Tvrtka Promocija

Bradaševićeva tvrtka opet u poslu za riječki Advent. Na natječaj za kućice došla je samo njegova ponuda

Orjana Antešić

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Na natječaju za najam 67 drvenih kućica, koji su u Turističkoj zajednici Grada Rijeke raspisali i proveli u tjednu blagdana svih svetih, tvrtka Zorana Bradaševića opet se pojavila kao jedini ponuđač.



RIJEKA – Tvrtka Promocija ponovo je u poslu za riječki Advent. Na natječaju za najam 67 drvenih kućica, koji su u Turističkoj zajednici Grada Rijeke raspisali i proveli u tjednu blagdana svih svetih, tvrtka Zorana Bradaševića opet se pojavila kao jedini ponuđač.


Koliko će Promocija uspjeti zaraditi od ovogodišnjeg »čistog« najma na kraju će, čini se, ipak odrediti epidemiološka situacija i mjere koje će se eventualno pooštravati s obzirom na trenutno divljanje četvrtog vala korone.


No, ugrubo, prema našoj računici, da se sve realizira onako kako je i zamišljeno u javnom pozivu TZ-a, kako po broju planiranih kućica, tako i po planiranom razdoblju održavanja adventskog sajma od 23. studenoga do 10. siječnja iduće godine, radilo bi se o ukupnom iznosu od 660.000 kuna, s uključenim PDV-om.





Prošlog petka, podsjetimo, istekao je rok za dostavu i iz TZ-a potvrdili su da je u zadanom vremenu prispjela samo jedna ponuda, i to tvrtke Promocija.


– Povjerenstvo Turističke zajednice grada Rijeke za provedbu Javnog poziva za dostavu ponude za najam kućica u sklopu manifestacije Rijeka Advent pregledom pristigle ponude konstatiralo je da ponuda sadrži sve elemente tražene u javnom pozivu i da je važeća, stoji u odgovoru koji smo dobili iz Užarske 14.


Ukupnu cijenu ponude nismo dobili, uz obrazloženje da je uvjetima javnog poziva bila određena cijena najma kućica po danu i taj smo podatak dobili.


Dnevni najam


– Ukupan iznos najma adventskih kućica koji će Turistička zajednica grada Rijeke platiti ovisit će o broju kućica i broju dana najma kućica, odnosno o epidemiološkoj situaciji u trenutku naručivanja adventskih kućica, zaključeno je u odgovoru iz TZ-a, iz koje su nam usmeno potvrdili da su dostavljene cijene najma bez PDV-a.


Javni poziv za zakupce adventskih kućica i organizatora zabavnog parka

Turistička zajednica Grada Rijeke upravo je u potrazi za zakupcima adventskih kućica, za što je upravo raspisan javni poziv svim zainteresiranim pravnim i fizičkim osobama, po sistemu licitacije, odnosno najviše ponuđene cijene.


Rok za dostavu ponuda je 15. studenoga. Istovremeno, traži se i organizator zabavnog parka koji je već tradicionalno predviđen na lokaciji Trga 111. brigade HV-a.


U TZ-u taj prostor daju u zakup po početnoj cijeni od 8 kuna po četvornom metru po danu, što znači da će se za komercijalno korištenje tih 300 četvornih metara prostora, koliko je maksimalno na raspolaganju za park, od konca studenog do blagdana Sveta tri kralja morati platiti minimalno 96.000 kuna, odnosno 120.000 kuna s PDV-om.

Turistička zajednica Grada tražila je tako 67 drvenih kućica, bijele boje, različitih dimenzija. Najveći broj odnosio se na kućice do 6 četvornih metara površine, odnosno dimenzija 2,8 s 1,8 metara, njih ukupno 31, koju je Bradaševićeva Promocija ponudila za 136 kuna po danu po kućici.


Taj smo iznos pomnožili s planiranih 48 dana usluge najma iz javnog poziva i došli do iznosa od 6.528 kuna po kućici, odnosno 8.160 kuna s PDV-om.


Druge najbrojnije bile su kućice do 3 četvorna metra površine, odnosno dimenzije 2 s 1,5 metar, za koje je ponuđena cijena najma od blizu 92 kune po danu ili, preračunato s naše strane, 4.408 kuna, odnosno s PDV-om 5.510 kuna za vrijeme trajanja ovogodišnjeg Rijeka Adventa.


