Opet "in"

FOTO Sajam ploča u Exportdrvu iznova dokazao da su vinili potisnuli CD-ove: ‘Najbrojniji kupci su nam mladi’

Ingrid Šestan Kučić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Vinil se, kaže Danijel Sokolić, u modu vratio prije dvije godine. Sad više nikoga ne zanima CD, prodaja ploča pretekla je prodaju CD-a, a najbrojniji kupci su mladi, baš kao i njihovi roditelji nekad



RIJEKA – Zgradom Exportdrva jučer su vladali ljubitelji vinila, ali i raznih rukotvorina, jer istovremeno je održan sajam ploča i artBazaar. Tridesetak štandova što glazbe, a što rukotvorina, mamilo je posjetitelje kojih tijekom dana nije nedostajalo. One koji su Exportdrvo pohodili ciljano zbog gramofonskih ploča, ponuda ni ovaj put nije iznevjerila, jer na tradicionalnom okupljanju ljubitelja raznih glazbenih formata, kolekcionara i znatiželjnika nudilo se za svačiji ukus nešto.


Uz lokalne ponuđače bilo je i onih kojima nije bilo teško prevaliti nekoliko stotina kilometara kako bi predstavili svoju zavidnu kolekcionarsku zbirku vinila. Jedan od njih je i Danijel Sokolić koji već sedam godina obilazi sajmove, a prvi mu je bio upravo u Rijeci. Jučer se riječkoj publici predstavio s impozantnom kolekcijom od 1.500 gramofonskih ploča, a kako otkriva, to je tek manji dio onoga što posjeduje.


Foto galerija: Sajam gramofonskih ploča u Exportdrvu Foto: Marko Gracin


– Kod kuće imam joj četiri tisuće komada. Cijeli se život bavim skupljanjem ploča. Počeo sam još kao mali s pločama mojih roditelja. Onda su mi pokradene, i kad sam ih ponovo počeo skupljati počeo sam obilaziti i sajmove. U zadnjih sedam godina bio sam na deset sajmova, ne samo u Hrvatskoj, nego i u inozemstvu. Meni je to hobi, iako se može i živjeti od toga, ali moraš se potruditi za »upecati« neku skuplju ploču, priča Sokolić.




Vinil se, kaže, u modu vratio prije dvije godine, jer sada više nikoga ne zanima CD, prodaja ploča pretekla je prodaju CD-a, a najbrojniji kupci su mladi. Kako su njihovi roditelji nekada kupovali ploče, tako ih mladi kupuju danas, jer 80-ih je godina bilo normalno da svi doma imaju kolekciju.


– Stariji baš ne kupuju, jer oni imaju svoje kolekcije i ne možeš im baš previše prodati. Kupuju mladi koji posjeduju gramofone, slušaju ploče i stvaraju svoje kolekcije, otkriva Sokolić.


Cijene su, dodaje, šarolike pa je tako u njegovoj ponudi jučer bilo ploča koje je cijenio 70 kuna, ali i onih čija je cijena dosezala i do tisuću kuna po primjerku.


– Cijene se dogovaraju. Pored toga što prodajemo, mi i kupujemo. Dolaze ljudi i donose svoje ploče, a mi se onda dogovaramo, kaže Sokolić.
Za razliku od sajma ploča gdje su jučer i prodavači bili kupci, u dijelu Exportdrva u kojem se odvijao artBazaar prodavači nisu kupovali, ali su zato prodavali raznoliki asortiman proizvoda, od odjeće preko modnih dodataka do različitih predmeta za uređenje doma, a cjelokupna je ponuda bila podcrtana promocijom lokalnih, kvalitetnih, ručno izrađenih proizvoda i brendova.