Europarlamentarac

Flego: Hrvatsku još samo korak dijeli od 26 milijardi eura

Vladimir Mrvoš

Valter Flego, Foto: Mateo Levak

Valter Flego, Foto: Mateo Levak

Novi europski koridori Hrvatskoj donose velika sredstva, a trebali bi biti izglasani na posljednjoj sjednici EU parlamenta u ovom sazivu od 22. do 25. travnja, rekao je Valter Flego



RIJEKA – Valter Flego, IDS-ov zastupnik u Europskom parlamentu, održao je u prostoru Zajednice Talijana u Rijeci predavanje na temu »Izmjene europskih prometnih koridora i njihov značaj za Rijeku i Kvarner«. Istarski europarlamentarac je svojim prijedlozima u Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta omogućio izmjene smjernica za transeuropsku prometnu mrežu (TEN-T), koje sada uključuju više prometnih pravaca i čvorišta u Hrvatskoj, a donose ulazak Luke Rijeka kao važnog geostrateškog sjedišta na tri europska koridora i prvi put korištenje sredstava CEF-a za zemlje Zapadnog Balkana.


Ravničarska pruga


– Europski koridori Hrvatskoj donose velika financijska sredstva, a Hrvatsku još samo jedan korak dijeli od 26 milijardi eura od Europe, koji bi trebali biti izglasani na posljednjoj sjednici EU parlamenta u ovom sazivu od 22. do 25. travnja. Ponosan sam na nas europske liberale, jer za ovo radimo od 2015. godine, kaže Flego.


Izglasavanjem dogovora o definiranju europskih prometnih koridora, tzv. TEN-t mreži, koji su dogovoreni na Odboru za promet Europskog parlamenta, postavljeni su temelji za nove infrastrukturne projekte te održiv i financijski prihvatljiv prijevoz za putnike i teret. Riječ je o 9 europskih koridora i povezivanju 424 europska grada s lukama, zračnim lukama i željezničkim terminalima. Iako će 26 milijardi eura Hrvatskoj biti na raspolaganju iz Instrumenta za povezivanje Europe – CEF-a, problem je što Hrvatska još nema izrađene projekte koji su neophodni za dobivanje europskog novca.





Dugo iščekivana »ravničarska« pruga Rijeka – Zagreb je prioritet i u prvom planu trebala bi biti izgrađena do 2030. godine, dok bi povezivanje s Trstom, kako prugom, tako i autocestom, bilo u drugom planu do 2040. godine. Luka Rijeka ulazi na čak tri europska koridora, a otvara se i put za željeznički tunel kroz Učku i povezivanje Istre sa željezničkom mrežom u Hrvatskoj. Također otoku Krku otvara se prilika za novi most, odnosno novi cestovno-željeznički spoj prema Rijeci.


Teško lobiranje


Flego je objasnio kako je uspio izlobirati uvrštavanje Luke Rijeka rame uz rame s ostalim sjevernojadranskim lukama, kao i potrebu povezivanja Istre i Rijeke sa Slovenijom – cestom i željeznicom, odnosno izmjene karte europskih koridora.


– Bili smo na marginama europske prometne politike i jako je bilo teško lobirati, da se Hrvatska uvrsti u takve planove, jer postoje izvjestitelji koji su važni u takvom lobiranju. Malo je pomoglo to što je izvjestitelj bio iz grupe »liberala« kojoj pripada i IDS. Liberali su vrlo traženi u donošenju pojedinih odluka »na vagi« u EU parlamentu. Ali bilo je i malo sreće, jer osim što smo glavni izvjestitelj i ja iz iste poslaničke grupe liberala, godinama smo i parkirali jedan uz drugog na parkiralištu, tako da smo se tu i dodatno povezali. Istina on svoj maserati, a ja svoj hyundai, zaključio je Flego.