Dojmovi s putovanja u Italiju

Rapski učenici doputovali sa završne mobilnosti Erasmus+ projekta “Be true, do not bully”

Hrvoje Hodak

Mi smo jedini izlazak iz zemlje sa školom imali tek za maturalno putovanje, a ova naša djeca uključena u projekt imala su priliku već u 5. razredu provesti tjedan dana besplatno van Hrvatske, te učiti u kontaktu s drugim kulturama, što smatram neprocjenjivim iskustvom, rekla je Kristina Ribarić

Na putu do svog otoka marljiva delegacija OŠ Ivana Rabljanina Rab napisala je svoje dojmove s prošlotjedne mobilnosti održane u gradiću Vasto u Italiji.

Podsjećamo da se navedeni projekt koji tematizira sprječavanje vršnjačkog nasilja u školama, u OŠ Ivana Rabljanina Rab provodi sada već treću godinu i da se upravo ovom mobilnošću u Italiji uspješno privodi kraju.

Foto galerija: Učenici OŠ Ivana Rabljanina Rab bili na mobilnosti u gradiću Vasto u Italiji Foto: Hrvoje Hodak

Partneri rapskoj školi u ovom projektu su škole iz Grčke, Turske, Španjolske i Italije, a prva je mobilnost provedena upravo na otoku Rabu, nakon čega je petoro učenika uz pratnje zaposlenika škole bilo na mobilnosti u Grčkoj, zatim Turskoj i sada Italiji.

Mobilnost koja je odrađena prije tri tjedna u Španjolskoj bila je namijenjena edukaciji učitelja i nije uključivala djecu.

Kao i uvijek, djeca koja su izabrana za putovanje prošla su školsku selekciju i motivacijske intervjue te su zasluženo nagrađeni ovim terenskim radom u Italiji.

Nakon ove posljednje projektne mobilnosti kreće ispunjavanje završnog izvješća od strane koordinatorice projekta, socijalne pedagoginje, Kristine Ribarić koja izražava iznimno zadovoljstvo uspješnim završetkom istog.

– Vođenje ovakvog višegodišnjeg projekta koji uključuje jako puno dodatnog posla, sastanaka i organizacija putovanja zahtjevan je i izazovan posao, ali je ujedno prilika da se učenicima i učiteljima naše škole omogući jedno lijepo životno iskustvo. Kada se prisjećamo svojeg školovanja – najčešće se sjetimo svojih prijatelja, izleta i anegdota kroz koje smo učili i rasli. Mi smo jedini izlazak iz zemlje sa školom imali tek za maturalno putovanje, a ova naša djeca uključena u projekt imala su priliku već u 5. razredu provesti tjedan dana besplatno van Hrvatske, te učiti u kontaktu s drugim kulturama, što smatram neprocjenjivim iskustvom. Nakon pet učenica koje su tjedan provele u Grčkoj, zatim pet u Turskoj, ovaj je tjedan četiri naših učenika provelo u Italiji, rekla je Kristina Ribarić.

Dojmove učenika, kao i dojmove učiteljica koje su s Kristinom pratile naše učenike na ovom putovanju prenosimo u cijelosti!

– Vrlo sam sretan zbog dolaska u Italiju (Vasto). Upoznao sam nove prijatelje iz Grčke, Španjolske, Turske i iz Italije. U Italiji je bila odlično i nadam se da ću ići na još jedno slično putovanje. Vozili smo bicikle, prezentirali našu školu, radili paštu, gledali uživo utrku Giro d’Italia i išli na nastavu u talijansku školu. Na putovanju sam naučio na koji način spriječiti učeničko maltretiranje – primjerice: ako netko započne tuču trebali bismo to dojaviti nekoj odgovornoj osobi (učitelju/ci). Jako sam sretan što sam baš ja izabran za ovo putovanje i nadam se da će biti još putovanja sličnih ovome, rekao je  Rino Krstačić.

