POTPISAN UGOVOR

Za dva tjedna kreće gradnja luke Mrtvaška na Lošinju. Evo kako će izgledati po završetku milijunskog projekta

Marinko Glavan

Riječ je o najvećem projektu u lukama otvorenim za javni promet u PGŽ-u i drugom najvećem na našem dijelu Jadrana, a ugovor su potpisali Filip Balija, ravnatelj ŽLU-a Mali Lošinj i Antonio Deranja ispred konzorcija Texo Molior – Impresa Costruzioni Mentucci



Ugovor o izvođenju radova na projektu dogradnje luke Mrtvaška na otoku Lošinju, vrijedan 57,18 milijuna kuna, potpisali su jučer Filip Balija, ravnatelj Županijske lučke uprave Mali Lošinj i Antonio Deranja, predstavnik konzorcija koji čine tvrtke Texo Molior iz Cavtata i Impresa Costruzioni Mentucci iz Italije. Potpisivanju ugovora prisustvovali su primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, državni tajnik u Ministarstvu mora Siniša Orlić i gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić.


Izgradnjom ove luke, istaknuo je Balija, stvaraju se preduvjeti za povezivanje otoka Lošinja sa susjednim otocima Pagom i Rabom, kao i Zadrom, što će uvelike poboljšati prometnu povezanost između otoka, kao i njihovu povezanost s kopnom, a time i kvalitetu života otočana.


Veliko finale


– Izgradnja luke i uvođenje novih brodskih linija pozitivno će se odraziti na gospodarske tokove na otocima, a time i na zadržavanje i vraćanje mladih ljudi na otoke. Izgradnja luke Mrtvaška najveći je projekt u lukama otvorenim za javni promet u Primorsko-goranskoj županiji i drugi najveći na hrvatskom dijelu Jadrana, rekao je Balija, naglasivši kako ŽLU Mali Lošinj trenutačno provodi i projekt rekonstrukcije i dogradnje luke na Unijama, vrijedan više od 30 milijuna kuna.




– Izgradnja luke Mrtvaška veliki je projekt koji stanovnici Lošinja sanjaju dugi niz godina, rekla je gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić, dodajući kako je izgradnja cesta i luka, uz pokretanje novih brodskih linija, osnova života na otocima.


– Nakon pokretanja projekata u lukama na Srakanama, Unijama, Susku i Iloviku, ovo je veliko finale. U sklopu ovog projekta predviđena je i izgradnja pristupne ceste, vrijedne 150 milijuna kuna, rekla je gradonačelnica, zahvaljujući Vladi, resornom Ministarstvu i Županiji na doprinosu u realizaciji svih projekata.


U posljednjih pet godina u lučke projekte duž Jadrana uloženo je milijardu i tristo milijuna kuna, istaknuo je državni tajnik Orlić, kazavši kako su samo u posljednje dvije godine realizirani projekti vrijedni više od dvjesto milijuna kuna.


– Tu ne stajemo, što se vidi i iz današnjeg potpisa, a ne treba zaboraviti ni projekt na Unijama, vrijedan dodatnih 35 milijuna kuna. Oba će biti realizirana u naredne dvije godine. Nastavit ćemo podržavati inicijative lučkih uprava i pratiti nastojanja županija u razvoju luka, otoka i obale, rekao je Orlić.


Dio Plave magistrale


– Ukupna vrijednost projekata u lukama pod nadležnošću primorsko-goranskih županijskih lučkih uprava veća je od 300 milijuna kuna, istaknuo je župan Komadina. – Korona nas nije spriječila da radimo i gradimo. Izgradnja luke Mrtvaška važna je za otok Lošinj i Grad Mali Lošinj, kao najveće naselje na hrvatskim otocima. Ovaj je projekt, ujedno, dio takozvane Plave magistrale, puno šireg projekta za međusobno povezivanje naših otoka, ali i za njihovo prometno povezivanje od Zadra do Rijeke. Izgradnja luke Mrtvaška kruna je ulaganja u lučku infrastrukturu na Lošinju i okolnim otocima. U našim županijskim lučkim upravama pripremili smo velik broj projekata, a zahvaljujemo Ministarstvu mora što ga je kandidiralo za sufinanciranje iz europskih fondova, za što su praktički svi prihvaćeni, rekao je župan.


Radovi na dogradnji luke Mrtvaška započet će za dva tjedna, a rok za završetak radova jest godinu i deset mjeseci od uvođenja izvođača na gradilište, odnosno do studenoga 2022. godine. Grad Mali Lošinj već je ishodio lokacijsku dozvolu za pristupnu cestu te podnio zahtjev za njezinu prekategorizaciju iz nerazvrstane u državnu cestu, nakon čega se očekuje pokretanje projekta izgradnje.


Lukobran s dvije trajektne rampe


Projektom je u luci Mrtvaška predviđena izgradnja lukobrana dugog 100 metara s dvjema trajektnim rampama za prihvat trajekata na domaćim i međunarodnim linijama, kao i operativnog platoa, dugog 100 metara, za prihvat plovila na brzobrodskoj liniji te za pristajanje gospodarskih plovila. U nastavku operativnog platoa nalazit će se i stalni vezovi za stanovništvo otoka Ilovika. Ukupna je vrijednost projekta 81,2 milijuna kuna, od čega je 85 posto osigurano iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija Europske unije.