Krčani se ne predaju

Borba za turistički kolač: Na Krku da su im sigurnost i outdoor adut za uskrsne goste

Mladen Trinajstić

Zanimljivo je da je, čak i u okolnostima koje nas sve već neko vrijeme prate, grad Krk u ovom trenutku u statističkom smislu iznad svojih do jučer najboljih zimskih rezultata



U okolnostima poprilične neizvjesnosti u kojima se i ove godine odvijaju pripreme za, nadajmo se, ipak nešto uspješniju turističku sezonu od one lanjske, krčki se turistički djelatnici uglavnom trude održati već dostignutu visoku razinu tržišne “vidljivosti” i prepoznatljivosti grada Krka kao kvalitetne i popularne turističke destinacije, ali se i nizom svojih, novih, epidemiološkim uvjetima prilagođenih planova i programa “adaptirati” uvjetima u kojima se brojne domaće, ali i europske destinacije bore za svoj dio turističkog kolača.


– Zanimljivo je da je, čak i u okolnostima koje nas sve već neko vrijeme prate, grad Krk u ovom trenutku u statističkom smislu iznad svojih do jučer najboljih zimskih rezultata, a što je rezultat trenda prilagodbe ponude ovdašnjih subjekata novim tržišnim okolnostima, ali i njihove sve snažnije okrenutosti cjelogodišnjem radu, otkrila nam je na početku našeg razgovora direktorica TZ Grada Krka, Ivana Kovačić.


Najviše stoga što je krčki kamp Ježevac ove godine zadržao svoja vrata širom otvorenima čak i u zimskom periodu, dosadašnja statistika ovog otočnog grada bilježi rekordnih 1,2 tisuća zimskih dolazaka te 6,6 tisuća noćenja ostvarenih između 1. siječnja i 25. ožujka ove godine, nastavila je Kovačić napominjući da je spomenuta brojka, iako dobrodašla, ipak tek “simbolika” u odnosu na one “prave” brojeve koje se svi u tom gradu (ali i na cijelom otoku) nadaju ostvariti u, za nadati se, boljem i epidemiološki povoljnijem razdoblju predsezone. Da je turističkih kretanja ipak bilo i u ovim ograničenim uvjetima, potvrđuje podatakak da je i kućnoj radinosti u istom periodu ostvaren promet na razini 70-ak posto onoga iz istog razdoblja prošle godine, pri čemu je glavninu turističkih “gibanja” u 2021. iznijelo domaće tržište, odnosno domaći posjetitelji. Predstavljajući nam krčko turističko danas i planove za sutra, Kovačić je rekla i da su potkraj 2020. sačinjeni planovi računali na intenziviranje predsezonskih turističkih kretanja kojih, zbog posljednjih tjedana iznova pogoršanih epidemioloških prilika, izgledno ipak neće biti u mjeri u kojoj se računalo.


Gastro aduti




– Ipak, to ne znači da se neće raditi, kaže naša sugovornica, naglašavajući da se zbog situacije u nas, ali i na našim najvažnijem emitivnim tržištima, fokus planiranja s početka svibnja sad polako seli na kraj tog mjeseca i na početak lipnja. Ono čemu smo dosad, silom prilika, poklanjali najviše pažnje, programi su na otvorenome koji se, ocjenjujemo, mogu provoditi čak i u ovakvim okolnostima. Tu ponajprije mislim na našu outdoor ponudu, odnosno boravak i turističke aktivnosti u prirodi, uz ostalo i kroz naš ne tako davno pokrenuti projekt Camino Krk.


Za sadržaje projekta kojim povezujemo hodočasnički i aktivni turizam i u ovom trenutku vlada velik interes, posebice u domaćoj javnosti, te tako gotovo svakog vikenda svjedočimo dolascima skupina posjetitelja iz našeg okružja koji upravo u tom spoju lijepog, zdravog, ali i duhovnog provođenja proljetnih dana pronalaze motiv dolaska u naš grad i na otok, ističe direktorica krčkog TZ-a. U tijeku je intenzivna promocija te naše ponude, a istovremno radimo i na kompletiranju, odnosno unapređenju sustava terenske signalizacije svih poteza od kojih je Camino Krk sačinjen.