– Drago mi je što sam sudjelovala u ovom projektu zato što sam upoznala nove prijatelje i naučila kako zaustaviti nasilje. U školi sam crtala i zabavljala se s ostalim učenicima. Prisustvovali smo početku druge etape biciklističke utrke Giro d’ Italia, vozili smo se biciklima, izrađivali smo paštu, prezentirali našu školu i šetali plažom. Najviše od svega mi se svidio sladoled, također smo isprobali pravu talijansku pizzu i paštu. U ovom projektu bih rado ponovno sudjelovala zato što mi je stvarno bilo jako lijepo”, rekla je Leonora Matrda.

– Jako mi je drago što sam imala priliku sudjelovati na ovom putovanju. Upoznala sam nove prijatelje s kojima sam provodila dane, išli smo u školu u kojoj sam se družila i izrađivala figurice od glinamola zajedno s ostalim učenicima, šetali smo gradom te smo se naučili snalaziti u drugačijem prostoru. Prisustvovali smo početku utrke Giro d’Italija, predstavljali smo našu školu ostalim školama, isprobavali sladolede koji su jako ukusni, vozili se biciklima kroz Vasto Marinu, te sudjelovali u još puno raznih zanimljivih aktivnosti. Jako sam zadovoljna i ponosna na sebe što sam baš ja odabrana za odlazak na ovaj projekt. Uživala sam i nadam da će biti još ovako lijepih putovanja”, rekla je Klara Vidas.

– Baš sam sretan što sam bio na ovako velikom, korisnom i lijepom projektu koji se bavi problemom vršnjačkog nasilja. U ovom projektu skupa s našom državom sudjelovale su još Turska, Grčka, Španjolska i Italija. Ovdje u talijanskom gradu Vasto najviše sam se sprijateljio sa Španjolcima: Dilyjanom, Dylanom i Andreasom, ali svi su bili odlični. Prvoga dana najviše mi se svidjelo dok smo gledali utrku Giro d’Italija. Drugoga dana razgledavali smo njihovu školu i igre koje igraju, te smo prezentirali našu školu, otok i cijelu Hrvatsku. Trećega dana bili smo na nastavi, a četvrtog dana mi se svidjelo to što smo radili paštu, šetali po šumi i vozili bicikle. Petog dana smo se samo vozili u vlaku i autu, ali je bilo lijepo jer smo se cijelo vrijeme svi skupa družili i igrali društvene igre. Svakog dana smo naučili nešto novo po lekcijama. Ovo mi je jedno od najboljih putovanja. Što bi ja dao da ovo svi skupa ponovimo, bilo je odlično”, kaže Denis Lazarić.

Svoje dojmove s nama podijelile su i učiteljice uključene u projekt.

– Zadnja mobilnost Erasmus+ projekta “Be true, do not bully” održana u Vastu, Italiji ostat će u lijepom sjećanju ne samo djeci, već i nama. Vidjeti njih kako rade na usvajanju novih vještina, upoznaju drugu kulturu, učenike, školski sustav, nama je pružilo jedno veliko zadovoljstvo! Drago mi je da sam bila dio ovog projekta i da sam dio svog poznavanja talijanskog jezika i kulture mogla prenijeti na naše učenike, rekla je Maja Belić.

– Izuzetno mi je drago što sam imala priliku biti dio ovog projekta i sudjelovati na ovoj zadnjoj mobilnosti, posjetivši prekrasan gradić Vasto u Italiji sa kolegicama Kristinom i Majom te našim divnim učenicima. Učenici su imali priliku predstaviti našu školu, otok i državu te upoznati mnogo novih prijatelja, vidjeti kako funkcionira njihova škola te kazalište u sklopu škole gdje su sa djecom također i sudjelovali u raznoraznim aktivnostima vezanim uz temu projekta. Ponosna sam na naše učenike koji su bili odlični i zaista smo proveli lijepo zajedničko vrijeme te stvorili mnogo divnih uspomena koje ćemo zauvijek pamtiti”, kaže Doris Ćuća-Žentil.