Gradsko vijeće

Direktor Autotroleja najavio poskupljenje cijene karata, otkriveno i koliko

Damir Cupać

Alberto Kontuš / Foto Vedran Karuza

Alberto Kontuš / Foto Vedran Karuza

Gradsko vijeće Rijeke raspravljalo je o radu gradskih poduzeća koja su prošle godine poslovala pozitivno



Direktor Autotroleja Alberto Kontuš najavio je da će ova riječka komunalna tvrtka vjerojatno morati podići cijene kako se ne bi ugrozilo poslovanje javnoga prijevoznika.


“Do poskupljenja bi trebalo doći početkom sljedeće godine, a cijene usluge mogle bi poskupjeti do 20 posto”, navela je Iva Rinčić.


Kontuš na sjednici Gradskog vijeća tijekom rasprave o poslovanju gradskih tvrtki nije iznio konkretnu informaciju budući da je u tijeku prihvaćanje plana mjere sanacije od strane suvlasnika među kojima je najveći Grad Rijeka.


Situacija nije blistava




No, očito je da će do poskupljenja sigurno doći jer situacija u Autotroleju nije uopće blistava. Dapače. Direktor Autotroleja na kraju je rasprave pojasnio da će poskupljenja biti, ali da ono neće biti linearno i neće se odnositi na učenike i studente jer su njihove karte vezane za pedagošku, a ne kalendarsku godinu.



– Na našu je djelatnost značajno utjecala pandemija koronavirusa, značajno se smanjio broj putnika i imamo značajan pad prodaje. Radili smo na mjerama optimizacije in racionalizacije kako bi poslovnu godinu završili u plusu, a što smo uspjeli.


Broj zaposlenih je za 19 veći nego 2019. godine, a otišlo je 66 radnika kojima nisu produženi ugovori o radu na određeno. Krajem prošle godine provedena je reorganizacija pa nam je iz povezanih društava došlo 60-ak radnika, kazao je Kontuš.


Vedran Vivoda (AM) je ocijenio da je Autotrolej u datim okolnostima radio dobro, ali članove Odbora za komunalni sustav i mene osobno zabrinjava buduće poslovanje.


– Budući da se dio radnika vratio iz Rijeka plusa u Autotroleja, potvrdilo se ono što smo tvrdili zadnjih godina, a to je da je reorganizacija komunalnog sustava neuspješna jer nije bila dobra. Autotrolej je prezaduženo društvo i pojavljuju se problemi s likvidnošću.



Očito je da će morati dizati cijene usluga jer na ovoj razini neće moći poslovati, ocijenio je Vivoda.


Zabrinuti za budućnost Autotroleja


Josip Ostrogović (HDZ) upozorio je detaljno na pokazatelje koji nisu dobri, izrazio je zabrinutost za budućnost Autotroleja. Davor Štimac (Nezavisna lista) prigovorio je da je neprihvatljivo da se rasprava o radu gradskih trvrtki u prošloj godini održava na kraju ove godine.


– Mi bi htjeli nešto raditi, ali materijale dobijamo prekasno. Na ovakav način raspravljati je neprimjereno, poručio je Štimac.


Kontuš se složio s ocjenama gradskih vijećnika i potvrdio je da situacija nije dobra, ali je naglasio da poslovanje Autotroleja nije upitno.



Gradonačelnik Marko Filipović dao je podršku Kontušu riječima da je s obzirom na problem pandemije poslovanje dobro.


– Autotrolej se suočava s brojnim izazovima zbog pandemije, povećanja cijene energenata i fluktuacije radne snage. Kao većinski suvlasnik u dnevnoj smo komunikaciji s čelnim ljudima Autotroleja. Vidjet ćemo i što će se i na koji način rješavati subvencije jer bi jednim osnivačima to moglo biti manje, a drugim više.


Što se tiče reorganizacije, sada bolje funkcionira nego što je bilo. Tko radi, taj i griješi i meni nije teško s ove govornice to reći, kazao je Filipović.


Čistoća i prljava Rijeka


Kada je riječ o poslovanju Komunalnog društva Čistoća, direktorica Jasna Kukuljan je navela da je poslovanje u prošloj godini bilo pozitivno. No, tako ne smatra dio gradskih vijećnika.


Iva Rinčić (Nezavisna lista Davora Štimca) izrazila je bojazan da će Čistoća morati podići cijenu usluge s obzirom na najave Ekoplusa da će morati podići svoje cijene. Davor Štimac je primijetio da je izvještaj o poslovanju potvrdio da je Rijeka prljav grad.



– U vrijeme pandemije čišćeno je dvostruko manje površina i time je potvrđeno ono što smo cijelo vrijeme tvrdili. Vaše poslovanje ne da nije pozitivno, ono je ultranegativno. Čija je to odluka, Grada Rijeke ili vaša, pitao je Štimac.


Direktorica Kukuljan odgovorila je da u ovom trenutku nema nikakvih informacija o poskupljenju cijene usluga, a kada je riječ o čišćenju javnih površina, pojasnila je da obujam čišćenja javnih površina definira Grad Rijeka.


– Znači, Grad Rijeka je smatrao da treba čistiti dvostruko manje u izbornoj godini. I to je prošlo. Dobili smo što smo htjeli, primijetio je Štimac.


“Demantiraju vas fotografije!”


Adrijano Rogić (HDZ) kazao je da direktoricu Čistoće najbolje demantiraju fotografije riječkih ulica i trgova.


Gradonačelnik Marko Filipović poručio je da je grad prljav ili čist onoliko koliko mi u to uložimo svi skupa.



– Riječ je o izvješću iz 2020. godine. Čišćenje javnih površina financira se sredstvima komunalne naknade, a ona su bila značajno manja jer smo zbog pandemije koronavirusa oslabažali poduzetnike od plaćanja te obaveze.


Zato se to reflektiralo na ugovor s Čistoćom pa se smanjio obim čišćenja. Toga smo svjesni i zato smo u rujnu ove godine krenuli s pojačanim kacijama čišćenja. Ali ponovio bih da ako se ne uključimo svi, grad neće biti čišći, poručio je Filipović.


Izvješće o poslovanju Čistoće nije prošlo, a protiv su bili vijećnici HDZ-a, Nezavisne liste Davora Štimca, Mosta, Akcije mladih, Unije Kvarnera, ali i Nikola Ivaniš (PGS), ukupno njih 14.