Također, lani pokrenuta inicijativa animiranja otočnih ugostitelja, iznajmljivača, turističkih agenata i pružatelja svih ostalih vrsta usluga za njihovim uključenjem u projekt krčkoga Camina, urodila je plodom te je rezultirala nizom logističkih novina kojima je već sad upotpunjena ponuda u kojoj uživaju brojni poklonici tog atraktivnog i sadržajnog višednevnog planinarskog “hodočašćenja” otokom Krkom. Naravno, to nije i jedini program kojeg trenutno promoviramo, već se usporedno s promidžbom Camina, radi i na osmišljavanju i organiziranju niza novih sportsko-rekreacijskih i gastro programa. Umreženi s turističkim zajednicama cijelog otoka, radimo i na pripremi cijelog niza zbivanja kojima ćemo nastaviti nadograđivati lani prokrenuti projekt “Put do okusa Krka” – program kojim se promiče ponuda ovdašnjih ugostiteljskih objekata, posebice onih koji nude kvalitetnu, autohtonu gastroponudu. Upravo takva ponuda trebala bi, baš kao i lani, brojne ljubitelje dobrog ića i pića iz našeg bližeg okružja, posebno one s područja Rijeke, Istre, ali i Zagreba, potaknuti da posjete otok Krk i ondje kušaju i upoznaju makar dio naše bogate izvorne gastronomije, naravno uz poštivanje i praćenje svih epidemioloških pravila, rekla je Kovačić ocijenivši da je već zabilježenom rastu interesa za takvom vrstom ponude zasigurno “kumovalo” i ukidanje obveze plaćanja mostarine.


Odluke u hodu


Iako je mnogo planiranog zbog i nadalje važećih protuepidemioloških pravila moralo ići na čekanje, ono što barem zasad nije stavljeno na “stand by” mnoštvo je (brdsko)biciklističkih planova i programa koji bi se u narednim tjednima trebali intenzivirati i oživotvoriti, uz ostalo i kroz program “Krk bike story”. U pripremi je tako niz biciklističkih vikend zbivanja osmišljenih za sve vrste biciklista, kako one pripremljenije, koji vole teže i zahtjevnije rute, tako i za “lagane rekreativce”, pa i cijele obitelji koje će također u našoj ponudi moći pronaći nešto po svome guštu.


Na tom smo planu ugovorili suradnju s novim, za tu vrstu ponude specijaliziranim partnerom pa i u tom segmentu naše predsezonske ponude očekujemo ostvariti nove kvalitativne iskorake. Sve se to nadovezuje i na našu novu, sveotočnu strategiju razvoja outdoor ponude, na čijoj provedbi radimo zajedno s kolegama iz svih ostalih krčkih TZ-ova, rekla je Ivana Kovačić nastavivši naš prošlotjedni razgovor i najavom da bi grad Krk ove godine po prvi puta trebao ugostiti i jednu veću, višednevnu, a za nadati se i masovniju manifestaciju posvećenu aktivnom provođenju slobodnoga vremena, i to u rujnu. Upitana o planovima za glavnu sezonu u kojoj bi, bude li sve teklo kako se svi na Krku nadaju da hoće, ipak trebalo biti najživlje i najveselije, Kovačić je rekla da se zbog svima nam znanih okolnosti planovi ostavljaju “za zadnji čas”. Nažalost, čini nam se da ćemo i ovog ljeta baš kao i tijekom lanjskog morati biti posvećeni “last minute” organizaciji. “Sve odluke o tome što će se, kako, kada i da li organizirati, donosit će se na razini našeg Turističkog vijeća, i to u hodu jer je u ovakvim okolnostima drugačije postupanje zapravo nemoguće. Činjenica jest da smo sve one naše glavne ljetne manifestacije poput Krčkog sajma, Krčkih jedara i drugih tradicionalnih zbivanja “stavili na papir” i da računamao na njih, ali u kojem obliku i obimu – danas je teško reći. Unatoč tome, uvjerena sam da ćemo u okvirima mogućega i dozvoljenoga učiniti sve da svi koji ovog ljeta dođu u naš grad ovdje mogu uživati u brojnim kvalitetnim, ali i ovim okolnostima prilagođenim kulturnim i zabavnim programima”, zaključila je Kovačić.