Najskuplju cijena najma Promocija je ponudila za kućicu dimenzija 4 za tri metra. Po cijeni od 269 kuna po danu ispada da 48-dnevni najam stoji ukupno 16.140 kuna s PDV-om.


No, tražila se samo jedna takva kućica, dok je njih 10 zatraženo u dimenzijama 5,4 s 2,4 četvorna metra, za koje je cijena tek neznatno niža – 265 kuna dnevno.


Od ponuđača se tražilo da u iznos cijene najma uključe i troškove dovoza, montaže, demontaže i odvoza kućica i Bradaševa Promocija u tom je dijelu iskazala cijenu od 500 pa do 1.000 kuna po kućici, ovisno o njihovim dimenzijama.


Sveukupno, ti troškovi dovoza, odvoza i montaže iznose 43.500 kuna, odnosno 54.375 s PDV-om.


Nepravilnosti iz 2019.


Fokus na način organiziranja riječkih adventskih događanja svrnuo je i rasvijetlio zadnji nalaz Državne revizije o poslovanju Turističke zajednice Grada Rijeke, i to za 2019. godinu, tim više što su utvrđene nepravilnosti jedan od razloga zbog kojih nije izraženo povoljno mišljenje.


Te je godine, podsjetimo, TZ Grada Rijeke odlučio cjelokupan posao najma i organizacije prigodne prodaje u 58 adventskih kućica u centru grada, plus zabavni park na Trgu 111. brigade, povjeriti privatnoj inicijativi.


Raspisan je javni poziv koji je proveden u osam dana, i javila se samo Promocija koja je za korištenje javnih gradskih površina od kraja studenoga do 7. siječnja ponudila iznos od 520.000, odnosno 650.000 s PDV-om.


Državni revizori zamjerili su više stvari, od toga da je TZ proveo natječaj i potpisao ugovor s Promocijom prije nego što su od Grada Rijeke i službeno dobili javne površine na korištenje, kao i činjenicu da nije određena početna cijena zakupa istih, već se dovelo u situaciju da ponuditelji (ponuditelj) bude taj koji će formirati cijenu.


Promocija prošlu godinu završila s gubitkom od milijun kuna

Prema podacima s Poslovna.hr, Bradaševićeva tvrtka Promocija prošlu je, pandemijsku godinu zaključila s 3,15 milijuna kuna prihoda i gubitak od milijun kuna. Godinu ranije, 2019., ukupni prihodi Promocije iznosili su 7,86 milijuna kuna, uz evidentirani gubitak od 201.000 kunu. Slično je bilo i 2018. godine, kada su prihodi bili 7,4 milijuna kuna,a iskazani gubitak 490.000 kuna.


Estrada je 2016. osnovana kao jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću. Lani je, prema Poslovna.hr, ostvarila prihode od 170.000 i dobit od 148.000 kuna.


Prethodne dvije godine prihodi su manje-više bili ujednačeni i kretali su se oko četiristotinjak tisuća kuna godišnje, dok je gubitak varirao od 59.000 kuna, koliko je iskazano u 2018., do 111.000 kuna u 2019. godini. Podaci s Poslovna.hr upućuju da Estrada zadnje dvije godine nije imala zaposlenih.

Također, revizori nisu pronašli dokumentaciju iz koje bi bilo razvidno da je TZ Grada Rijeke sudjelovao u utvrđivanju rasporeda kućica i cijeni najma od potencijalnih korisnika kućica, kao što je bilo ugovoreno s Bradaševićevom Promocijom.


Da se propustilo utvrditi procijenjenu vrijednost, Državna revizija utvrdila je i u slučaju ogranizacije prigodnih adventskih događanja i koncerata, za što je TZ Grada Rijeke također bio raspisao javni poziv.


Čak su i revizori primijetili da su dvije pristigle ponude sadržavale uglavnom iste izvođače i programe, samo što je bila razlika u cijeni.


Bila je to opet Promocija koja je za organizaciju prigodnog adventskog programa tražila 714.000 kuna, pa je odabrana ona tvrtke Estrada koja je dala ponudu na 637.800 kuna, sve s PDV-om.


Slučajno ili ne, početkom lipnja ove godine Bradašević se u registru upisuje i kao vlasnik Estrade.