Informacijsko-komunikacijska platforma

Digitalna komora: Sedam e-usluga besplatno na raspolaganju poduzetnicima

Aneli Dragojević Mijatović

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Na portalu digitalnakomora.hr dostupne e-usluge: e-članice, e-financiranje, e-javne ovlasti, e-gospodarske informacije, e-učenje, e-zakonodavstvo, e-sajmovi i promocija te dodatna usluga e-pokreni poslovanje



RIJEKA -Hrvatska gospodarska komora uspješno je privela kraju projekt Digitalna komora, u sklopu kojeg je razvijena informacijsko-komunikacijska platforma za e-usluge namijenjena članicama HGK-a, javnoj upravi i građanima, a koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, istaknuto je na jučerašnjoj tiskovnoj konferenciji u Rijeci.


Na portalu digitalnakomora.hr tako je dostupno sedam e-usluga, i to: e-članice, e-financiranje, e-javne ovlasti, e-gospodarske informacije, e-učenje, e-zakonodavstvo, e-sajmovi i promocija te dodatna usluga e-pokreni poslovanje, zahvaljujući kojima su unapređeni komunikacija i odnosi između HGK-a i članica, digitalizirano je izdavanje dokumenata koje HGK pruža u okviru javnih ovlasti, a gospodarstvenicima je omogućeno aktivnije sudjelovanje u kreiranju i promjeni zakonodavnog i regulatornog okvira.


Upravljanje informacijama


Direktorica Centra za digitalnu transformaciju i strateški razvoj HGK Sanja Šimić istaknula je kako su kvalitetne, točne i pravovremene informacije važne za uspješno poslovanje, a HGK ih je kroz Digitalnu komoru osigurala gospodarstvenicima, i to u svega nekoliko klikova.




– Nakon što se registriraju na portal digitalnakomora.hr te se povežu putem sustava g-Građani s poslovnim subjektom u kojem su u statusu ovlaštene osobe, korisnici mogu upravljati informacijama svog poslovnog subjekta i dodavati mu nove korisnike, ali što je još važnije, mogu se povezati s ostalim subjektima iz iste industrije, uključiti se u rad udruženja HGK, povezati se s međunarodnim udruženjima, razmjenjivati iskustva te se zalagati za zajedničke interese, istaknula je Šimić.


Uz uslugu e-gospodarske informacije, koja objedinjuje poduzetnicima sve bitne informacije kao što su makroekonomski pokazatelji na razini Hrvatske i pojedinih županija, zasebni pokazatelji za realne stope rasta i inflacije, broj aktivnih poslovnih subjekata, broj zaposlenih i bruto inozemni dug, posebno je korisna i usluga e-javne ovlasti koja poduzetnicima štedi vrijeme i olakšava poslovanje. Jedna od temeljnih zadaća Hrvatske gospodarske komore je, naime, obavljanje javnih ovlasti utvrđenih zakonom, a potvrde, uvjerenja i druge isprave koje HGK izdaje u izvršavanju javnih ovlaštenja imaju karakter i značaj javnih isprava. Stoga je putem platforme digitalnakomora.hr HGK svojim članicama omogućio da za određene javne ovlasti zahtjev za potvrdu ili dozvolu podnesu putem Digitalne komore, kao i da online izvrše uvid u registre i imenike.


Financiranje projekta


Ukupna vrijednost projekta je 28,7 milijuna kuna, od čega 85 posto, odnosno 24,4 milijuna kuna, sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a preostalih 15 posto Hrvatska gospodarska komora kao korisnik projekta.


Koliko je dostupnost informacija važna za uspješno poslovanje, potvrdili su i predsjednica Županijske komore Pula Jasna Jaklin Majetić te zamjenik predsjednika Županijske komore Rijeka Zlatko Mičetić, na temelju iskustva svakodnevnog kontakta s poslovnim subjektima.


– Osnovna zadaća Hrvatske gospodarske komore, a time i županijskih komora, jest pružiti kvalitetne usluge gospodarstvenicima, promicati i štititi interese članica te biti poveznica s domaćim i stranim poslovnim subjektima. E-uslugama Digitalne komore napravljen je značajan iskorak u unapređenju usluga koje pružamo članicama, a kojima su besplatne edukacije te informacije o zakonodavnom okviru i mogućnostima promocije i više nego dobrodošle za planiranje poslovanja, poručio je Mičetić.


Koristan i aktualan


S obzirom na situaciju vezano za prevenciju širenja koronavirusa, na pressici je u razgovoru s novinarima spomenuto i da je ovaj vid usluge sada zapravo dodatno koristan i aktualan obzirom da omogućuje poduzetnicima te svima ostalima da do određenih informacija i usluga dođu on line, digitalno, bez dolaska u Komoru.