Erasmus+ program

Dječji vrtić Rijeka dobiva europski novac za dva nova projekta, evo o čemu se radi

Ingrid Šestan Kučić

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Novac stiže za projekte »Daj 5 za europski let« i »Zeleni odgojitelji za zelenu djecu« koji će biti realizirani u dvogodišnjem razdoblju.



RIJEKA – Nakon dobivanja Erasmus+ akreditacije u području obrazovanja odraslih, strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te odgoja i općeg obrazovanja za koju je Dječji vrtić Rijeka krajem prošle godine dobio financijska sredstva u iznosu od 26 tisuća eura, ta je predškolska ustanova nastavila niz uspješno prijavljenih projekata te će se u idućem dvogodišnjem razdoblju realizirati dva nova Erasmus+ projekta.


Aktualna problematika


Za sve je to zaslužan, kaže ravnateljica Davorka Guštin, Erasmus+ tim Dječjeg vrtića Rijeka na čelu s koordinatoricom Vanessom Šćulac, a dva nova projekta vrtiću će donijeti više od 43 tisuće eura.
– Radi se o projektima aktualne problematike pa tako projekt »Daj 5 za europski let« potiče inkluzivnost u odgoju i obrazovanju te ravnopravnost sudjelovanja u društvenoj zajednici djece s manjim mogućnostima, odnosno djece s teškoćama, djece iz najosjetljivijih i socijalno isključenih skupina. Za realizaciju ovoga projekta Dječji vrtić Rijeka imat će na raspolaganju 20 tisuća eura, a koordinator je projekta Dječji vrtić Hrastnik iz Slovenije. Projekt »Zeleni odgojitelji za zelenu djecu« ima za cilj jačanje ekološke osjetljivosti i svijesti kod djece, odgojitelja i roditelja. Vrtić je za realizaciju projekta dobio sredstva u iznosu od 23.379 eura, a uz nas, sudionici su odgojno-obrazovne ustanove iz Švedske, Turske, Francuske, Španjolske, Litve te Estonije, kaže Guštin.


Ukupna vrijednost projekta »Daj 5 za europski let« je 60 tisuća eura, a puni naziv je »HIGH5 for a European flight – Happy, Inclusive, Grateful and Healthy are active citizens of Europe« (Daj 5 za europski let – sretni, uključivi, zahvalni i zdravi, aktivni su građani Europe). Njime se želi razvijati nove metode i jačati kompetencije svih sudionika – djece, odgojno-obrazovnih djelatnika, roditelja, vanjskih suradnika i društvene zajednice.


Ekološka svjesnost započinje
u obitelji



Dodajući kako stvarni problemi i mogućnost sudjelovanja u njihovu rješavanju za djecu predstavljaju izazov, bude njihovu znatiželju, potiču na razmišljanje i razvoj vlastitih teorija te predstavljaju osnovu ekološkog odgoja i razvoja ekološke osjetljivosti, Davorka Guštin kaže da će u okviru projekta »Zeleni odgojitelji za zelenu djecu« u fokusu biti teme kao što je: ekološka svjesnost započinje u obitelji, čist okoliš – recikliranje, pokrov prirode, tla i našeg vrta i čisti zrak – čista voda.
– Suradnjom partnerskih ustanova iz sedam europskih zemalja pokušat će se pronalaziti rješenja za probleme okoliša sukladno načelu »misli globalno, djeluj lokalno« u cilju zaštite okoliša, održivog razvoja i ublažavanja klimatskih promjena, objašnjava ravnateljica.

– Projektom će prije svega biti obuhvaćene odgojne skupine u kojima se provode posebni programi namijenjenim djeci s teškoćama, s poremećajima iz spektra autizma i motoričkim oštećenjima, odgojne skupine u kojima se provodi redoviti program, a u kojima djeca s teškoćama imaju podršku stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijskog profila, kao i djeca i djelatnici usko povezani s provođenjem navedenih programa. Djelatnici slovenskog Dječjeg vrtića Hrastnik i Dječjeg vrtića Rijeka prepoznali su potrebu za unapređenjem kompetencija u radu s djecom s teškoćama, kao i djecom s manjim mogućnostima u širem smislu, kojima su potrebni drukčiji pristupi za postizanje istih ciljeva, odgovarajući primjereni odgojno-obrazovni poticaji i dodatno osnaživanje u području aktivnog sudjelovanja u zajednici. Obje su partnerske ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja utvrdile svoja »jaka« područja, koja će predstavljati osnovu za razmjenu primjera dobre prakse, a ona se odnose na visok stupanj motiviranosti za rad na međunarodnim projektima i visoku motiviranost za unapređivanje ključnih kompetencija u području svoje struke, objašnjava Guštin.


Očekivana dobrobit


Najveći poticaj predstavlja očekivana dobrobit djece koja će u projekt biti uključena na izravan i neizravan način, posebice djece s manjim mogućnostima, kao i visok stupanj percepcije važnosti njihovog osnaživanja za aktivno sudjelovanje u zajednici.


– Projektom se žele postići dva ključna cilja. Prvi se odnosi na osnaživanje djece s manjim mogućnostima za veće aktivno sudjelovanje u svakodnevnom životu vrtića, lokalne sredine i šire zajednice, a drugi na unapređivanje kompetencija odgojitelja i drugih osoba koje s djecom rade, za stvaranje dovoljno poticajnog i motivirajućeg okruženja za njihovo veće aktivno sudjelovanje.
Ukupna vrijednost drugog projekta je 176 tisuća eura, a »Zeleni odgojitelji za zelenu djecu« (Green teachers for green kids) pokrenut je u suradnji s ustanovama iz nekoliko europskih zemalja – Unye Anafarta Ilkokulu iz Turske, Association Hexagonale de l’Innovation Sociale et de l’Education iz Francuske, Escola Torre Barona iz Španjolske, Kauno menu darzelis »Etiudas« iz Litve, Tallinna Arbu Lasteaed iz Estonije, dok je pokretač i nositelj projekta vrtić Butaland Flemingsberg iz Švedske.


– Posljednjih godina svjedočimo sve izraženijoj potrebi za poduzimanjem globalnih akcija radi jačanja ekološke svijesti stanovništva, kao i poduzimanja pozitivnih utjecaja na klimatske i ekološke probleme.
U tom je smislu od iznimne važnosti s odgojem i obrazovanjem za jačanje ekoloških kompetencija započeti već od najranije dobi. Projekt »Zeleni odgojitelji za zelenu djecu« nastao je upravo iz te potrebe te ima za cilj podizanje ekološke svijesti kako kod djece, tako i kod odgojitelja i roditelja, kaže, između ostalog, ravnateljica DV-a Rijeka Davorka Guštin.