Česti zastoji

U Krku krenuli rješavati prometne čepove. U iduću turističku sezonu ući će s dvije nove prometnice

Mladen Trinajstić

Počela je izgradnja prometnica U 5-2 i U 5-3 koje će u poslovno-uslužnoj zoni promet učiniti protočnijim i sigurnijim / Foto M. TRINAJSTIĆ

Počela je izgradnja prometnica U 5-2 i U 5-3 koje će u poslovno-uslužnoj zoni promet učiniti protočnijim i sigurnijim / Foto M. TRINAJSTIĆ

Prva prometnica produžava od današnjeg skretanja za trgovčki kompleks "Shop parka Krk" prema zapadu, dok ona druga taj potez okomito povezuje u smjeru Stanice za tehnički pregled vozila



KRK – Rješavanju svakog ljeta sve izraženijih problema prometnog “začepljenja” cesta u krčkoj poslovno-uslužnoj zoni na predjelu Sveti Petar, u kojoj su smještena četiri velika trgovačka centra, lokalna uprava Grada Krka ovih je dana prionula pokretanjem izgradnje novih prometnica na tom gradskom području.


Posebice u ljetnoj sezoni kad grad i otok Krk napuče brojni posjetitelji, spomenutom se zonom već neko vrijeme izrazito teško i dugotrajno prometovalo, uz česte zastoje koji su na nekim točkama, posebice na križanjima “sabirnih” cesta te zone s okolnim županijskim prometnicama, prijetila i sigurnosti samih sudionika u prometu.


Proteklog su ljeta stanje stvari ondje koliko-toliko popravili od Grada angažirani prometni redari koji su, regulirajući promet u paru na dva susjedna križanja, u satima vršnog opterećenja zonu ipak činili “protočnijom”, a time i sigurnijom. Ipak, takav način reguliranja prometa, svjesni su toga i u Gradu, nije niti može biti trajno, niti končano rješenje. Zbog toga su ovih dana pokrenuti zahvati koji bi već do početka idućega ljeta napokon trebali riješiti ako ne baš sve, onda barem one najveće i najizraženije prometne probleme te zone.


Vodovod i kanalizacija




– Krenulo se raditi na prometnicama koje se našim u prostornoplanskim dokumentima nazivaju U 5-2 i U 5-3, rekao nam je krčki gradonačelnik Darijo Vasilić. Prva od tih prometnica produžava od današnjeg skretanja za trgovčki kompleks “Shop parka Krk” prema zapadu, dok ona druga taj potez okomito povezuje u smjeru Stanice za tehnički pregled vozila, prolazeći sa stražnje strane prodajnog centra lanca Lidl, objašnjava nam nadalje Vasilić. Te dvije ceste nedavno su u smislu izvođanja zahvata na njihovoj izgradnji ugovorene s izvođačima radova i plan je da se već do konca ove godine oba poteza izgrade u onom grubljem segmentu predviđenih radova, a koji podrazumijeva izgradnju potrebnih potpornih zidova, formiranje nove nivelete same ceste i formiranje novih ulaza u susjedne građevinske čestice. Kompletni grublji radovi bit će dovršeni do početka iduće kalendarske godine kad će buduće prometnice biti spremne za ugradnju potrebne infrastrukture, nastavlja krčki gradonačelnik otkrivši nam da je Gradska uprava s komunalnim društvom Ponikve ugovorila da se u njezin plan izvođenja vodnih građevina u 2023. godini uvrsti gradnja vodovoda i kanalizacije na toj dionici. Usporedo s tim, Grad će u postupku infrastrukturnog opremanja tih budućih dviju prometnica projektno pripremiti i financijski pokriti zahvate ugradnje vodova sustava javne rasvjete. Sve to izvesti bi se trebalo tijekom prva četiri mjeseca iduće godine kako bi se najkasnije tijekom svibnja i lipnja 2023. godine moglo pristupiti završetku izgradnje, odnosno izvođenju zahvata na završnom planiranju i asfaltiranju tih dvaju novih prometnih poteza, nastavlja krčki gradonačelnik. Istaknuo je i da je imperativ da do iduće turističke sezeone obje prometnice budu u funkciji.


Ljetne čepove ovog ljeta su ublažili prometni redari / Foto M. TRINAJSTIĆ


Kad ta dionica napokon proradi, dobiti ćemo mogućnost preusmjeravanja dijela prometa i uspostavljanja svojevrsnog kružnog prometnog režima koji bi s pozicije parkinga Konzuma i susjednog mu Shop Parka tada mogao poteći tim novim smjerom, rasterećujući pritom današnje križanje na koje su do sad dolazila vozila iz svih spomenutih trgovačkih centara, objašanjava nam naš sugovornik.


Manje gužve


Kako bi se iz budućih prometnih smjerova izvukao maksimum, plan je i da se sukladno novoj regulaciji prometa osmišljenoj temeljem preporuka prometnih stručnjaka ubuduće s parkinga Konzuma jednako kao i iz Shop Parka Krk (gdje je do sad poslovao Tommy) propiše obveza skretanja u desno.


Na taj će se način, naime, izbjeći križanje pravaca kretanja vozila koja ondje dolaze i koja odlaze, a usmjeravanjem vozila na novo križanje koje se se stvoriti u pozadini Lidla ujedno će se i rasteretiti već postojeća dva križanja na kojima je do sad ljeti vladala najveća gužva, zbog čega su ovog ljeta ondje promet morali regulirati naši prometni redari, obrazlaže nam čelnik Grada Krka. Vasilić nam je pri tom otkrio i da se ovom trenutku razmatraju i mogućnosti uspostave svjetlosne signalizacije, odnosno postavljanje semafora na nekim križanjima u tom području, posebice na onom “glavnom” kojim se ta poslovno-uslužna zona povezuje s Ulicom Stjepena Radića odnosno cestom koja je ujedno i najprometniji ulazno-izlazni pravac grada Krka. Kako bilo, siguran sam da će već idućeg ljeta prometne gužve ondje biti osjetno smanjene, ustvdio je Vasilić napomenuvši da u daljnjoj budućnosti istoj zoni predstoje i neka dodatna prometna poboljšanja. Ona među ostalim predviđaju povezivanje prometnice koja se rubom te zone proteže između kompleksa Shop Parka Krk i sjedišta tvrtke GP Krk s cestama koje se upravo sada grade, obilaskom trgovačkog centra Tommy. Taj bi se potez, s obzirom na to da je u ovom trenutku tek u postupku projektiranja, trebao izgraditi do ljeta 2024. godine, završio je Vasilić.