POČETNE POSTAVKE

Promet Adamićevom kreće u utorak ujutro, radovi su trajali čak dvije godine

Marinko Glavan

Foto A. KRIŽANEC

Foto A. KRIŽANEC

Po završetku radova prometno rješenje Adamićeve, Trpimirove, Rive, Zajčeve i okolnih ulica ostat će kakvo je bilo prije početka radova, odnosno teći će Adamićevom i Trpimirovom u smjeru zapada, a Rivom i Zajčevom prema istoku



RIJEKA – Radovi u Adamićevoj, u kojoj, zajedno s okolnim ulicama izgradnja kanalizacijske i vodovodne mreže traje gotovo dvije godine, trebali bi biti okončani do ponedjeljka navečer, a promet jednom od glavnih ulica u centru Rijeke trebao bi biti pušten u ranim jutarnjim satima u utorak 6. svibnja prema najnovijim informacijama iz Hrvatskih cesta. Po završetku radova prometno rješenje Adamićeve, Trpimirove, Rive, Zajčeve i okolnih ulica ostat će kakvo je bilo prije početka radova, odnosno teći će Adamićevom i Trpimirovom u smjeru zapada, a Rivom i Zajčevom prema istoku.


Ukida se kružni tok


Pritom će, po puštanju Adamićeve u promet, trebati još nekoliko dana da se ukloni privremena horizontalna i vertikalna prometna signalizacija na Rivi i u Zajčevoj, a i u Adamićevoj će još nekoliko dana na snazi biti privremena prometna signalizacija pa se potpuna normalizacija prometa u najužem centru Rijeke može očekivati oko 10. ili 11. svibnja.


Na Rivi će biti izbrisani privremeni prometni trakovi, označeni žutom bojom, promet će opet biti jednosmjeran od zapada prema istoku, pri čemu treba prilagoditi semafore koji će regulirati promet samo u jednom smjeru, bit će iscrtani svi privremeno ukinuti pješački prijelazi, a izbrisat će se i privremeno kružno raskrižje na spoju Rive, Zajčeve i Rive Boduli. Skraćeno – prometni režim u središtu Rijeke vraća se na »početne postavke«, prije radova u Adamićevoj i okolnim ulicama.





I takvo bi rješenje, barem prema zadnjim informacijama iz Upravnog odjela za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Rijeke, trebalo biti privremeno, do izgradnje novog autobusnog kolodvora na zapadnoj Žabici i spojne ceste od Žabice do ceste D403, kada će biti uvedeno novo prometno rješenje u centru grada prema kojemu će promet Rivom biti dvosmjeran, kao i Adamićevom, s tim da će Adamićeva biti polupješačka zona kojom će smjeti prometovati samo gradski autobusi, taxi vozila i vozila interventnih službi.


Novi kolodvor


– Izgradnjom novog autobusnog kolodvora te drugim zahvatima koji će se dogoditi u narednom razdoblju (izgradnja produžene ulice Riva, izgradnja marine Baroš, nastavak uređenja javnih površina, preregulacija prometa glavnih koridora) realizira se planirano urbano i prometno preuređenje središta grada. Nakon izgradnje autobusnog kolodvora planirana je nova regulacija prometa u užem gradskom središtu i na Trgu Žabica. Projektima koji su izrađeni do danas, a pratili su provedbu urbanističko-arhitektonskog natječaja, izradu i usvajanje detaljnog plana uređenja te izradu projektne dokumentacije za autobusni kolodvor, predviđena je izmjena prometnog režima na prometnicama od Trga Žabica do Jelačićevog trga. Cilj svih zahvata je postizanje veće kvalitete prostora užeg središta grada za pješački promet i jačanje značaja javnog gradskog autobusnog prometa, odgovorili su prije dva mjeseca na naš upit iz Odjela za urbanizam.


Rokovi više puta probijani


U Adamićevoj i okolnim ulicama radovi u sklopu takozvane Aglomeracije Rijeka, na poboljšanju kanalizacijske i vodovodne mreže, započeli su još u lipnju 2023. godine na potezu od restorana studentske prehrane Index do Kapucinske crkve na Trgu Žabica. Obuhvaćali su izgradnju transportnog fekalnog kolektora u Adamićevoj ulici u duljini od 1,02 kilometra, izgradnju sekundarnih kolektora u ukupnoj duljini od 1,24 kilometra, uz trasu transportnog kolektora, izgradnju kišnog preljeva Roda s pripadajuća 44 metra cjevovoda na križanju Adamićeve ulice i Jadranskog trga, rekonstrukciju sekundarnog kolektora u Ulici Ignacija Henckea u duljini od 54 metra, rekonstrukciju postojećeg vodovoda u Adamićevoj ulici u duljini od 870 metara, s rekonstrukcijom sekundarnih vodovoda ukupne duljine 720 metara uz trasu glavnog vodovoda, te rekonstrukciju postojećeg vodovoda u Scarpinoj ulici u duljini od 85 metara.


Zahvat obuhvaća i rekonstrukciju dijelova nerazvrstanih cesta, odnosno južnih privoza u Splitskoj i Zadarskoj ulici ukupne duljine 723 metra, uz izgradnju nove oborinske odvodnje sa slivnicima, konstrukcije kolnika i nogostupa te pripadajuće vertikalne i horizontalne prometne signalizacije te obnovu kolničkih površina. Rokovi za završetak radova, velikim dijelom i zbog objektivnih razloga, poput pogrešno ucrtanih ili uopće neucrtanih postojećih instalacija, probijani su u više navrata pa je cijeli posao gotovo dvostruko duži od najavljivanih rokova, no sada se napokon bliži kraju.