PRESUDILO NEZADOVOLJSTVO MJEŠTANA

Projekt luke Mrtvaška i službeno je “mrtav”: Lučka uprava Mali Lošinj pokrenula raskid ugovora

Marinko Glavan

Foot Bojan Purić

Foot Bojan Purić

Sve je zapelo na izvedbi projekta, kojom za vrijeme izvođenja radova nije bila predviđena mogućnost pristajanja državne linije Ilovik-Mrtvaška u Mrtvaškoj, već je linija izmještena na relaciju Ilovik-Mali Lošinj, što je izazvalo žestoki revolt Ilovčana



RIJEKA – Županijska lučka uprava Mali Lošinj pokrenula je postupak raskida ugovora o financiranju bespovratnim sredstvima projekta dogradnje luke otvorene za javni promet Mrtvaška, priopćeno je iz ŽLU Mali Lošinj. Ovim je postupkom, izgradnja luke Mrtvaška i službeno “umrla”, nakon gotovo dvije godine prosvjeda mještana Ilovika i uzaludnih pokušaja investitora, ŽLU Mali Lošinj, da pokrene radove. Iz ŽLU Mali Lošinj potvrđuju i da je izvođač već raskinuo ugovor o gradnji luke.


Za Dogradnju luke Mrtvaška bila su odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 81 milijun kuna, od čega je 69 milijuna bilo iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija Europske unije, a ostatak je osiguralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Od ukupnih sredstava, za izvođenje samih radova u luci namijenjeno je bilo nešto više od 70 milijuna kuna. Nositelj projekta je Županijska lučke uprava Mali Lošinj, koja je s izvođačem radova, konzorcijem koji čine tvrtke TEXO MOLINOR d.o.o. Cavtat i Impresa Construzioni Mentucci Aldo S.R.L. Italija, sklopila ugovor o izvođenju radova u ukupnoj vrijednosti 57.180.492,45 kuna sa PDV-om. Od tog novca, sredstva namijenjena za samo izvođenje radova iznosila su 70.645.870,25 kuna.


Projektom izgradnje luke Mrtvaška na samom jugu otoka Lošinja, bila je predviđena izgradnja lukobrana, u dužini od 105 metara, s dvije trajektne rampe za prihvat brodske linije u nacionalnom domaćem prometu, kao i za prihvat međunarodne pomorske linije. Isto tako, u produžetku lukobrana i trajektne rampe planiralo se izgraditi operativni plato u dužini od 100 metara za prihvat brzobrodske pomorske linije i za prihvat gospodarskih brodica. U nastavku operativnog platoa trebala je biti pružena mogućnost prihvata stalnog veza za domicilno stanovništvo otoka Ilovika. Cilj projekta bilo je stvaranje preduvjeta za pomorsku povezanost otoka Lošinja, Grada Malog Lošinja s Dalmacijom i otočjem u zadarskom arhipelagu, te sa susjednim otocima Rabom i Pagom.





Sve je zapelo na izvedbi projekta, kojom za vrijeme izvođenja radova nije bila predviđena mogućnost pristajanja državne linije Ilovik-Mrtvaška u Mrtvaškoj, već je linija izmještena na relaciju Ilovik-Mali Lošinj, što je izazvalo žestoki revolt Ilovčana, prosvjede i akcije građanskog neposluha kojima su sprečavani praktički svi pokušaji da se radovi započnu, a koje su u nekim slučajevima završavale i sukobima s redarima i policijom i privođenjem prosvjednika. Iz ŽLU Mali Lošinj upravo lokalno stanovništvo prozivaju zbog nemogućnosti izvođenja radova na projektu koji je bio najskuplji projekt te vrste u lukama otvorenim za pomorski promet u Primorsko-goranskoj županiji.


– Uslijed poznatih okolnosti opstrukcija, nezakonitih prosvjeda i nezakonite blokade gradilišta od strane dijela mještana otoka Ilovika, investitoru i izvođaču radova bilo je onemogućen ulazak u posjed gradilišta zbog čega su radovi zastali dulje od godine dana. Iako su od strane Županijske lučke uprave Mali Lošinj, uz suradnju i pomoć osnivača, kao i resornog ministarstva, poduzimani iznimni napori prema tijelima javne vlasti kako bi se spriječila blokada gradilišta te izmjestila nezakinuto parkirana vozila s lučkog područja, njihova reakcija je nažalost nastupila prilično kasno, zbog čega je izvođač radova raskinuo ugovor o građenju. U pregovorima s izvođačem ulagani su iznimni napori u cilju opoziva raskida ugovora o građenju, no zahtjev izvođača za povećanje cijene radova uslijed poznatih okolnosti povećanja cijene energenata i građevinskog materijala kao preduvjet opoziva raskida i nastavka radova nadilazi financijske mogućnosti investitora i izvan su zakonskih okvira propisa o javnoj nabavi, stoga investitor taj zahtjev nije mogao prihvatiti. U međuvremenu je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zbog nemogućnosti dovršetka projekta u ugovorenom roku preporučilo investitoru pokretanje postupka raskida ugovor o financiranju projekta dogradnje luke otvorene za javni promet Mrtvaška, a osnivač je preporučio investitoru da razmotri moguću realizaciju projekta dogradnje luke Mrtvaška u narednoj financijskoj perspektivi. Zbog svega navedenog, Županijska lučka uprava Mali Lošinj prihvatila je navedene preporuke te pokrenula postupak raskida ugovora o financiranju nalazeći kako nije moguće do kraja financijskog razdoblja projekta izabrati novog izvođača i dovršiti građevinske radove, stoji u dopisu ŽLU Mali Lošinj.


Od ravnatelja ŽLU Mali Lošinj pokušali smo doznati hoće li raskid ugovora značiti i plaćanje penala lučke uprave prema izvođaču, ali nismo ga uspjeli kontaktirati.


Više u sutrašnjem tiskanom izdanju Novog lista…