – Ako se po jutru dan poznaje, čeka nas rekordna turistička sezona ove godine.


U kontinuitetu se povećavaju prihodi te dolasci i noćenja u predsezoni, što je direktan rezultat aktivnosti naše Turističke zajednice koja promovira Kvarner diljem Europe kao atraktivnu destinaciju, rekao je Komadina.


TZ Kvarnera ulaže 750 tisuća eura u avio kampanju


Turistička zajednica Kvarnera provodi zajedničku kampanju s lokalnim turističkim zajednicama na pet tržišta, a to su Njemačka, Austrija, Slovenija, Hrvatska i Mađarska, sudjeluje u zajedničkoj kampanji po subregijama te sufinancira marketinške kampanje lokalnih TZ-a, hotelijera, kampova i agencija. Vrijednost ovogodišnjih avio kampanja iznosi otprilike 750 tisuća eura.



– U avio kampanje udružuje se i ulaže oko 20 posto godišnjeg budžeta Turističke zajednice Kvarnera, što je jako puno s obzirom na svega dva posto avio prometa, tako da se nikako ne može reći da slabo sudjelujemo u avio kampanji, rekla je Peršić Živadinov.


Potvrđene kampanje oglašavanja za promociju letova na Zračnu luku Rijeka su Ryanair (Stockholm, Charleroi, London, Beč) – od 1. lipnja do 30. rujna: EasyJet (Basel i Berlin) – od 24. lipnja do 30. kolovoza; Transavia (Eindhoven) – od 18. travnja do 29. rujna; Eurowings (Dusseldorf, Hamburg) – od 4. svibnja do 26. listopada te Koln i Stuttgart; AirSerbia (Beograd) – od 1. lipnja do 25. rujna; Condor (Frankfurt) – od 18. svibnja do 5. listopada; Croatia Airlines (Munchen) – od 1. siječnja do 31. prosinca.