Češki željeznički prijevoznik

Regiojet od lipnja opet uvodi liniju prema Hrvatskoj. Žutim vlakovima na Jadran će se ići triput tjedno

Alenka Juričić Bukarica

Prvi Regiojetov vlak lani je stigao 4. lipnja, ove godine dolazi gotovo dva tjedna kasnije / Foto V. KARUZA

Prvi Regiojetov vlak lani je stigao 4. lipnja, ove godine dolazi gotovo dva tjedna kasnije / Foto V. KARUZA

Ova godina specifična je po tome što je Hrvatska ušla u šengenski prostor, pa tako u Regiojetu kažu da noćne kontrole putovnica na granicama više neće biti potrebne, čime se povećava udobnost putnika



 


RIJEKA – Željeznički prijevoznik Regiojet ovog ljeta ponovo uvodi željezničku liniju prema Hrvatskoj, točnije prema Rijeci, potvrdili su nam iz ove češke privatne prijevozničke kompanije.


Ima izmjena


Dok je lani željeznička linija išla do Rijeke i Splita, ove godine ima nekih izmjena. Naime, kao i prošle godine, Regiojet će imati liniju do Rijeke, a odakle će spojne autobusne linije dalje povezivati putnike s čitavom jadranskom obalom. Međutim, vlak ipak neće ići i za Split, potvrdili su nam u Regiojetu. Isto tako, ove sezone, barem kako sada stvari stoje, prvi put tijekom srpnja i kolovoza prepoznatljivi žuti Regiojetovi vlakovi neće voziti svakodnevno, već su od početka do kraja sezone u režimu tri puta tjedno. A i prvi polazak je dva tjedna kasnije nego lani.




Konkretno, najavili su da će vlakovi između Praga i Rijeke prometovati od 16. lipnja do 30. rujna, i to tri puta tjedno. Dakle, ove godine kreću nešto kasnije s obzirom na to da je lani prvi vlak u Rijeku stigao već 4. lipnja. Povezujući autobusi polazit će iz Ogulina i Rijeke prema odredištima duž cijele jadranske obale, a prodaja karata počinje sljedećih tjedana. Kompozicija od ukupno 15 vagona polazit će iz Praga svakog utorka, petka i nedjelje. Iz Rijeke će polaziti ponedjeljkom, srijedom i subotom.


– Zahvaljujući ovom novom režimu očekujemo veću stabilnost rada. Ovako ćemo imati više vremena za promet i druge zadatke vezane uz održavanje, čišćenje ili skladištenje, kaže Tereza Ptáčková, voditeljica međunarodnih projekata u Regiojetu.


Vraća se Slovenija


Ono što je također novost je to da se u itinerer ponovo vraća Slovenija, točnije stanica u Celju, pa će vlakom i slovenski putnici moći na more.


Ova godina specifična je i po tome što je Hrvatska ušla u šengenski prostor, pa tako u Regiojetu ističu da noćne kontrole putovnica na granicama više neće biti potrebne, čime se povećava udobnost putnika. A prilagođen je i vozni red.


– Željezničke linije imat će sličan vozni red kao i prošle godine, no napravili smo nekoliko prilagodbi. Polasci iz Praga bit će oko 17 sati, iz Brna prije 20 sati, a iz Bratislave nešto prije 21.30. Dolazak u Hrvatsku planiran je u jutarnjim satima. Vlak za povratak u Češku kreće iz Rijeke nešto prije 15 sati. Dolazak u Brno, Prag i ostale češke gradove je u jutarnjim ili prijepodnevnim satima. Vjerujemo da će raniji jutarnji dolazak u Češku biti ugodniji za putnike u odnosu na popodnevnu varijantu iz prethodnih godina, kada je primjerice dolazak u Prag bio tek nakon 13 sati, dodala je Tereza Ptáčková.


Kapacitet vlaka bit će i ove godine oko 550 putnika, a osim sjedećih mjesta u vagonima Astra, kao i proteklih godina, u ponudi će biti spavaća kola. Putnicima će ponovo biti dostupna kompletna Regiojet usluga, a što podrazumijeva besplatnu kavu i vodu, besplatan doručak uključen u cijenu karte, internetsku vezu, mogućnost rezervacije cijelog kupea za spavanje za zatvorenu grupu putnika, rezervacije u tihim kupeima, prijevoz bicikla i druge usluge koje je Regiojet nudio u svojim vlakovima za Hrvatsku i prošle godine. U Regiojetu su ujedno istaknuli da su njihove željezničke linije za Hrvatsku postale simbol ljetnih godišnjih odmora.


Hrabro krenuli u godini pandemije

 


Regiojet je sa željezničkim linijama hrabro krenuo prve godine pandemije, 2020., kada su njihovi vlakovi iz Praga za Rijeku prometovali preko Ljubljane. Unatoč teškim okolnostima u kojima je pokrenut ovaj poduzetnički pothvat, pokazalo se da su jeftine karte za dolazak u Hrvatsku među Česima vrlo popularne. Već iduće, 2021. godine Regiojet je na linijama za Hrvatsku imao oko 100.000 putnika, a osim Rijeke, linija je »protegnuta« i do Splita, pa je kompozicija dijeljena u Ogulinu, te je pola vagona išlo za Rijeku, a druga polovica za Split. Od samog početka, u srpnju i kolovozu, linije su išle svakog dana, a u lipnju i rujnu tri puta tjedno. Već 2021. ruta je nešto izmijenjena, pa su tada vlakovi uz Prag i Bratislavu, umjesto kroz Ljubljanu, prolazili kroz Budimpeštu te Zagreb. Lani se, pak, odustalo od Budimpešte.


Vlakovi su bili i idealan način da u regiju stignu i gosti iz Slovačke, ali i primjerice Njemačke. Velik mamac svakako su cijene karata koje su se lani prodavale već od oko 24 eura do Rijeke, a činjenica je i da prijevoz vlakom koristi sve više putnika s obzirom na trendove korištenja prijevoza sa što manjim ugljičnim otiskom. A to vlak, u odnosu na automobil ili zrakoplov, svakako jest. Lani je bilo govora i kako bi Regiojet uveo i liniju iz Poljske, od čega se odustalo, a kako je za sada za vidjeti, neće je biti ni ove godine.

Rekordne brojke


Rijeka se tako našla na karti jedne od destinacija kojom svakog ljeta prolazi sve više čeških gostiju, od kojih dio ostaje na odmoru u gradu na Rječini, a što pokazuje i službena statistika prema kojoj je lani u Rijeci ostvareno nešto više od 20.000 čeških noćenja. Na cijelom Kvarneru je, pak, ostvaren rekordan broj čeških noćenja, dakle, čak više nego rekordne 2019. Te su godine, naime, Česi na Kvarneru ostvarili oko 700.000 noćenja, a lani gotovo 800.000, po čemu su sedmo najvažnije emitivno tržište kvarnerske regije.