Dvokolosječna pruga

Budućnost javnog prijevoza u Rijeci nije Autotrolej već gradski vlak: Danas je potpisan ugovor o pruzi Permani-Rijeka-Škrljevo

Marinko Glavan

Ilustracija / Foto Josip Mišković; Mateo Levak

Ilustracija / Foto Josip Mišković; Mateo Levak

Ovaj ugovor predstavlja uvod u veliki, 350 milijuna eura vrijedan projekt izgradnje dvokolosječne pruge kroz Rijeku, na potezu od Jurdana do Škrljeva



U salonu Grada Rijeke potpisan je Ugovor o uključivanje željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke kojim će gradovi Rijeka i Bakar, Općina Matulji i Primorsko-goranska županija s 550 tisuća kuna sufinancirati javni putnički prijevoz željeznicom na relaciji Permani-Jurdani-Rijeka-Škrljevo.


Time će putnicima iz Rijeke i okolice biti omogućeno da četvrtu godinu za redom koriste željeznički prijevoz u gradskom i prigradskom prometu s prijevoznim kartama Autotroleja, bez dodatnih naknada i troškova.


Ugovor, čiji je cilj promicanje integriranog prijevoza putnika vlakovima HŽ-a i autobusima Autotroleja i potaknuti veće korištenje javnog prijevoza, potpisali su gradonačelnici Rijeke i Bakra, Marko Filipović i Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela, županijski pročelnik Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Zlatan Marunić, predsjednik uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić te direktor KD Autotrolej Alberto Kontuš.


Uvod u projekt od 350 milijuna eura




Gradonačelnik Filipović je prilikom potpisivanja istaknuo da ovaj i prethodni ugovori predstavljaju uvod u veliki, 350 milijuna eura vrijedan projekt izgradnje dvokolosječne pruge kroz Rijeku, na potezu od Jurdana do Škrljeva, za koji bi iduće godine trebao biti raspisan natječaj za odabir izvođača radova te podnesena prijava za sufinanciranje iz fondova Europske unije.



– Taj će projekt izmijeniti Rijeku i sustav javnog gradskog i prigradskog prometa u gradu i okolici, na potezu od Grada Bakra do Općine Matulji. Izgradnja nove pruge trajat će nekoliko godina, a za to vrijeme postupno će se mijenjati i vozni redovi kao i navike putnika, rekao je Filipović, ističući da prijevoz vlakom već sada donosi benefite onima koji ga koriste za prometovanje do središta grada.


“Promijenit će prometu sliku Rijeke”


Izgradnja dvokolosječne pruge će, uvjeren je gradonačelnik, osim reorganizacije javnog prometa, donijeti značajan iskorak u zaštiti okoliša i smanjenju prometnog opterećenja u centru Rijeke.



– Veći udio prijevoza putnika vlakom i veće korištenje javnog prijevoza značit će znatno manje emisije CO2 i drugih štetnih plinova, manje gužve na cestama u centru Rijeke, kao i manje potrebe za parkirnim mjestima.


Ovaj će projekt u svojoj punini zaživjeti kada bude izgrađena nizinska pruga, ali to je još na dugom štapu. Nadam se da će dio projekta koji se odnosi na izgradnju dvokolosječne pruge kroz Rijeku biti realiziran u narednih nekoliko godina, kako je planirano, jer će u velikoj mjeri promijeniti javni prijevoz i prometnu sliku Rijeke, rekao je Filipović.


Novi vlak na liniji Permani-Škrljevo


Zadaća HŽ Putničkog prometa je, prema riječima predsjednika uprave Ukića, snažnije uključivanje željeznice u javni gradski promet u cijeloj Hrvatskoj.



– Nakon Zagreba, uključili smo se zadnjih godina i u održavanje javnog gradskog prometa u Rijeci, Splitu i Osijeku. Željeznica je temelj javnog prijevoza u mnogim europskim gradovima, a njezino korištenje ima mnoge prednosti, u prvom redu po pitanju smanjenja utjecaja na okoliš i emisija stakleničkih plinova, rekao je Ukić, istaknuvši da je HŽPP na liniju od Permana do Škrljeva uvrstio novi elektromotorni vlak.


“Poradimo na izgradnji parkirališta uz prugu”


Pročelnik Marunić je istaknuo da Primorsko-goranska županija s velikim zadovoljstvom od prvog dana sudjeluje u sufinanciranju javnog prometa željeznicom, te da će to i nastaviti činiti u narednim godinama, a dao je i zanimljiv prijedlog koji se u prvom redu odnosi na Grad Bakar i Općinu Matulji.



– Dok bude trajala izgradnja drugog kolosijeka trebalo bi poraditi na izgradnji parkirališnih kapaciteta uz željezničke postaje na trasi, čime bi se građane dodatno potaknulo da za odlazak u grad koriste vlakove, rekao je Marunić.


“Ovo pokazuje budućnost javnog prijevoza”


Matuljski načelnik je ugovor o sufinanciranju javnog prijevoza željeznicom nazvao hvalevrijednim projektom koji pokazuje budućnost javnog prijevoza, kada bude izgrađena nova pruga.



– To će donijeti boljitak kako za gospodarstvo, tako i za građane koji koriste javni prijevoz.


Dosadašnje iskustvo u integraciji željeznice u javni promet pokazalo je da je početak bio težak i spor, ali od svega nekoliko ljudi koji su u počecima putovali vlakom prema Rijeci, sada na jutarnjem polasku imamo više od stotinu putnika, što pokazuje da građani sve češće koriste vlak, a u budućnosti će ga koristiti i više, rekao je Kinkela.


Kreće izgradnja dvokolosječne pruge


Gradonačelnik Bakra Klarić je istaknuo da kao član saborskog Odbora za promet aktivno prati sve projekte vezane za riječki prometni pravac.



– Iduće godine kreće izgradnja dvokolosječne pruge kroz Rijeku, a izgradnja nizinske pruge već je praktički počela, nedavnim potpisivanjem ugovora za gradnju dionice od Hrvatskog Leskovca do Karlovca.


U smislu razvoja gospodarstva i prometa, pa i naše Industrijske zone u Bakru, velika ulaganja u željeznicu su nužnost. Toga su svjesni u vladi i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, a izgradnja dvokolosječne pruge, kao i završetak cestovnih projekata, poput izgradnje autoceste do Žute Lokve te drugi prometni projekti bit će zamašnjak gospodarskog i demografskog razvoja na našem području, rekao je Klarić.