Biramo najbolje privatne iznajmljivače

Danas privatni iznajmljivači moraju biti digitalni znalci

Portal Novilist.hr

Vanja Šebek

Vanja Šebek



Kad govorimo o obiteljskom iznajmljivanju, govorimo o zahtjevnom i radno intenzivnom poslu. Uređenje, opremanje, održavanje, podizanje kvalitete smještaja, briga o gostima – sve je to posao iznajmljivača.


Uz to, tu je još i pozicioniranje te stvaranje poželjnog dojma na digitalnim platformama što uključuje responzivnu web stranicu, vođenje društvenih mreža, korištenje usluga Google My Businessa, odgovaranje na recenzije, pozicioniranje na stranicama Airbnb-a i Booking.com-a … Dakle, nema dvojbe, prisutnost i angažman na webu danas su neizostavni element promocije svakog iznajmljivača s direktnim utjecajem na poslovanje.


Upravo s ciljem promocije kvalitete privatnog smještaja i suvremenih trendova u specijalizaciji privatnih iznajmljivača pokrenut je projekt u kojem Hrvatska turistička zajednica, Novi list i Glas Istre biraju najbolje privatne iznajmljivače iz cijele Hrvatske. Natječaj je krenuo početkom godine i trajao je sve do 15. rujna, a prijavljeno je mnoštvo kreativnih vlasnika obiteljskog smještaja.


Ključna digitalna znanja




Partner projekta je i Algebra, vodeća digitalna edukacijska grupacija na hrvatskom tržištu koja daje svoj doprinos kroz kategoriju DIGITALNI ŠAMPION, a s ciljem profiliranja iznajmljivača koji se najbolje snalazi u digitalnom svijetu, poznaje tehnologije i vlada digitalnim vještinama koje su vezane za vođenje poslovanja.


Najbolje ocijenjeni iznajmljivač po kriterijima stručnog žirija osvaja program obrazovanja Specijalist za internetsko oglašavanje što uključuje 120 školskih sati unutar kojih se na stvarnim projektima prolazi sve što je bitno za uspješno pripremanje, vođenje i analiziranje online promotivnih kampanja i to po najnovijim trendovima i zahtjevima tržišta. Što je sve važno znati o digitalnom marketingu kada je riječ o iznajmljivačima – pitanje je koje smo postavili Vanji Šebeku, digitalnom expertu iz Algebre.


„Iznajmljivači moraju prvenstveno biti svjesni da je cijeli svijet postao digitalan i da su informacije dostupne svuda oko njih. To znači da prije nego što doputuju, njihovi gosti znaju sve o njima – kako je bilo drugim gostima, gdje se nalazi najbliža trgovina, kako im izgleda parking ispred kuće, na kakvoj će posteljini spavati.


Više nema tajni, što je dobro i za iznajmljivače i goste. Stvorena je platforma povjerenja koja olakšava život u većini slučajeva. Naravno, to često puta znači i kraj za skupe iznajmljivače s neadekvatnom uslugom.


Foto iStock


Foto iStock



Također, danas je lako pronaći velik broj različitih opcija za svaki proizvod ili uslugu koju trebamo, naglasak je stavljen na personalizirani pristup, a gostima je važno da je osoba s kojom su u kontaktu profesionalna, draga i da se osjećaju kao kod kuće. Također, nužno je razlikovati marketing od oglašavanja. Oglašavanje je samo mali dio marketinga i često u neznanju izjednačavamo ta dva pojma, naglasio je Šebek.


Inače, za sve one koje zanima digitalni marketing Algebra u sklopu cjeloživotnog učenja provodi program Specijalist za internetsko oglašavanje, a za sve one koji žele dublje ući u ovo područje tu je preddiplomski ili diplomski studij (3, odnosno 2 godine).


Kriteriji ocjenjivanja


Malo je reći kako je pred žirijem zahtjevan posao. Konkurencija za kategoriju Digitalni šampion je prilično velika, a na žiriju je da pregleda i ocijeni web stranicu, društvene mreže i profil na turističkim platformama svakog iznajmljivača.


Pritom, kod provedbe analize web stranice pažnja se obraća na Google Speed Insight Score, UX i customer journey, integraciju analitičkih i marketinških alata, arhitekturu informacija i sadržaj stranice, dodatni sadržaj koji obogaćuje iskustvo korisnika, te Alexa score. 


Kod društvenih mreža koncentracija je na Facebooku i Instragramu. Tu se za Facebook ocjenjuje broj fanova, postova, kvaliteta i originalnost postova, integracija korisnika, te odgovaranje korisnicima. Za Instagram se gleda broj followera, te kvaliteta objava.


Profil na turističkim platformama uključuje AirBnb, Booking.com, TripAdvisor i Google Map.


U svakom slučaju odabir digitalnog šampiona neminovno će iskristalizirati najboljeg iznajmljivača koji ima digitalna znanja i poslovanje usmjereno na korisnika. Glavna nagrada pomoći će dobitniku da se usavrši u tom području i dodatno nadogradi poslovanje.