 
                                    Foto Ana Križanec
Pomorski redari uvode se u gradsku službu temeljem Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, a još moraju proći i program stručnog osposobljavanja
povezane vijesti
RIJEKA Grad Rijeka krajem je 2024. godine zaposlio dva nova radnika koja će obavljati posao pomorskih redara, a na predstojećoj sjednici Gradskog vijeća trebala bi biti prihvaćenja odluka o njihovoj odori i iskaznici kako bi počeli održavati red na pomorskom dobru tijekom 2025. godine.
Cijela priča o uvođenju pomorskih redara u posao krenula je 29. srpnja 2023. godine kada je stupio na snagu Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama.
– Odredbom članka 149. Zakona propisano je da u svrhu održavanja reda na pomorskom dobru, na prijedlog izvršnog tijela jedinice lokalne samouprave, predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluku o redu na pomorskom dobru, uz obvezu da se to učini u roku od 90 dana od stupanja Zakona na snagu. Poštujući zakonske odredbe, Grad Rijeka pristupio je izradi navedenog internog akta te je u konačnici 7. prosinca 2023. godine, Gradsko vijeće donijelo je Odluku o redu na pomorskom dobru, podsjećaju u riječkom Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet.
Ovlašteni službenici
Odlukom se propisuju mjere za provođenje mjera za održavanje reda na pomorskom dobru koje poduzima pomorski redar, obveze pravnih i fizičkih osoba i prekršajne odredbe. Zakonom se uvodi osoba pomorskog redara koja provodi poslove nadzora koje na temelju Zakona obavlja upravno tijelo jedinice lokalne samouprave.
| Dva posla za istu plaću
 Opis poslova radnog mjesta pomorskog redara, uz specifične poslove koji su vezani uz ovo radno mjesto, obuhvaća i poslove koje obavlja komunalni redar. Naime, pomorski redar će u određenom dijelu godine, konkretno, od proljeća do jeseni, u najvećem dijelu obavljati poslove pomorskog redara koji se odnose na nadzor nad provedbom zakona kojim se uređuje pomorsko dobro i morske luke te nad provedbom općeg akta Grada kojim se uređuje upravljanje pomorskim dobrom na području grada Rijeke, kao i nadzor nad provedbom odluke o redu na pomorskom dobru te druge poslove određene odlukom o redu na pomorskom dobru. U preostalom dijelu godine neće postojati potreba za obavljanjem ovih poslova u tolikoj mjeri, stoga će pomorski redar obavljati uobičajene poslove komunalnog redara. Razlika između poslova pomorskog i komunalnog redara je, pojednostavljeno rečeno, u lokaciji koja se kontrolira i propisu koji se pri tome primjenjuje. U tom smislu pomorski redar vrši nadzor pomorskog dobra, primjenjujući pri tome Odluku o redu na pomorskom dobru, dok komunalni redar vrši nadzor ostalih površina javne namjene, primjenjujući pri tome Odluku o komunalnom redu i ostale važeće propise. | 
– Pomorski redari su ovlašteni službenici koji imaju ovlasti obavljanja nadzora propisane Zakonom i Odlukom o redu na pomorskom dobru. Pomorski redar sukladno članku 152. Zakona stječe i gubi ovlaštenje za obavljanje poslova nadzora pomorskog dobra u općoj upotrebi na temelju rješenja koje donosi Ministarstvo u čijem su djelokrugu poslovi pomorstva. Isto Ministarstvo organizira i provodi i stručno osposobljavanje pomorskih redara, a troškove tog osposobljavanja snosi jedinica lokalne samouprave. Pomorski redar mora imati najmanje gimnazijsko srednjoškolsko obrazovanje ili četverogodišnje strukovno srednjoškolsko obrazovanje te u obavljanju službene dužnosti nosi službenu odoru i ima službenu iskaznicu. Izgled službene odore te izgled i sadržaj službene iskaznice pomorskog redara propisuje predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odlukom, navode u Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet.
Polaganje ispita
Na sjednici Gradskog vijeća koja će se održati 20. veljače 2025. godine očekuje se i donošenje Odluke o izgledu službene odore te izgledu i sadržaju službene iskaznice pomorskog redara Grada Rijeke.
– S obzirom na komplementarnost obveza i ovlasti pomorskih redara u odnosu na komunalne redare, prijedlog odluke o izgledu službene odore te izgledu i sadržaju službene iskaznice pomorskog redara Grada Rijeke izrađen je po uzoru na Pravilnik o službenoj iskaznici i službenoj odori komunalnog redara Grada Rijeke. Istovremeno, uz uređenje i donošenje propisa, izvršene su potrebne izmjene u sistematizaciji radnih mjesta te je sistematizirano novo radno mjesto – pomorski redar, i osigurana dva izvršitelja u Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet, Odsjek za komunalno redarstvo, te u konačnici, nakon provedenog natječaja je zaposleno dvoje službenika koji su krajem 2024. godine započeli s radom. Budući službenici imaju obvezu provedbe stručnog osposobljavanja, Grad Rijeka uputio je službeni zahtjev nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture u Zagrebu, te je zaprimljena informacija da je očekivani termin krajem ožujka, ili početkom travnja ove godine, o čemu ćemo biti pravovremeno obaviješteni. Program će trajati pet dana, od kojih se četiri dana održavaju predavanja, a petoga dana se polaže ispit, pojašnjavaju u Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet.
 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                