Prepun hol na predstavljanju zbornika / Snimio Vedran KARUZA
Iz perspektive roditelja čija su djeca završila ovu gimnaziju i rado u nju i dalje navraćaju, Krmpotić je poručio da je ključ uspjeha ove škole u ljubavi, u načinu njezinoga života i rada, načinu koji pokazuje kako trebamo jedni drugima biti potpora, uvijek dati ruku i tako podići nekoga, kako to ilustrira i naslovnica zbornika, a da je zbornik dobro polazište za uvijek novo traženje puta entuzijazma
RIJEKA Salezijanska klasična gimnazija brojnim je sadržajima proslavila Dan škole, a jedan od njih bilo je predstavljanje zbornika »Put entuzijazma katoličkih škola«. Riječ je o knjizi u kojoj je objavljen izbor radova sa stručnih skupova djelatnika hrvatskih katoličkih škola u 25 godina njihovog prava javnosti.
Publika je potpuno ispunila veliki školski hol; zbornik su predstavili poznati novinar prof. Josip Krmpotić, ravnatelj Salezijanske klasične gimnazije dr. don Niko Tunjić i umirovljeni sveučilišni profesor dr. Vladimir Rosić.
U holu je bila postavljena izložba likovnih radova umirovljenog don Šime Zubovića, a u glazbenom dijelu programa divno su se predstavili učenici škole – maturanti 4. klasičnog razreda izvevši i jednu pjesmu na grčkom jeziku; učenici 3. klasičnog razreda, učenica 2. klasičnog razreda Medea Market Sindik uz glazbenu pratnju Matea Žmaka, trio: Hrvoje Buger, profesor škole sa svojim sinovima Matijom i Bornom.
U ime domaćina skup je pozdravio don Dragutin Detić, ravnatelj riječke Salezijanske zajednice rekavši da je taj zbornik podsjetnik i na osnivanje katoličkih škola početkom 90-ih godina prošloga stoljeća, na početke teške, ali pune entuzijazma.
Iz perspektive roditelja čija su djeca završila ovu gimnaziju i rado u nju i dalje navraćaju, Krmpotić je poručio da je ključ uspjeha ove škole u ljubavi, u načinu njezinoga života i rada, načinu koji pokazuje kako trebamo jedni drugima biti potpora, uvijek dati ruku i tako podići nekoga, kako to ilustrira i naslovnica zbornika, a da je zbornik dobro polazište za uvijek novo traženje puta entuzijazma.
S pedagoško-didaktičkog aspekta dr. Rosić, jedan od recenzenata knjige, objasnio je kako je ona, sa svoja 24 stručna rada, i dokument jednog vremena i poticajna za razvoj. Poručio je da je ova gimnazija zajedništvo učitelja, učenika i roditelja, uzorna katolička škola koja s entuzijazmom pomaže u odgoju i obrazovanju, u formiranju čovjeka.
Kako je rekao dr. Tunjić, zbornik sažima tezu: »Identitet škole i djelatnika stvara identitet njihovih naslovnika«. Objasnio je da se u tome ogleda i poslanje katoličkih škola koje u postmodernom vremenu odgajaju učenike da budu pošteni građani i dobri kršćani.
Tumačeći da katolička škola nastoji učenika voditi u razvoju njegove osobnosti i zauzimati se odgojiti jake osobnosti, rekao je da su odgoj i obrazovanje mjesta posredovanja i prenošenja vrijednosti, da katoličke škole odgajaju za dijalog, za određivanje prioriteta vrijednosti i za zdrave kompromise.