Krk

Prioriteti koalicije PGS-SDP: Tri strateška projekta ključ razvoja grada

Mladen Trinajstić

Kandidati sa zajedničke liste krčkog PGS-a i SDP-a / Foto M. TRINAJSTIĆ

Kandidati sa zajedničke liste krčkog PGS-a i SDP-a / Foto M. TRINAJSTIĆ

Darijo Vasilić, nositelj liste i kandidat za gradonačelnika istaknuo je da je najveće ograničenje budućem razvoju grada i otoka definitivno državna cesta 102 koja u ljetnoj sezoni dnevno trpi opterećenje od čak 20 tisuća vozila, usporeno prometovanje i česte zastoje



KRK – Kandidati s koalicijske liste krčkog PGS-a i SDP-a predstavili su tri strateška razvojna projekta za čije će se ostvarenje zalagati. Nova državna cesta i novi most, podizanje brane na Ponikvama te izgradnja krčkog lukobrana, po riječima PGS-ovaca Darija Vasilića i Franje Volarića te SDP-ovca Nevena Hržića, ključni su projekti koje vodstva tih dviju udruženih lokalnih stranačkih organizacija prepoznaju ključem budućeg razvojnog puta grada, ali i otoka Krka. Darijo Vasilić, nositelj liste i kandidat za gradonačelnika istaknuo je da je najveće ograničenje budućem razvoju grada i otoka definitivno državna cesta 102 koja u ljetnoj sezoni dnevno trpi opterećenje od čak 20 tisuća vozila, usporeno prometovanje i česte zastoje.



– Inicirali smo prema Hrvatskim cestama izradu studije cestovne mreže otoka Krka koju su podržale sve lokalne jedinice i koja je dala pregled stanja otočne cestovne infrastrukture te pritom i utvrdila njene nedostatke. Temeljem te analize definirano je daljnje unapređenje cestovne mreže, uz ostalo i kroz izgradnju novog, alternativnog pravca, tzv. Istočne brze ceste, ali i dogradnju postojeće DC 102 na četverotračnu brzu cestu, uključujući i izgradnju novog mosta. U Zavodu za prostorno uređenje PGŽ-a u izradi je stručna podloga za izmjenu i dopunu prostornih planova JLS-a u segmentu utvrđivanja nove državne ceste. Dotad treba hitno prići rekonstrukciji postojećih raskrižja, rekao je Vasilić. Neven Hržić predstavio je pak »vodni projekt« nadvišenja brane na akumulaciji Ponikve, vrijedan 125 milijuna kuna. Prva faza sanacija erozije u postojećoj ponornoj zoni je završena, dok će se u drugoj fazi izgraditi evakuacijske građevine, a u idućim nadvišenje brane za pet metara, u duljini od čak 583 metra. Time će se povećati volumen akumulacije s dva na sedam milijuna kubičnih metara pa će se nakon tog zahvata, umjesto sadašnjih 200, iz akumulacije moći crpiti 500 litara vode u sekundi. Projekt povećanja kapaciteta akumulacije Ponikve važan je doprinos održivosti otoka jer će se dugoročno osigurati dovoljne količine pitke vode i dokinuti ovisnost o povremenom korištenju vode s kopna, zaključio je Hržić. Franjo Volarić naglasio je pak važnost projekta izgradnje novog krčkog lukobrana za koji su osigurana bespovratna sredstva od maksimalno 5 milijuna eura. – Time ćemo dobiti 200-metarsko produženje glavnog lukobrana i osigurati dovoljni kapacitet i sigurno privezište za ribarske brodove te sigurnost za sve korisnike krčke luke. Luka je centralno mjesto odakle kreću brojne gospodarske aktivnosti grada, posebno one vezane za ribarstvo i turizam, rekao je Volarić zaključivši da će domaćim korisnicima vezova novi lukobran donijeti miran san i mogućnost korištenja barki tijekom cijele godine.